Toon posts:

Ati Radeon 9800 pro atlantis 128 mb Probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net deze kaart gekocht
hij werkt gewoon goed
ik wou kijken of hij goed werkte op Day of Defeat : Source
alles ging goed en zag dat alle details al op high stonden
ik connecte naar een server en als ik net de server in wil komen blijft heel mn computer hangen
ik heb dit met alle zwaren spellen die ik wil draaien

ik ben van een NVidia 5900XT overgestapt
ik zit op een P4 / 3,2GHz / 1GB DDR / ASROCK P4VT8+
Driver : Radeon Omega Drivers 2.6.71 (Catalyst 5.9)
computer temperatuur rond de 32/34

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
het gaat dus alleen mis bij online spellen?
Heb je windows al opnieuw geinstalleerd (ivm videokaartmerk overstap)

Verwijderd

Pff er zou een soort standaard procedure voor dit soort problemen moeten komen...

- Wat voor voeding heb je?
- Voltages?
- Temperatuur van de videokaart?
- Temperatuur koelblok videokaart? (moet goed heet zijn anders geen contact met gpu / slechte koelpasta / verkeerd gemonteerd) -> als koelblok te heet is extra casefan monteren
- Andere videokaartdrivers proberen
- Chipset drivers geupdate?
- Prime95 draaien om cpu te checken (min 12uur)
- Memtest86 draaien om geheugen te testen (in 12uur)
- Condensatoren op moederbord controlleren
etc

Verwijderd

wat ben je ongeloofelijk raar bezig als je van een 5900 overstapt naar 9800, er is nagenoeg GEEN verschil..

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Basis stappen om te nemen:

• Drivers GOED de-installen van Nvidia (detonater destroyer oid donwloaden ;) )
• Direct X updaten
• Chipset drivers updaten
• Originele drivers proberen ;)
• Vid kaart drivers re-installen

Maar wat heb je zelf al gedaan :? /opgezocht :?

Xbox Live ID:Notna8310

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

het enige verschil is dat een R9800 véél van je voeding vraagt. Ik geloof 80W, de 5900 een stuk minder dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 230 watt erin zitten
ik denk dat het aan mn oude nvidia drivers ligt dus ik ga effe format C: plegen
Drivers zijn up to date

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:12:
ik heb 230 watt erin zitten
ik denk dat het aan mn oude nvidia drivers ligt dus ik ga effe format C: plegen
Drivers zijn up to date
230 Watt is wel_erg_krap hoor voor 1gb ram een P4 en een 9800 Pro. Dan heb je waaschijnlijk er ook nog 2 schijven inhangen, een brander en een dvd speler. Dus misschien is het dan toch verstandig de voeding te vervangen ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:14:
[...]

230 Watt is wel_erg_krap hoor voor 1gb ram een P4 en een 9800 Pro. Dan heb je waaschijnlijk er ook nog 2 schijven inhangen, een brander en een dvd speler. Dus misschien is het dan toch verstandig de voeding te vervangen ;)
ja idd ik denk dat dat het grootste probleem is
ik heb idd nog een DVD brander en 2 hardeschijven erin hangen

maar hoe kan ik dit vervangen?
ik heb totaal geen verstand ervan

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:08

13art

Moderator Mobile
Je kan gewoon op zoek gaan naar een andere voeding. Is als het goed is ook een heel topic over hier op GoT. Je moet alleen wel even kijken wat voor schijven je hebt. Want SATA schijven hebben weer een andere voedings aansluiting als ik me niet vergis.

50 euro korting bij Tibber

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Lmao 230watt :D Wat staat er op de doos/ in de handleiding? :D TS weer een geval van RTFM(read the fuckin manual) :+ min. 300watt voor een systeem incl. 9800pro meneer

edit: kijk eens bij paradigit.nl daar hebben ze een kwaliteits voeding van Fortron 350watt (incl.sata connector) voor ongeveer 60 euro.

[ Voor 48% gewijzigd door Xadeon op 02-10-2005 11:45 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:07
Notna schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 11:14:
[...]

Moet makkelijk kunnen (als het een degelijke voeding is). Aangezien het eerst wel goed liep met een 5900XT (en die vreet echt meer stroom dan de Ati), moet het nu ook goed lopen. Gezien het type foutmelding heeft het niet met voedingen te maken.

Zorg dat alle NVidia resten weg zijn en installeer desnoods even de laatste officiele Ati driver. Kijk of er andere programma roet in het eten gooien en indien mogelijk installeer windows helemaal schoon.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Lmao meer stroom dan de Ati ?!! Het is juist andersom, maar ja dan scheelt het maar 5 watt. Snap niet hoe je daarbij komt, maar goed. En verder ook Nvidia raad min. 300watt voeding aan voor een systeem met de 5900xt. En dan hebben ze het niet over een el cheapo voeding van sweex :+ Dus je mag aannemen dat het er niet voor jan metdekorteachternaam erop staat. :)

@DazeNL: nogmaals het is gewoon je voeding dat is meer dan duidelijk, het enige waar je nog voor moet zorgen is een clean windows install om conflicten/instabiliteit te voorkomen.

succes ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
Xadeon schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:04:
Lmao meer stroom dan de Ati ?!! Het is juist andersom, maar ja dan scheelt het maar 5 watt. Snap niet hoe je daarbij komt, maar goed. En verder ook Nvidia raad min. 300watt voeding aan voor een systeem met de 5900xt. En dan hebben ze het niet over een el cheapo voeding van sweex :+ Dus je mag aannemen dat het er niet voor jan metdekorteachternaam erop staat. :)

@DazeNL: nogmaals het is gewoon je voeding dat is meer dan duidelijk, het enige waar je nog voor moet zorgen is een clean windows install om conflicten/instabiliteit te voorkomen.

succes ;)
hey tnx gast
nogmaals ik had er niet zoveel verstand van
het kan waarschijnlijk ook komen dat ik ook nog 512 DDR erbij hebt gegooid
iig bedankt voor jullie hulp O+
Pagina: 1