Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

nb cooler draait niet

Pagina: 1
Acties:

• apsync
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
hallo,
ik heb laatst een coolermaster actieve northbridge cooler gekocht met blauwe neon, alleen heb ik nu een raar probleem. Als ik pc aanzet dan draait die fan niet, ik zie wel blauwe licht, en als ik een duwtje geef (of gewoon beetje aanraak) dan begintie wel. En dit moet ik iedere keer doen bij het opstarten

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heeft je moederbord toevallig een instelling om de snelheid van je NB en CPU fan te regelen aan de hand van de temperatuur? In dat geval krijgt je nieuwe NB fan misschien niet genoeg spanning om te starten (sommige fans willen bvb niet starten op 5V tenzij je een klein tikje geeft).

Verwijderd

Als er niks tussen zit is ie waarschijnlijk gewoon kapput. Kan gebeuren, doe je niks aan. Je kan hooguit even de polen van de aansluiting waar ie op zit doormeten om te kijken of er genoeg prik uit komt.

• apsync
  • Niet online
ik heb hem trouwens aangesloten op een molex (met een converter), als ik het op me moederbord doe, dan krijg ik niet een blauwe neon...

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

heb je de rode op de rode draad van de molex aangesloten?
dan heb je inderdaad maar 5 volt waardoor de fan dus niet draait maar het licht wel brandt
als je de rode aan de gele draad van de molex doet draait de fan wel, en doet het licht het ook.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

• apsync
  • Niet online
idd dat was het geval :o het werkt nu, dankjullie wel!
Pagina: 1