Verwijderd
een beetje wreed he om eerst een paar foto's te nemen en dan pas de muis (als die nog levend was tenminste toen de foto's genomen werden) "uit zijn lijden te verlossen".
wel mooie foto's, hoe wreed het ook is
This too shall pass
Verwijderd
Doet me denken aan uhh die film die vanavond erop was

Mijne is mooier, heeft ie toch nog van de kaas mogen proeven.. al was t maar van korte duur.
heb toen in 2 dagen tijd 3 muizen gevangen met klem. En ze zaten na 15 minuten plaatsen van de klem, er al tussen.
een standaard muis sterf binnen 5 seconden.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 02:51:
over de kwaliteit enz van de foto's ga ik niks zeggen (daar weet ik niks van) maar het onderwerp, de muis die (net?) gegrepen is door de muizenval...
een beetje wreed he om eerst een paar foto's te nemen en dan pas de muis (als die nog levend was tenminste toen de foto's genomen werden) "uit zijn lijden te verlossen".
wel mooie foto's, hoe wreed het ook is
de laatste die ik gevangen had, was wat taaier, die deed er schrikwekkend 20 seconden over. Dan denk je bij je zelf, ja.... en nu?
Verwijderd
ik vind dit niet iets waar je een fotocase van kunt maken
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 07:25 ]
en de mijne is langer. En nu?
Verwijderd

Ben het hier wel mee eens. Vind het onsmakkelijk om hier een fotoshoot van te maken, heb je niks beters te doen ofzo?Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 07:23:
ik word hier een beetje onpasselijk van, sorry
Verwijderd
Nu wil ik niet vervelend in de pot roeren, maar leed heeft binnen de fotografie het meeste aanzien.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 07:23:
World Press photo bijvoorbeeld, over het algemeen zijn de winnende foto's de foto's waar leed te zien is. Nu wil ik deze muis niet vergelijken met een "oorlogkind" maar leed is leed.
Om nu nog verder offtopic af te dwalen, ik heb geen moeite met deze foto's maar wel met foto's van mensen die naar bijv. een afrikaans land zijn geweest en daar een paar kinderen in armoede hebben gefotografeerd waarbij de snottebellen eraan hangen en de vliegen op de voorhoofden zitten, maar compositie-wise bagger zijn, maar wel de hemel in geprezen worden op fora, dat komt door het leed wat er te zien is, de mens is zeer emotioneel gedreven.
Verwijderd
Idd, deze muis is zieligerVerwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 07:56:
[...]
Nu wil ik niet vervelend in de pot roeren, maar leed heeft binnen de fotografie het meeste aanzien.
World Press photo bijvoorbeeld, over het algemeen zijn de winnende foto's de foto's waar leed te zien is. Nu wil ik deze muis niet vergelijken met een "oorlogkind" maar leed is leed.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 08:10 ]
man, die muis is instant dood voelt er geen jota van en dagelijks worden er duizenden muizen op deze manier de kolere in gejaagd. Eindelijk iemand die er eens anders naar kijkt. Interresant, als je het freaky vind moet je maar niet komen kijken.
|>
De muis was op alle foto's dood.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 02:51:
Wat een lelijkerdIk vind de mijne beter. Klassieker kan het niet. Met z'n tandjes in een stukje kaas notabene.
Suggereren. Ook aardig, wat subtieler, maar Q is niet zo subtiel.Fototechnisch vind ik het allemaal niet zo spannend. De val zelf met een leuke kleur kaas was een stuk boeiender geweest.
Dat vond ik zelf juist het aardige: een lief sfeervol kiekje van de dood. Op de eerste foto lijkt de muis te roepen: hey, haal me hier eens uit!Door die muis erop is er werkelijk een stuk minder aan. Als je bedoeling een shockerend of vervreemdend effect was: mislukt. Daar is de kleur te lief en te warm voor.
Nee.Vind het onsmakkelijk om hier een fotoshoot van te maken, heb je niks beters te doen ofzo?
Verwijderd
Eens.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 07:23:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Joh, echt vet grappig die titel, hoe kom je er op!!!
[/sarcasm]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd
De foto's zelf hebben mooie kleuren, maar idd iets te warm voor een dergelijke foto. Misschien kun je dat in PS nog een beetje bijwerken? De kleuren van nummer 4 zijn iets dramatischer, maar de foto zelf is niet scherp genoeg om het eruit te halen. Bij nummer 2 ligt de scherpte niet helemaal lekker.
GoT -1.
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
hij zit er aleen wel apart in. als je zo kijkt zo je verwachten dat de klem ook nog een keer over z'n achterlijf gaat, maar dat doet ie hier niet. de klem zit daaronder, heel apart
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
eens...sarcast schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 10:50:
wtf is dit nou man.. en een mod die vrolijk mee gaat posten
GoT -1.

Verwijderd
Die kat in je sig doet anders veel gruwelijkere dingen met muizen....sarcast schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 10:50:
GoT -1.
Pech voor die muis, maar zolang je niet de muis bewust om zeep help voor een mooie foto is er toch niks mis mee.
Eigenlijk vind ik de laatste foto wel het meest hebben
[ Voor 8% gewijzigd door maratropa op 02-10-2005 11:02 ]
Ontopic: bij de eerste twee foto's twijfelde ik nog of de muis echt was, pas bij de derde zag ik het

De foto's zelf hebben mooie kleuren, maar idd iets te warm voor een dergelijke foto. Misschien kun je dat in PS nog een beetje bijwerken?

Zoiets? Ik denk dat dit inderdaad toch wel betere kleuren zijn.
Hij gaat wel degelijk over zijn achterlijf...als je zo kijkt zo je verwachten dat de klem ook nog een keer over z'n achterlijf gaat, maar dat doet ie hier niet. de klem zit daaronder, heel apart
Yeah, is zo te zien ook nog eens een spitsmuis.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 07:34:
Ik vind de mijne beter. Klassieker kan het niet. Met z'n tandjes in een stukje kaas notabene.
[afbeelding]
Die beesten zijn beschermd, dus technisch gezien ben je strafbaar als oom Agent zo'n beestje in je val aantreft.
Verwijderd
Zeer onpasselijk, hier is de grens wel weer mee bereikt.
Oorlog heb je zelf niet in de hand, als iemand doodgaat heb je dat zelf niet in de hand. Als je kat terugkomt met een dode muis heb je dat niet zelf in de hand.
Jij daarintegen zet een val neer en maakt quasi 'mooie' foto's van het leed.
Damn echt goor.
Goud is geen geld
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
http://images.google.nl/i...Google+zoeken&sa=N&tab=wi
Gebeurt wel vaker trouwens, foto's van kadavers
Trouwens wel leuke kiekjes. Echt pro vind ik ze niet, maar een sfeertje hangt er wel.
Zondag

Moet je tegen mijn katten zeggen, die nemen dagelijks twee van die beesten mee naar huis. Spelen er vervolgens een half uur mee en als hij het niet meer doet is de lol er af en blijft het lijkje achter. Dus die muizenval is nog niet zo slechte dood voor die muis.Nietzman schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:18:
[...]
Yeah, is zo te zien ook nog eens een spitsmuis.
Die beesten zijn beschermd, dus technisch gezien ben je strafbaar als oom Agent zo'n beestje in je val aantreft.
Aan de reacties te zien vinden de meeste mensen dit niet kunnen, opzich wel eens, maar de foto's zijn wel mooi, mooie kleur
Tsja...een reportage over 'roadkill' had minder smakelijk geweest. Ik zie nu niet eens bloed of ingewanden liggen. Niemand hier slaat wel eens een vlieg of mug dood zeker?Heaget schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:34:
Mja ik heb geen probleem met de foto's ofzo, heb vroeger tijdens het jagen wel ergere dingen gezien.
Nou...het is een onderwerp natuurlijk...de dood is ook deel van het levenAnyway had je echt geen beter onderwerp om foto's van te maken?
Persoonlijk vind ik die muis met dat stukje kaas beter. Die heeft echt zo'n blik van 'what the fuck?'
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Technisch gezien vind ik de foto's wel aardig, maar niet echt speciaal. Idd wat met die kleuren spelen voor de sfeer. Maar door t onderwerp zal het nooit een foto zijn waar je langer bij stil gaat staan denk ik.
overigens, ze doen wel ergere dingen met muisjes
http://www.hollandwinkel.nl/dutch/product_info_c1_6p118.php
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
-1? Fuck, ik mag geen foto's posten van naakte mensen, geen filmpjes plaatsen van mensen waar hun hoofd af wordt gesneden, en dan mag dit ineens wel? Sick... Just sick!sarcast schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 10:50:
GoT -1.
Jullie gaan zelfs tegen het algemeen beleid in! Het algemeen beleid #geweld
[ Voor 15% gewijzigd door Nik op 02-10-2005 11:58 ]
En gelukkig wist dt topic toch een lach op mn gezicht te rkijgen dus +1 voor kamstrakamstra schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:53:
.
kamstra schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:53:
lollerskates
??? Beetje beter research doen, makker! Dit is een doodordinaire huismuis. Als die beschermd zijn, dan zijn kakkerlakken het ookNietzman schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:18:
[...]
Yeah, is zo te zien ook nog eens een spitsmuis.
Wat betreft de foto's in de TS: technisch zijn ze ok, maar ze doen me echt niks, sorry. Geen sfeer, geen boodschap (behalve dat je muizenval werkt), geen emotie. Ik weet dat je beter kan dan dit!
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Het enige dat ik naar voren wilde brengen was dat de titel weinig paste bij het onderwerp. Ik had iets volledigs anders verwacht (problemen met een cam tijdens een shootFingerprint88 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:06:
... Ik vind het jammer om te zien dat er nog steeds een taboe heerst op het fotograferen van wat sommigen onsmakelijk vinden. Niemand komt hier met een inhoudelijk argumenten. Dat het immoreel is om iets te fotograferen dat dood is en een hoog "Ahh.."-gehalte heeft, vind ik een beetje onzin. Vooral omdat de mensen die dat zeggen, waarschijnlijk ook muizen doden....

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
Hulde voor ons botje!!!!!one. Hoe geniaal van je om zelf ook foto's te maken van muizenVerwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:14:
Ik heb de titel wat verduidelijkt
Verwijderd
Laten we op andere voet verder gaan.
Tsja, een muis dood, wat een onherstelbaar verlies... De vraag is natuurlijk of zo`n beest kan lijden (zich er bewust van is dat ie pijn heeft) of alleen pijn heeft (er worden wel signalen z`n kop in gestuurd van wat doet m`n nek toch zeer maar verder is hij er zich niet van bewust) Komt ook veel voor bij vissers en dierenbeschermers.
Ohja, wat ik dus wil zeggen is dat dat beest waarschijnlijk in de weg zat, anders zet je geen muizeval. This misschien jammer voor mevrouw Muis maar ja, that`s life, dat meneer Muis nu gefotografeerd is ja, dat voegt nix toe aan de "wreedheid" van de muizeval.
Bovendien levert het nog een mooi plaatje op ook, vooral 1 vind ik wel aardig
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Amen.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:30:
Het merendeel van de reacties is te hypocriet voor woorden
Met een beetje morbide-sfeer eromheen; zou het wel wat kunnen worden.
De reacties zijn idd triest.
[ Voor 95% gewijzigd door Silent Thunder op 02-10-2005 12:41 ]
2): deze hoek komt niks uit. De muis en de val "spreken" niet.
3): Deze weer wel.
4): zonde van de bytes.
Over je onderwerp zelf: afwijkende keuzes roepen altijd extreme reacties op.
Persoonlijk zit ik er niet mee, als je moet gaan janken om een muis in een val heb je een reality check nodig imho.
Compositiewise is dit (denk ik) ook niet ge-ensceneerd, als er achteraf een stuk kaas bij had gelegen weet ik niet of dat nou echt meerwaarde zou hebben. (als iemand zich geroepen voelt om 'm eraan te soepen?).
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Het donkere vind ik wel bij de dood passen.
En de dood blijft een deel wat iedereen ooit meemaakt. Waarom zo moeilijk doen over een dode muis?
Verwijderd
Een aantal dingen vind ik echter minder:
- De kleuren. Die mogen wat minder warm. Minder oranje eigenlijk
De compositie is ook niet echt super vind ik,
Wat ik eigenlijk had willen zien is de muizenval + muis iets verder af en de muis(enval) op ooghoogte. met de muur+plint als achtergrond of zo
Maar goed... dat is een andere foto
Verder is het gekanker op de compositie inderdaad zo hypocriet als het maar zijn kan.
face it.. muizenvallen zijn realiteit. dat mag best op de foto
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 12:54 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 13:06 ]
Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
mja maar de zichtbare topictitel was Piep! Piep! *Snap*. Dat doet toch een mobo error vermoedenSimon schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 08:55:
[...]
als je het freaky vind moet je maar niet komen kijken.
And it goes BRAAAAAPP!
Dan kijk je nog altijd waar een topic staat, in dit geval Fotografie.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
spectaculaire elco foto's ?BackSlash32 schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:09:
offtopic:
Dan kijk je nog altijd waar een topic staat, in dit geval Fotografie.
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
dit is voor mij nu officieel het meest debiele topic op Got. hoop dat er nooit meer van deze rare dingen komen.
en MODJE. topic veranderen met de waarschuwing "schokkende content" is missschien beter. want uit de titel haal je niet dat er een debiele zielige foto te zien is.................
Dat is een spitsmuis (Crocidura russula), geen huismuis. Spitsmuizen zijn absoluut geen ongedierte.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 07:34:
Ik vind de mijne beter. Klassieker kan het niet. Met z'n tandjes in een stukje kaas notabene.
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 02-10-2005 13:22 ]
Als je dit al schokkend vindt is er iets mis met je.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:18:
sorry hoor, maar als zelfs een modje dit normaal gaat vinden vind ik het wel heel zielig worden. als je zo nodig geen muizen in je huis witl hebben moet je gewoon een keer schoonmaken heb je er ook geen last van. en dan helemaal om er foto's van te gaan maken is echt zielig. dat muisje wilde gewoon wat eten zie het al voor me als JIJ net aan je bordje met boerenkool en worst begint dat er ineens effe een stuk metaal in je nek wordt geslagen en dat degene die dit doet hoopt dat je dood bent.
dit is voor mij nu officieel het meest debiele topic op Got. hoop dat er nooit meer van deze rare dingen komen.
en MODJE. topic veranderen met de waarschuwing "schokkende content" is missschien beter. want uit de titel haal je niet dat er een debiele zielige foto te zien is.................
Zullen we wellicht anders ophouden met het gezeik over het onderwerp van de foto's en de foto's zelf eens het onderwerp maken? Dit gezever is zo hypocriet als de pest.
[ Voor 73% gewijzigd door CyBeR op 02-10-2005 13:21 ]
Dicht dus. En in het vervolg zou ik adviseren erg voorzichtig met het plaatsen van dergelijke foto's om te gaan; het roept nogal wat reacties op en wordt lang niet door eenieder op prijs gesteld..
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.