computerhulp bedrijf opstarten, hoe klanten werven?

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106008

Topicstarter
Hoi,

afgelope vakantie zocht ik naar een bijbaantje, na bij 5 berijven te hebben ingeschreven heb ik nooit meer iets gehoord. Dus ik dacht, laat ik zelf eens een computerhulp bedrijf oprichten.
Het verdient waarschijnlijk veel meer (dan het minimumloon van +/- 3 euro)
Ik deed al voor vrienden en kennissen klusjes met de pc, maar nu probeer ik dus ook in 't dorp actief te zijn. Het is gewoon voor in de avonden en het weekend, want ik moet ook nog naar school.

Ik heb nou in iedergeval al een advertentie in het dorpsblad gezet en in de supermarkt van het dorp een advertentie op het advertentie bord opgehangen.

Dit heeft niet echt veel nut gehad.

Nou zit ik me dus kapot te denken hoe ik het beste klanten kan werven, hebben jullie een idee?

mijn 2e vraag was: ik ga waarschijnlijk geen omzet halen van boven de 7000 euro, dus dan hoef ik me toch niet bij de KVK of Belastingdienst in te schrijven?

dit topic is btw niet gemaakt om klanten te werven, slechts om informatie te krijgen hoe ik dat moet doen!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 106008 op 02-10-2005 08:58 . Reden: link werd als spam gezien ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 22:03

Coach4All

I'm a Coach 4 All

De meeste klanten zul je krijgen door vreselijk goed je best te doen.
Denk daarbij vooral aan klantvriendelijkheid en niet te kinderachtig zijn bij het verlenen van een stukje extra service.

Juist in een dorp zul je het meer moeten hebben van 'mond tot mond reclame'.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:33
Zodra je deelneemt aan het economisch verkeer, moet je je melden bij de KvK en belastingdienst.

En die url hier ziet er dus wel als spam uit...

Voor de rest: herhaling is de kracht van de reclame; één advertentie heeft geen zin, maar als mensen week in, week uit je advertenties zien, dan werkt het wel.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
StevenK schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 08:44:
Zodra je deelneemt aan het economisch verkeer, moet je je melden bij de KvK en belastingdienst.

En die url hier ziet er dus wel als spam uit...

Voor de rest: herhaling is de kracht van de reclame; één advertentie heeft geen zin, maar als mensen week in, week uit je advertenties zien, dan werkt het wel.
bedoel je de url als spam op dit forum, of als spam in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 106008 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 08:51:
[...]

bedoel je de url als spam op dit forum, of als spam in het algemeen?
spam hier op het forum. Dat je een url hebt gelooft iedereen zo ook wel; het plaatsen van die url zonder inhoudelijk doel ziet * StevenK als spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
StevenK schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 08:56:
[...]

spam hier op het forum. Dat je een url hebt gelooft iedereen zo ook wel; het plaatsen van die url zonder inhoudelijk doel ziet * StevenK als spam.
dan haal ik het even weg:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

StevenK schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 08:56:
[...]

Dan nog moet je dat niet in het topic melden maar via een topicreport.
Zelf denk ik dat die URL _juist_ in dit topic hoort, die website is een visite kaartje waar bijhoorlijk wat mis mee is imo.
Te grote plaatjes van meer dan 100kb wat nergens voor nodig is. Onoverzichtelijk (waar kan ik op klikken?) En om te reageren moet je e-mailen, wat als e-mail juist niet werkt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Erkens schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 09:02:
[...]

Dan nog moet je dat niet in het topic melden maar via een topicreport.
Een topic report zie ik meer nut hebben bij het soort post dat alleen maar spam is en verder niets.
Zelf denk ik dat die URL _juist_ in dit topic hoort, die website is een visite kaartje
Ja, daar heb je zeker een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Anoniem: 106008 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 08:38:

mijn 2e vraag was: ik ga waarschijnlijk geen omzet halen van boven de 7000 euro, dus dan hoef ik me toch niet bij de KVK of Belastingdienst in te schrijven?
Je zult wel aangifte moeten doen (en dan waarschijnlijk zoals je schrijft niets te hoeven betalen) maar aanmelden moet wel, ook voor de BTW aangifte die je naast je inkomen aan moet geven.
KvK weet ik niet hoe dat zit, misschien hoeft dat alleen als je met andere berdijven samenwerkt (weet ik niet zeker!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwacht ook niet dat na jou advertentie meteen iedereen gaat bellen. Ik heb een keer alle huizen in m'n straat een briefje door de bus gedaan. In het begin waren er ook geen tot weinig reacties. Maar na een poosje krijg je wel af en toe een telefoontje van mensen die een lastig probleem hebben en mijn briefje nog ergens hadden liggen. Daarna is mond tot mond reclame heel belangrijk.

offtopic:
Zet anders die link in je profiel als homepage ;)

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 02-10-2005 11:04 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal eens foldertjes gaan uitdelen dan. Ik probeert ook mond op mond reclame te maken, en ik heb al wel een paar klanten maar het zou fijn zijn als het er meer waren ;)

ik ga me ook eens inschrijve bij KvK en ff belastingsdienst bellen.

Bedankt iniedergeval.

ik heb nu genoeg informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bij dat soort kleine bedrijfjes moet je het inderdaad waarschijnlijk vooral van de mond-op-mond reclame doen. Maar dat doe je niet zelf, dat doen je klanten doordat jij goede diensten levert ;)

Vraag - om een klantenkring op te bouwen - de eerste tijd evt. een lager uurloon door bijv. een korting te geven voor de eerste X klanten (maar vergeet niet dat een deel naar de belastingdienst gaat). Die referentie actie is een leuke en fysieke folders kunnen inderdaad bepaald geen kwaad.

Kijk daarnaast even nog eens goed naar je site. 'No title' is neem ik aan geen statement van je bedrijfscultuur maar een slordigheidje.

Op basis van je site zou ik je in ieder geval niet benaderen als ik extra hulp nodig zou hebben. Alleen via een e-mailadres bereikbaar zijn komt erg onbetrouwbaar over (en is idd nogal lastig als je juist geen internetverbinding hebt). Zet ook je telefoonnummer(s) en fysiek adres er bij. Dat fysieke adres is middels whois toch al te vinden. Hoe dan ook gaat dat telefoonnummer via-via gegeven worden, dat wil je nu juist :+

Dit is vast niet de plaats voor een bespreking van je site, maar er zijn naast de layout nog wat andere onduidelijke zaken (lossen jullie zaken zo veel mogelijk op of lossen jullie zaken zo veel mogelijk samen met de klant op? En jullie werken 's avonds omdat ik dan geen vrij hoef te nemen, betekent dat jullie overdag komen als ik nachtdienst heb?), je spreekt je zelf tegen (profesionele particulieren? En 'alle computerproblemen', zolang het maar Windows is?) en je ondersteunt volgens 'Microsoft productenen randapparatuur' alleen MS hardware.

offtopic:
De pagina staat al in de sig en daar staat het volgens mij prima, al zal de doelgroep niet bepaald op GoT rondhangen :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Anoniem: 106008 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:35:
Ik zal eens foldertjes gaan uitdelen dan. Ik probeert ook mond op mond reclame te maken
Met mond tot mond scoor je vaak beter :)
, en ik heb al wel een paar klanten maar het zou fijn zijn als het er meer waren ;)

ik ga me ook eens inschrijve bij KvK en ff belastingsdienst bellen.
Belastingdienst hoef je niet te bellen, je krijgt na je inschrijving bij de KvK vanzelf een formulier opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

F_J_K schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:43:
Bij dat soort kleine bedrijfjes moet je het inderdaad waarschijnlijk vooral van de mond-op-mond reclame doen. Maar dat doe je niet zelf, dat doen je klanten doordat jij goede diensten levert ;)

Vraag - om een klantenkring op te bouwen - de eerste tijd evt. een lager uurloon door bijv. een korting te geven voor de eerste X klanten (maar vergeet niet dat een deel naar de belastingdienst gaat). Die referentie actie is een leuke en fysieke folders kunnen inderdaad bepaald geen kwaad.

Kijk daarnaast even nog eens goed naar je site. 'No title' is neem ik aan geen statement van je bedrijfscultuur maar een slordigheidje.

Op basis van je site zou ik je in ieder geval niet benaderen als ik extra hulp nodig zou hebben. Alleen via een e-mailadres bereikbaar zijn komt erg onbetrouwbaar over (en is idd nogal lastig als je juist geen internetverbinding hebt). Zet ook je telefoonnummer(s) en fysiek adres er bij. Dat fysieke adres is middels whois toch al te vinden. Hoe dan ook gaat dat telefoonnummer via-via gegeven worden, dat wil je nu juist :+

Dit is vast niet de plaats voor een bespreking van je site, maar er zijn naast de layout nog wat andere onduidelijke zaken (lossen jullie zaken zo veel mogelijk op of lossen jullie zaken zo veel mogelijk samen met de klant op? En jullie werken 's avonds omdat ik dan geen vrij hoef te nemen, betekent dat jullie overdag komen als ik nachtdienst heb?), je spreekt je zelf tegen (profesionele particulieren? En 'alle computerproblemen', zolang het maar Windows is?) en je ondersteunt volgens 'Microsoft productenen randapparatuur' alleen MS hardware.

offtopic:
De pagina staat al in de sig en daar staat het volgens mij prima, al zal de doelgroep niet bepaald op GoT rondhangen :P
offtopic:
Dan ook nog een klein dingetje over de site, er staat dat betaling per kwartier gaat, met daaronder de prijs per uur 8)7 :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

fsfikke schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:43:
[...]
offtopic:
Dan ook nog een klein dingetje over de site, er staat dat betaling per kwartier gaat, met daaronder de prijs per uur
Niets mis mee hoor, is volkomen normaal.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even over je site: wat op de een of ander manier mij heel vervelend over komt, is je opsommingen gecentreerd met iedere keer een regel wit er tussen in een lange rij onder elkaar. Zo krijg je een pagina welke onduidelijk is, onnodig lang en eigenlijk toch weinig tekst/informatie bevat. Misschien uitbreiden met "en nog veel meer" aangezien zo'n limitatieve opsomming nooit alles omvat.

Verder eerder advies: als degelijke contactgegevens (naam/adres/tel.nummer).
Misschien een idee om je prijzenbeleid wat uit te breiden? (installatie windows met/zonder drivers, installeren netwerkkaart/videokaart, etc ) zodat het voor je klanten duidelijker is wat ze kwijt zijn. Zo'n prijslijst hebben veel winkels ook gewoon, dan is het ook gelijk duidelijk hoe concurererend jij bent.

Verder komt mij die kortingscontructie onnodig ingewikkeld over.. (voor jou een hoop administratie, en ingewikkeld voor de klant). Geef gewoon tot 1 december (ik zeg maar wat) x% korting op de factuur ofzo.

verder is de intropagina beetje vreemd, verhaaltje dat je van alles aanlegt dan als eerste opsomming "Ook aanleg en installeren van ADSL" en dan ga je verder met vragen "Doet uw ADSL het niet? ," Uw PC heeft een virus? " etc. waar dan geen (zoals dat dan vaak wel is bijv. "dan is TimTech de oplossing voor u!") antwoord op die vragen.

Misschien een beter idee om dat rijtje gewoon door te zetten als in wat je doet, ipv er vragen van te maken?

en ik zie allemaal logotjes en plaatjes waar wellicht copyright op rust.. misschien wil je daar naar kijken (hoewel ik niet denk dat dat zo'n ramp is bij een buurtbedrijfje)

en er staat "door particulieren voor particulieren", maar ben je eigenlijk nog wel een particulier als je met zo'n bedrijfje bezig bent (en zoals hierboven gezegd wordt) je bij de KvK ingeschreven dient te zijn?

Voor verdere werving, is het misschien een idee om aan je klanten een visitekaartje(s) mee te geven met belangrijke contactinformatie. Misschien een paar extra om aan kennissen te geven.

edit:
nog even over de site:
Wilt u gratis (legale) software gebruiken.

Wij weten hoe het moet en helpen u er graag bij.
dus je helpt ze ook bij illigale software :? lijkt me niet geheel verstandig om daar mee te adverteren enzo.. vergeet overgens niet dat een hoop gratis legale software ineens niet meer gratis is voor mensen die er geld aan verdienen, jij dus.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-07 16:13

Cis

Ik heb geen verstand van belastingen e.d., ik denk wel dat er een hoop kan worden verbeterd aan de site.
Laat sowieso een ander persoon de tekst controleren op grammatica en spelling, want er zitten schandalige fouten in :X
Als ik op Diensten klik, is de titel "no title" ? :?
Werktijden: in de avond en in het weekend? Kom dan maar zaterdagnacht, of zondagochtend om 5 uur even langs bij mij. :P (kortom: geef exacte tijden aan)
Die speciale actie is natuurlijk te zot voor woorden. Je maakt het de klant dermate moeilijk dat ie het niet eens meer wil proberen. 8 klanten in een dorp werven is lastig :) . Geef gewoon tot 1 januari 25% korting. Of gooi de prijs op 15 euro voor het eerste uur, en de overige uren 25 (of andersom :) )
Het lettertype is imho te groot; niet alles past op 1 pagina, zodat ik moet scrollen. En dat wil ik niet :(

Kortom: je moet nog wel een hoop veranderen, maar ik denk dat je met een goede service en mond-op-mond-reclame een eindje kan komen (mits je tegenslagen kan verwerken) :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:53:
dus je helpt ze ook bij illigale software :? lijkt me niet geheel verstandig om daar mee te adverteren enzo.. vergeet overgens niet dat een hoop gratis legale software ineens niet meer gratis is voor mensen die er geld aan verdienen, jij dus.
Waarom zou software die gratis te gebruiken is niet meer gratis zijn op het moment dat een bedrijf deze installeerd of "hersteld" voor een particulier :? Verder is er natuurlijk nog enorm veel open source wat ook gratis gebruikt mag worden, ook voor bedrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Erkens schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:23:
[...]

Waarom zou software die gratis te gebruiken is niet meer gratis zijn op het moment dat een bedrijf deze installeerd of "hersteld" voor een particulier :? Verder is er natuurlijk nog enorm veel open source wat ook gratis gebruikt mag worden, ook voor bedrijven ;)
Daar zette ik ook mijn vraagtekens bij. Volgens mij is er niks mis mee om een gratis tekenprogramma te installeren, Pas zodra die klant er geld mee gaat verdienen (door tekeningen te maken en te verkopen) moet er betaald worden (vaak, niet altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cis schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 15:41:
[...]

Daar zette ik ook mijn vraagtekens bij. Volgens mij is er niks mis mee om een gratis tekenprogramma te installeren, Pas zodra die klant er geld mee gaat verdienen (door tekeningen te maken en te verkopen) moet er betaald worden (vaak, niet altijd).
als jij dat soort programma's gaat aanleveren en installeren en daar dus je geld mee verdiend, lijkt het mij dat dat niet meer onder "personal use" valt waarvoor veel programma's gratis zijn.

ik heb het natuurlijk niet over programma's die ongeacht het gebruik gratis zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fsfikke schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:43:
[...]
offtopic:
Dan ook nog een klein dingetje over de site, er staat dat betaling per kwartier gaat, met daaronder de prijs per uur 8)7 :p
dus dat is 6.25 euro per kwartier he:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:53:
even over je site: wat op de een of ander manier mij heel vervelend over komt, is je opsommingen gecentreerd met iedere keer een regel wit er tussen in een lange rij onder elkaar. Zo krijg je een pagina welke onduidelijk is, onnodig lang en eigenlijk toch weinig tekst/informatie bevat. Misschien uitbreiden met "en nog veel meer" aangezien zo'n limitatieve opsomming nooit alles omvat.

Verder eerder advies: als degelijke contactgegevens (naam/adres/tel.nummer).
Misschien een idee om je prijzenbeleid wat uit te breiden? (installatie windows met/zonder drivers, installeren netwerkkaart/videokaart, etc ) zodat het voor je klanten duidelijker is wat ze kwijt zijn. Zo'n prijslijst hebben veel winkels ook gewoon, dan is het ook gelijk duidelijk hoe concurererend jij bent.

Verder komt mij die kortingscontructie onnodig ingewikkeld over.. (voor jou een hoop administratie, en ingewikkeld voor de klant). Geef gewoon tot 1 december (ik zeg maar wat) x% korting op de factuur ofzo.

verder is de intropagina beetje vreemd, verhaaltje dat je van alles aanlegt dan als eerste opsomming "Ook aanleg en installeren van ADSL" en dan ga je verder met vragen "Doet uw ADSL het niet? ," Uw PC heeft een virus? " etc. waar dan geen (zoals dat dan vaak wel is bijv. "dan is TimTech de oplossing voor u!") antwoord op die vragen.

Misschien een beter idee om dat rijtje gewoon door te zetten als in wat je doet, ipv er vragen van te maken?

en ik zie allemaal logotjes en plaatjes waar wellicht copyright op rust.. misschien wil je daar naar kijken (hoewel ik niet denk dat dat zo'n ramp is bij een buurtbedrijfje)

en er staat "door particulieren voor particulieren", maar ben je eigenlijk nog wel een particulier als je met zo'n bedrijfje bezig bent (en zoals hierboven gezegd wordt) je bij de KvK ingeschreven dient te zijn?

Voor verdere werving, is het misschien een idee om aan je klanten een visitekaartje(s) mee te geven met belangrijke contactinformatie. Misschien een paar extra om aan kennissen te geven.

edit:
nog even over de site:

[...]

ten eerste, ik doe niks illegaals, ik heb juist legale erbij gezet omdat ik geen indruk wil maken dat ik illegale software erbij geef (want dat doe ik ook niet), ik zou zeggen, en leest niet wat je denkt dat er staat. Ik verdien geen geld met het instaleren van programma's zoals hitmanpro, ik help mensen alleen met hun computer schoon te houden zodat ze minder vaak naar mij hoeven te komen voor die nonsens, oftewel, klantvriendelijkheid.

ik doe het als weekend/avond klusje, zoals boven te lezen zit ik nog op school en ik ben voor de duidelijkheid 16 jaar, ook in mijn profiel af te lezen

administratie wordt niet groot denk ik zelf, en daar heb je de multomap voor:)

opsomming heb je gelijk over, moet ik aanpassen en nog een paar spelfouten weghalen.

visitekaartjes geef ik al aan klanten en kennissen, want dan kunnen ze mij bereiken

prijzen gaan per uur, ik heb er een hekel aan dat ik voor een reepje geheugen installeren 35 euro bij bepaalde winkels zou moeten betalen, natuurlijk kan ik dat zelf, maar je kan natuurlijk ook de berekende tijd ervoor doen.
wilt iemand een videokaart en ram inzetten, kan ik net zo goed 25 euro (uurtje werk waarsch.) ipv 35 en 40 euro oid vragen.

ik denk niet dat wij hetzelfde denken, maar bedankt iniedergeval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Wat zeer goed werkt is om de lokale winkels een briefje op te hangen waar je in het kost opschrijft wat je doet, en onderaan afscheurstrookjes met je telefoonnummer.

Een alternatief zijn kleine blaadjes in de postbussen stoppen (meer werk, minder resultaat).

Ik doe dit in België en daar werkt het super. Uit je post kan ik niet afleiden of je Nederlander of Belg bent, maar als je Nederlander bent heb ik toch enige reserves over de slaagkans van je zaak.

Ik zit zeer vaak in Nederland, en ik heb de indruk dat goede service voor eerlijk geld niet goed ontvangen wordt, dat de Nederlanders liever 5 euro minder betalen en een waardeloze service krijgen.

Dat ter zijde, dat met de afscheurbriefjes is een gouden tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je een advertentoe op de kabelkrant overwogen? Is volgens mij niet echt duur en je bereikt er de mensen mee die geen verstand hebben van hun computer (welke nerd leest er immers een kabelkrant?). ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
XTerm schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:18:
Wat zeer goed werkt is om de lokale winkels een briefje op te hangen waar je in het kost opschrijft wat je doet, en onderaan afscheurstrookjes met je telefoonnummer.

Een alternatief zijn kleine blaadjes in de postbussen stoppen (meer werk, minder resultaat).

Ik doe dit in België en daar werkt het super. Uit je post kan ik niet afleiden of je Nederlander of Belg bent, maar als je Nederlander bent heb ik toch enige reserves over de slaagkans van je zaak.

Ik zit zeer vaak in Nederland, en ik heb de indruk dat goede service voor eerlijk geld niet goed ontvangen wordt, dat de Nederlanders liever 5 euro minder betalen en een waardeloze service krijgen.

Dat ter zijde, dat met de afscheurbriefjes is een gouden tip ;)
TimeX = Nederlander
pven schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:20:
Heb je een advertentoe op de kabelkrant overwogen? Is volgens mij niet echt duur en je bereikt er de mensen mee die geen verstand hebben van hun computer (welke nerd leest er immers een kabelkrant?). ;)
wat bedoel je met de kabelkrant? het stadsblad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Anoniem: 106008 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:51:
[...]

wat bedoel je met de kabelkrant? het stadsblad?
Nee, dat bedoel ik niet. Denk bv. aan het voormalige TVgazet (ik weet niet wat de nieuwe naam is geworden :X). Ik bedoel van die zenders die middels PowerPoint en voornamelijk stilstaande pagina's informatie verspreiden. (Bv. de kerkdiensten of de diensten van de huisartsen.)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-06 16:10

Eijkb

Zo.

Teteringen Wereldstad! Je hebt in de Allerlei geadverteerd? Grappig, ben zelf geboren en getogen in Teteringen.

Persoonlijk vind ik 25 euro nogal overdreven veel voor een 16-jarig die zegt werkzaam te zijn in 'computers'. Het komt ook niet "vriendelijk" over zo'n groot bedrag ivm minimum loon. Maar goed, als je klanten het willen betalen....

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Eijkb schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:24:
Persoonlijk vind ik 25 euro nogal overdreven veel voor een 16-jarig die zegt werkzaam te zijn in 'computers'. Het komt ook niet "vriendelijk" over zo'n groot bedrag ivm minimum loon. Maar goed, als je klanten het willen betalen....
Bedenk wel dat een echte computerwinkel ongeveer 2x zoveel vraagt per uur.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

The Widow Maker schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:03:
[...]

Bedenk wel dat een echte computerwinkel ongeveer 2x zoveel vraagt per uur.
Natuurlijk, maar je kan altijd je prijs nog (langzaam) verhogen, je moet eerst een goede naam en bekendheid krijgen. Als ik zo'n "hoog" bedrag zie dan zal ik altijd eerst even in de familie of directe buren kijken of er iemand is die het kan oplossen, althans, dat is de eerste gedachte van vele. (zeker Nederlanders die elk dubbeltje willen omdraaien :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 22:52

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:05:
[...]

als jij dat soort programma's gaat aanleveren en installeren en daar dus je geld mee verdiend, lijkt het mij dat dat niet meer onder "personal use" valt waarvoor veel programma's gratis zijn.

ik heb het natuurlijk niet over programma's die ongeacht het gebruik gratis zijn.
Onzin! Jij verdient niet aan die software, jij verdient aan het leveren van een dienst. De dienst is het installeren van de software. Legaal of illegaal, gratis of niet gratis is dan niet van toepassing. (Het blijft natuurlijk wel dom om illegale software te installeren, daar niet van).

Er zijn licentievormen waarbij het particulier gebruik van het programma, waarbij er geen geld verdiend wordt gratis is, maar als de particulier/bedrijf er geld mee verdient, het niet meer gratis is.

Hier wordt dan echt het gebruik, en niet het geld verdienen met de installatie van die software bedoeld.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 15:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

c70070540 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:16:
[...]

Onzin! Jij verdient niet aan die software, jij verdient aan het leveren van een dienst. De dienst is het installeren van de software. Legaal of illegaal, gratis of niet gratis is dan niet van toepassing. (Het blijft natuurlijk wel dom om illegale software te installeren, daar niet van).

Er zijn licentievormen waarbij het particulier gebruik van het programma, waarbij er geen geld verdiend wordt gratis is, maar als de particulier/bedrijf er geld mee verdient, het niet meer gratis is.

Hier wordt dan echt het gebruik, en niet het geld verdienen met de installatie van die software bedoeld.
Is dat wel zo? Het gaat er in dat geval om dat er niet verdient word aan het programma lijkt me. Geld verdienen door het te installeren valt hier dus ook onder. Volgens mij is het programma dan niet gratis meer hoor.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Bor de Wollef schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:35:
[...]

Is dat wel zo? Het gaat er in dat geval om dat er niet verdient word aan het programma lijkt me. Geld verdienen door het te installeren valt hier dus ook onder. Volgens mij is het programma dan niet gratis meer hoor.
Dus jij denkt werkelijk dat als ik als bedrijf een programma installeer op een pc van een klant, en de klant gebruikt het particulier zonder er iets aan te verdienen, dat er dan voor die software betaald moet worden, alleen omdat een bedrijf die software op die pc heeft geinstalleerd?

Daar geloof ik helemaal niets van.

De licentie omvat het gebruik van die software op een pc. Het maakt geen ene mallemoer uit wie die software op die pc installeert. Al is het Bill Gates himself die jouw er 500.000$ voor rekent, er hoeft dan nog steeds niet voor betaald te worden, omdat de gebruiker (niet de installateur) het niet commercieel gebruikt.

Als ik jou was, zou ik eens een mailtje sturen met die vraag naar een bedrijf wat zulke software aanbiedt......

[ Voor 17% gewijzigd door Gé Brander op 02-10-2005 22:40 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 00:21

Dennahz

Life feels like hell should.

Er zit een verschil tussen verkopen van de software en het installeren tijdens een betaalde opschoonbeurt van een computer.

Als ik 50 cd's maak met Hitmanpro en ik verkoop dit op marktplaats voor € 5,- per stuk mag dit niet, maar als ik deze zelfde Hitmanpro installeer terwijl ik voor € 5,- een pc aan het opschonen ben mag dit weer wel.

Ik verdien dan niet _door_ die software, maar door mijn kennis en tijd die ik eraan besteed.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Bor de Wollef schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:35:
[...]

Stel, je hebt een licentie waardoor je een softwarepakket gratis mag gebruiken zolang je het niet commercieel gebruikt.
Iemand anders installeerd voor jou die software want jij kan dat bijvoorbeeld niet, je betaald die persoon daarvoor. Wie gebruikt die software dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 00:21

Dennahz

Life feels like hell should.

Erkens schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:17:
[...]

Stel, je hebt een licentie waardoor je een softwarepakket gratis mag gebruiken zolang je het niet commercieel gebruikt.
Iemand anders installeerd voor jou die software want jij kan dat bijvoorbeeld niet, je betaald die persoon daarvoor. Wie gebruikt die software dan?
Zie mijn post hierboven.

Als je bijvoorbeeld WindowsXP voor iemand installeerd ben je toch ook niet illegaal bezig? Het is niet dat je het product zelf verkoopt, maar installeerd voor iemand die hem al gekocht heeft.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dennahz schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 11:31:
[...]

Zie mijn post hierboven.

Als je bijvoorbeeld WindowsXP voor iemand installeerd ben je toch ook niet illegaal bezig? Het is niet dat je het product zelf verkoopt, maar installeerd voor iemand die hem al gekocht heeft.
Dat zeg ik toch ook :? Overigens ben je wel illegaal bezig als je voor iemand een illegale versie installeerd. Zelfs als de eigenaar van de PC (opdrachgever) zelf aankomt met bijvoorbeeld die illegale windows cd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c70070540 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:16:
[...]

dus volgens jou mag ik ook gewoon alle freeware programma's op een cd-tje fikken en deze gaan verkopen? immers de licentie voor gebruik gaat naar de klant (=non profit) . :?
Ik schreef bewust "aanleveren" erbij, omdat je dan ook het programma zelf gebruikt (als in goed dat je levert) om een dienst voor jezelf te creeren (als je dat programma niet levert, valt er ook niets te installeren).

Het lijkt mij dat de scheidslijn tussen die 2 nogal dun is. Misschien dat een mailtje naar zo'n softwarebrouwer uitsluitsel kan geven.

er zit een redelijk verschil tussen een klant die bij je komt : "mijn pc is traag.. kunt u hem opschonen" en dat je er dan zelf ad-aware op gaat zetten en gaat scannen, en een klant die met zijn/haar pc komt en zegt ik heb hier een cd met ad-aware , maar ik weet niet hoe ik hem moet installeren en instellen en dat jij dat dan voor je klant doet.

Het eerste valt namelijk wel degelijk buiten "personal use" en het 2e niet lijkt mij.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Op de pc waarom je het installeerd zal het nooit voor commerciele doeleinden gebruikt worden door de gebruiker. De gebruiker heeft een licentie met de maker/ontwikkelaar voor die pc, niet jij. Dat jij het programma installeert en start om het te controleren op die pc, is iets heel anders dan dat jij binnen je eigen bedrijf dat programma installeert op je pc en die pc gaat scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:08:
dus volgens jou mag ik ook gewoon alle freeware programma's op een cd-tje fikken en deze gaan verkopen? immers de licentie voor gebruik gaat naar de klant (=non profit) . :?
Ik schreef bewust "aanleveren" erbij, omdat je dan ook het programma zelf gebruikt (als in goed dat je levert) om een dienst voor jezelf te creeren (als je dat programma niet levert, valt er ook niets te installeren).
Je heb hier niet te maken met een gebruikslicentie maar het verspreiden, wat heel iets anders is. Veel zinnigs is er niet over te spreken omdat er tal van soorten licenties zijn.
Voor het installeren opzich heb je geen licentie nodig, dat moet immers gebeuren als je het product wilt gebruiken, waarbij het totaal niet boeiend is wie dat doet en of die een vergoeding voor zijn tijd krijgt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 15:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Erkens schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:17:
[...]

Dat is waar inderdaad. Ik had het fout in deze.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 22:57
De Topic-starter gaf aan, zoals ik het zojuist las, dat hij 16 jaar is. Is het dan wel mogelijk om geheel zelfstandig een KvK-inschrijving rond te krijgen? Dienen hiervoor niet de ouders mee te tekenen tot de 18-jarige leeftijd is bereikt (voor aansprakelijkheid van schulden)?

Ik meen namelijk dat Ben Woldering (Bellen.com) zijn ma als 'directeur' moest benoemen om een geldige inschrijving rond te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Jewie schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:59:
De Topic-starter gaf aan, zoals ik het zojuist las, dat hij 16 jaar is. Is het dan wel mogelijk om geheel zelfstandig een KvK-inschrijving rond te krijgen? Dienen hiervoor niet de ouders mee te tekenen tot de 18-jarige leeftijd is bereikt (voor aansprakelijkheid van schulden)?

Ik meen namelijk dat Ben Woldering (Bellen.com) zijn ma als 'directeur' moest benoemen om een geldige inschrijving rond te krijgen.
On topic weer... Daar heb je inderdaad een goed punt te pakken, maar volgens mij was hij 15 jaar toen hij daarmee begin, en is 16 misschien wel weer ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Op http://kvk.nl/artikel/art...tikelID=39399&sectieID=59 staat een heel stuk over handlichting ( toestemming van kantonrechter om onder de 18 een onderneming te voeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
c70070540 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:17:
[...]

On topic weer... Daar heb je inderdaad een goed punt te pakken, maar volgens mij was hij 15 jaar toen hij daarmee begin, en is 16 misschien wel weer ok?
Ben Woldering begon inderdaad (meen ik) op zijn 15e, maar volgens de richtlijnen moet je volgens mij altijd meerderjarig zijn. Anders moeten je ouder(s) tekenen en optreden als 'eigenaar', en dus ook een functie binnen het bedrijf vertolken. Als het kind vervolgens zelf meerjarig wordt kan door het indienen van een bepaald geschrift van eigenaar gewisseld worden en dan kan het kind de alleen-zeggenschap krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Jewie schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:52:
[...]

Ben Woldering begon inderdaad (meen ik) op zijn 15e, maar volgens de richtlijnen moet je volgens mij altijd meerderjarig zijn. Anders moeten je ouder(s) tekenen en optreden als 'eigenaar', en dus ook een functie binnen het bedrijf vertolken. Als het kind vervolgens zelf meerjarig wordt kan door het indienen van een bepaald geschrift van eigenaar gewisseld worden en dan kan het kind de alleen-zeggenschap krijgen.
Op je 15e kan het bedrijf alleen voor rekening van de ouders, vanaf zestien staat alles in de link die ik eerder gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 14:50

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ehm TimeX, ben je schizofreen?
Ik weet hoe het moet en helpen u er graag bij.
En onder het kopje "over ons"
De medewerkers:

TimTech bestaat uit 1 persoon.
Om een paar voorbeelden te geven. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Zondagskindje op 03-10-2005 14:07 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
Coach4All schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 13:59:
[...]

Op je 15e kan het bedrijf alleen voor rekening van de ouders, vanaf zestien staat alles in de link die ik eerder gaf.
Klopt en aangezien de TS 16 jaar is kan dat voor hem net gelukkig uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zelf hoorde ik van mijn buurvrouw dat er computerspecialist was die aan huis langs kwam, hij had ook een eigen website: http://www.decomputerdokter.com/. Dat was makkelijk te onthouden zo'n naam en als ik vragen krijg van bekenden of ik ff langs kan komen want de PC doet het niet, dan verwijs ik ze altijd naar de computer dokter.

Kortom mond op mond reclame is belangrijk en erg belangrijk is dat mensen jouw onthouden en als je dan een website hebt met een pakkende naam is dat mooi meegenomen.

Ik zou sowieso je website upgraden, want die ziet er noal magertjes uit voor iemand die er verstand van heeft en eventueel een pakkende url zou ook beter zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door getfirefoxnow op 03-10-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-07 11:58
Ik weet niet of het al gemeld is maar 1 ding vind ik wel heel erg slordig.
Prijzen per 1-8-2005

Speciale Actie: Tot 1 Januari 2005 bij elke klus langer dan 3 uur 10% korting!
Ik zou die speciale actie maar even weghalen :D

Ook het niet werkende plaatje zou ik aanpassen.
En ik zou wat op de nederlandse taal letten.

offtopic:
* offtopic: Mocht u enige hulp nodig hebben met het maken van een professionele website dan wil ik u daar graag bij helpen. Kosten zijn 25 euro per uur. Betaling uitsluitend contant. Dit zodat ik het niet hoef aan te geven bij de belastingdienst.

[ Voor 47% gewijzigd door DamadmOO op 03-10-2005 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Ik zou met het oog op de BSA je algemene voorwaarden goed laten toetsen door een advocaat/notaris. Een erg goeie opmerking in je AV is bijvoorbeeld:

- Wij/Ik ben niet verantwoordelijk voor de licenties welke al dan niet aanwezig zijn. Indien ik software installeer dient u ZELF te zorgen voor de legaliteit van media/licenties -> Voorkomt het gezeik van: Hij heeft het geinstalleerd... DUS...

Overigens de gouden tip om in Nederland klanten te werven:
- Een referentie systeem - Je gaat naar een klant - Fixed de PC, en geeft hem 5 visitekaartjes - Dan stuur je een brief waarin je uitlegt dat als hij er voor zorgt dat jij weer een nieuwe klant krijgt (binnen 1 of 2 maanden) hij 50% korting op deze factuur krijgt... Dan gaan mensen je naam noemen op feestjes etc... BINGO!

[ Voor 34% gewijzigd door Pannenkoekkie op 03-10-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Waarom ren je meteen naar de KvK en belastingdienst,
is niet meteen verplicht, je haalt er weinig voordeel uit; alleen bij grote investeringen is het handig om het een en ander vooraf te registeren.

Kijk hoe het loopt, of je een beetje een vaste klantenkring kan krijgen, hopelijk niet en doe je het in een keer goed :P , en als je merkt dat je meer klanten krijgt, en moet gaan plannen dan ga je naar de belastingdienst en de KvK.
KvK-inschrijving kost overigens 67 euro; of is dat nou al 71 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Denk er bij na, dat je ook aansprakelijk gesteld kan worden als je iets verprutst. Daar kan je je tegen verzekeren, maar je kan het ook niet doen, en dan flink de lul zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

c70070540 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:28:
Denk er bij na, dat je ook aansprakelijk gesteld kan worden als je iets verprutst. Daar kan je je tegen verzekeren, maar je kan het ook niet doen, en dan flink de lul zijn...
Verklein in ieder geval dat risico door een leen/huur pc/adsl-modem/harddisk/dvd-brander etc op voorraad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Coach4All schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:35:
[...]

Verklein in ieder geval dat risico door een leen/huur pc/adsl-modem/harddisk/dvd-brander etc op voorraad te hebben.
Daarmee is de gevolgschade nog niet verzekerd....

Stel:

Jij repareert een pc, en maakt daarbij een foutje waardoor een stroomdraad van je voeding kortsluiting maakt met de kast, en uiteindelijk uitmondt in brand in het huis van je klant. Als aangetoond kan worden dat jij dat veroorzaakt hebt, kan je aansprakelijk gesteld worden voor de brand schade in het huis. Dan ben je er niet met je reserver pc...

Dit is even extreem gesteld, maar je begrijpt mijn bedoeling met de verzekering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

c70070540 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:18:
[...]

Stel:

Jij repareert een pc, en maakt daarbij een foutje waardoor een stroomdraad van je voeding kortsluiting maakt met de kast, en uiteindelijk uitmondt in brand in het huis van je klant. Als aangetoond kan worden dat jij dat veroorzaakt hebt, kan je aansprakelijk gesteld worden voor de brand schade in het huis. Dan ben je er niet met je reserver pc...

Dit is even extreem gesteld, maar je begrijpt mijn bedoeling met de verzekering...
Je hebt groot gelijk, mij ging het ook meer om het afdekken van eigen risico's bij "kleinere" schades als niet kunnen thuiswerken/scripties die af moeten/belastingaanslag die de deur uit moet....

Een verzekering voor grotere "gevolgschades" lijkt mij iets dat je 100% verzekert.

[ Voor 7% gewijzigd door Coach4All op 03-10-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heel even iets tussendoor, het ging over klanten werven en niet over software of verzekeringen.

De software regel ik zelf wel met de maker(s) van de software, en als je daar verder over wilt discuseren moet je dat even in een ander topic doen.

Bedankt iniedergeval voor de informatie, ik ga geen risico's lopen met computers zoals voedingen dit voedingen dat, ik houd me meer bezig met de installatie ervan enz.

Bedankt alle voor jullie hulp, ik kijk wat ik kan gebruiken en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Anoniem: 106008 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:19:
heel even iets tussendoor, het ging over klanten werven en niet over software of verzekeringen.
Ok
De software regel ik zelf wel met de maker(s) van de software, en als je daar verder over wilt discuseren moet je dat even in een ander topic doen.

Bedankt iniedergeval voor de informatie, ik ga geen risico's lopen met computers zoals voedingen dit voedingen dat, ik houd me meer bezig met de installatie ervan enz.
Ook dan kan er schade en gevolgschade ontstaan waar je je voor zou moeten verzekeren. Het was maar een tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Anoniem: 106008 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 17:19:

Met zo'n instelling denk ik dat je weinig (tevreden) klanten zult krijgen. Ik vind het een beetje raar dat de mensen die je hier helpen, door het aandragen van tips voor je bedrijf, op deze manier af te wimpelen. Ik gok dat je zelf niet eens hebt nagedacht over deze punten (legaliteit/verzekering etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Erkens schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:19:
[...]

Met zo'n instelling denk ik dat je weinig (tevreden) klanten zult krijgen. Ik vind het een beetje raar dat de mensen die je hier helpen, door het aandragen van tips voor je bedrijf, op deze manier af te wimpelen. Ik gok dat je zelf niet eens hebt nagedacht over deze punten (legaliteit/verzekering etc).
zo bedoel ik het ook weer niet, maar het is geen discussie forum over ''mag dat wel, mag dat niet''.
fijn om het iniedergeval te weten want ik had er niet bij stilgestaan. Maar dan maak ik gewoon een briefje met tips dat ze het zelf kunnen doen bijvoorbeeld.
mijn instelling is goed, en ik wil gewoon mensen goed helpen, en niemand kan mij zeggen dat ik dat niet wil, want je kent mijn service niet. Ik wilde gewoon antwoorden op mijn vragen en die heb ik nu. Btw ik word geen superbedrijf zoals anderen, ik zie het meer als een hobby/bijbaantje.

Maar allen bedankt iniedergeval, _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

KvK niet nodig! kvk is een commercieel register waar jij je niet in hoeft te schrijven (ik heb 2 jaar een legaal webdesign bedrijfje/freelance gehad zonder kvk)

Belastingdienst onder bedrag X niet nodig, het worden dan gewoon neven inkomsten op je belasting opgave.

verzekering is wel nodig...... maar niet als het niet je voornaamste bron van inkomsten is. Ik werkte 36 uur en had mijn "freelance" daarnaast. Ik hoefde me niet ergens voor te verzekeren.

Mogelijk moet je wel BTW afdragen. zoek dit goed uit!

klanten werven: gewoon de beste zijn, als er een computer club is ofzo of een computer cursus gegeven gaat worden meld je dan eens bij de personen van de organisatie en vraag of je 5 minuten mag hebben om de mensen die de "word / excell "cursus doen te vertellen dat jij ze kunt helpen bij problemen.

ik zie ook wat stukken over software. Lever geen software! please... gaat je de kop kosten. lever een dienst... als de eigenaar van de PC software heeft (in de winkel koopt) mag jij die wel voor m installeren.
Of je ook gebrande "backup-cd's" installeerd die de klant zelf aanlevert en waar hij bij verteld dat hij het origineel ook heeft........ dat laat ik aan jou gevoel over.

suc6!

[ Voor 69% gewijzigd door xychix op 05-10-2005 17:28 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

c70070540 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 16:18:
[...]

Stel:

WA verzekering ouders waar deze jongeman hoogstwaarschijnlijk nog ingeschreven staat... hij is namelijk niet aan het werk maar levert een vriendendienst waar hij voor beloond wordt. Die beloning geeft ie uiteraard netjes op aan de belasting.
Pannenkoekkie schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:25:
Ik zou met het oog op de BSA je algemene voorwaarden goed laten toetsen door een advocaat/notaris. Een erg goeie opmerking in je AV is bijvoorbeeld:

- Wij/Ik ben niet verantwoordelijk voor de licenties welke al dan niet aanwezig zijn. Indien ik software installeer dient u ZELF te zorgen voor de legaliteit van media/licenties -> Voorkomt het gezeik van: Hij heeft het geinstalleerd... DUS...

Overigens de gouden tip om in Nederland klanten te werven:
- Een referentie systeem - Je gaat naar een klant - Fixed de PC, en geeft hem 5 visitekaartjes - Dan stuur je een brief waarin je uitlegt dat als hij er voor zorgt dat jij weer een nieuwe klant krijgt (binnen 1 of 2 maanden) hij 50% korting op deze factuur krijgt... Dan gaan mensen je naam noemen op feestjes etc... BINGO!
helemaal mijn idee.. nadeel van dik pak AV is dat je er blijkbaar "bewust" over nagedacht hebt om het te omzeilen.

[ Voor 38% gewijzigd door xychix op 05-10-2005 17:31 ]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Hoe heeft dit idee zich inmiddels voortgezet? Heeft de TS al iets opgestart? Zijn er al meer concrete plannen en vorderingen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:08

Wildfire

Joy to the world!

Cis schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 10:55:
Hoe heeft dit idee zich inmiddels voortgezet? Heeft de TS al iets opgestart? Zijn er al meer concrete plannen en vorderingen? :)
Vraag ik me ook af. Ik zit namelijk met het idee om zelf wat "professioneler" bezig te gaan met computers fixen. Ik heb zelf al een redelijk uitgebreide familie-/vrienden-/kennissenkring die mijn naam (en visitekaartje) regelmatig bij andere mensen laten slingeren :)

Ik zit nu op het punt dat ik bijna afgestudeerd ben en een vaste baan nodig heb. Nou wil ik bij een bepaald bedrijf gaan werken hier in Tilburg, maar het kan enkele jaren duren eer er plek is. Als het me zou lukken wat professioneler bezig te gaan met computers fixen, zou ik een redelijk maandinkomen voor elkaar kunnen krijgen om die periode te overbruggen. Dat zou voor mij ideaal zijn...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Een laatste kick in de hoop dat de TS reageert.

De reden overigens dat dit topic mij bezighoudt: ik heb een goede baan, in januari krijg ik een nóg betere baan, maar ik ben altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen. Misschien wil ik naast mijn werk nog wat dingen doen, misschien wil ik over 3 jaar iets voor mezelf doen. Helaas kan ik op google niet zoveel informatie vinden over mensen die ditzelfde hebben gedaan. Graag had ik een paar ervaringen gelezen van mensen die iets voor zichzelf zijn begonnen :)

Kortom: TS REAGEER! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ongeveer hetzelfde als jou. Was sinds m'n 14de bezig met het verlenen van hulp aan particulieren. Via mond-op-mond reclame weet het halve dorp binnen de kortste keren dat je handig bent met computers. Inmiddels had ik een behoorlijk klantenbestand.
Op een gegeven moment doe je af en toe ook wat voor kleine bedrijfjes/eenmanszaken.

Begin dit jaar heb ik me daarom ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, aangemeld bij de Belastingdienst, bankrekening geopend, aansprakelijkheidsverzekering afgesloten, enzovoorts.
Nu kan ik goedkoper inkopen (zo veel scheelt het niet, maar het is wel iets goedkoper dan wanneer je als particulier besteld en je kunt bijvoorbeeld 30 dagen op rekening kopen), officiële facturen met BTW uitschrijven, rij in een leuke auto op grijs kenteken (VW Caddy TDI uit 2001), enzovoorts.

Als je het een beetje slim aanpakt kun je veel kosten aftrekken (goed gereedschap kost ook geld) en betaal je niet veel belasting. Kortom, ik kan het je zeker aanraden.
Wel even zorgen dat je iemand hebt die je wat adviezen kan geven qua administratie en dergelijke. Wanneer je een beetje logisch nadenkt en het op kleine schaal blijft, kun je dit prima zelf in Excel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

Heel veel mazzel hebben.

Ik was ook bezig voor mezelf en ik kon maar geen klanten vinden. Via via bij een bedrijf gekomen. Paar keer geweest, bevriend geraakt met eigenaar. Zegt ie op een dag, hier cd met 2000 van mijn klanten. Incl adressen, telefoonnummers etc etc etc. Zaken lopen nu als een trein. Net 2 jongens aangenomen (freelancers) die naar klanten toegaan als ik naar college moet :). Hun werken, ik cash geld ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat verdien je er dan zo per jaar mee? (@ hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:08:
en wat verdien je er dan zo per jaar mee? (@ hierboven)
Redelijk wat, exact bedrag is niet van toepassing. Het is iig een flink bedrag. Net nieuwe auto gekocht en uiteraard een mooie nieuwe mac :). Als ik over 2-3 jaar klaar ben met mijn studie kan ik er ook meer tijd insteken.

Edit: tip voor iedereen. Als je eenmaal adressen hebt doe dan een mailing. Via de post. Kost je eenmalig ca 500-700 euro (alles zelf doen uiteraard!). Dit heeft veel meer impact dan een of andere spam email. Persoonlijk ondertekenen en niet laten doorschemeren dat het een mass-mailing is.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 124943 op 06-12-2005 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146396

Ik begin ook zo'n herstelbedrijfje als student en weet er soms iemand waartoe je je moet wenden in België om dit legaal te laten verlopen?

de site is http://www.studentsfixit.be (vuur het commentaar maar af :))

De klanten probeer ik te verwerven door briefjes in brievenbussen in de buurt te steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-07 20:18
Misschien kun je ook wat goedkope advertenties plaatsen in een blad/bij een supermarkt (Mocht je een startkapitaaltje hebben). Verder prima site en zorg gewoon dat je de 'beste' service van de regio aanbiedt ;)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:08

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 146396 schreef op maandag 19 december 2005 @ 19:30:
Ik begin ook zo'n herstelbedrijfje als student en weet er soms iemand waartoe je je moet wenden in België om dit legaal te laten verlopen?

de site is http://www.studentsfixit.be (vuur het commentaar maar af :))

De klanten probeer ik te verwerven door briefjes in brievenbussen in de buurt te steken
Ik vermoed dat het ook in België afhangt van hoeveel je ermee verdient. Loop 's langs de Belgische variant van de Kamer van Koophandel, die hebben zat info voor startende ondernemers.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eens aan Adwords gedacht? Werkt voor vrienden van mij er goed. Je kunt je advertenties ook heel lokaal targetten, dus zodat ze alleen verschijnen bij mensen in jouw omgeving.

www.google.com/adwords

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146396

Kzou het liever toch wat kleinschalig houden (niet dat het nu zo'n stormloop is ;))
Immers 1 kopie kost 5 cent en op 1 kopie passen er 10 "advertenties".
dus voor 5 euro kan ik 1000 mensen op de hoogte brengen, tenminste als ze het niet direct wegsmijten

De mensen zullen wel begrip hebben voor deze primitieve reclame als ze weten dat het om studenten gaat (en dan komt de goede prijs ook geloofwaardiger over)
Pagina: 1