Pc boot twee keer

Pagina: 1
Acties:

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 16:24
Beetje frapant. Als ik de powerknop van de pc in druk boot deze twee keer:

Je hoort een piep, de videokaart toont zijn aanwezigheid en het geheugen wordt weergegeven.
Direct daarna start de pc weer op en de videokaart en het geheugen tonen hun aanwezigheid weer,vervolgens het welbekende piepje en dan start de pc normaal op.

Iemand enig idee wat het probeem zou kunne zijn. Ik heb niets gewijzigd in de de setup oid.

bvd marc

[ Voor 6% gewijzigd door Lumics op 02-10-2005 05:11 ]

Verwijderd

Heb je toevallig een zware videokaart / veel schijven, of een zwakke / brakke voeding?

Het kan zijn dat ze de 1e poging niet aan hun benodigde power komen, en wel voldoende spanning hebben de 2e keer.

• Lumics
Ik heb het systeem nou net drie maanden draaien, Heb een 400 watt voeding met 1 hdd, veel fans en een 6800gt. Heb dus nooit eerder probs gehad. pas sinds afgelopen gisteren. (op mijn best nl)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wat voor merk voeding heb je?

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:05
Pak een multimeter en meet je voltlijnen op.
Post ze hier en zeg ook hoeveel hij afwijkt.

En zoals de post hierboven....vermogen zegt niet alles over een voeding. Als je een goede (dure) merk hebt die 400 watt is dan kan hij meer aan dan een merkloze (goedkope) voeding die ook 400 watt geeft omdat de merkloze moeite heeft om de voltlijnen stabiel te houden.

Voorbeelden van A merken:
Zalman
Coolermaster
Tagan.
Aopen
OCZ
en nog meer...

Voorbeelden goedkoop merk:
Merkloos
Qtec
en nog van die andere merken waarvan de site van de fabrikant niet bestaat of zo n vage merk heeft hoort bij de categorie " Merkloos"

( Natuurlijk kan je dan zeggen dat hij 3 maanden normaal deed en sinds gisteren raar doet. Ik heb ook zulke probleemen.
Mijn pc sluit niet meer af en ik heb Windows Media center al bijna een jaar en hij deed het ook normaal.
Het zij nou eenmaal pc :P )

[ Voor 18% gewijzigd door com2,1ghz op 02-10-2005 10:53 ]

• Lumics
Het merk van de voeding is "Brak", qtec dus.

Afgaande op de verhalen van de mede tweakers zou het probleem bij de voeding moeten liggen, zou ik dus even een ander voeding kunnen halen bij de pc-boer en het systeem dan even testen, zijn ze vast niet te beroerd voor om een voeding uit te lenen. denk dus dat ik dat maar ga proberen.

Probleem kan niet ergens anders in zitten? Defect moederbord ? --> is vorige maand nieuwe in gekomen, dus lijkt me ook niet, maar het blijft een pc he! :)
Pagina: 1