Toon posts:

fps probleem bij cs source

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
laatste tijd door de vele updates is mijn fps drastisch verlaagt (iedereen klaagt erover ma ik vindt het bij mij lichtjes extreem)

ik ga het voorbeeld van dust 2 gebruiken maar deze is toepasbaar bij elke map maar met andere waardes

begin july speelde ik op resolutie 1024*.. met een 60 fps zonder de fps te moeten maxen (om fps drops tegen te gaan)

later zakte dit naar 40 fps

en deze laatste 2 weken ben ik zelfs genoodzaakt geweest om op 800*600 te draaien met fps_max 40
en deze laatste paar dagen moest ik zelfs fps maxen op 20 (vrij onspeelbaar maar toch)

nu ben ik nog lager gegaan naar 640*480 maar toch nog moet ik mijn fps maxen op 30

heb reeds veel geprobeert, niks lijkt te helpen, ook staat alles van video op het laagste
ook is het me opgevallen dat mijn fps drops veel zwaarder zijn geworden (vroeger van 60-45 als er een mannetje schieten in mijn beeld kwam) nu van 30 naar 15 soms zelfs 10 of 8

weet iemand soms commands om dit te verbeteren

specs van pc zijn: p4 2.4ghz 1024 ram radeon 9700

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 14:51
ik zelf heb nix van die lage frames nix gemerkt, maar heb je al eens geprobeerd om een schone installatie te doen css en mss zelfs steam? ff je belangrijke dingen backupen (config endergelijk).

je hardeschijf defragmenteren is ook aan te raden. heeft niet veel met je fps te maken maar tis altijd aan te raden.

heb je wel netjes je oude drivers verwijderd voor dat je de nieuwen hebt geinstalleerd? regelmatig blijven er dingen van de oudere drivers achter wat best een hoop ellende kan veroozaken. gebruik hier voor bijvoorbeeld driver cleaner (link naar DC staat in mun sig).

wat ik ergens gelezen heb is om de optie HDR uit tezetten bij je video opties. bij sommige mensen schijnt het te helpen. mij lijkt het niet echt logisch want HDR wordt alleen gebruikt als de map het er in heeft verwerkd en zo ver dat ik weet is dat inde standard mappen niet zo. maar goed niet geschoten is altijd mis.

mss scannen op spyware. veel zooi mss in de loop van tijd verzameld? hitman er op los laten.

staan er ook niet onnodige dingen op de achtergrond te draaien?

dingen zoals een virusscan hebben ook invloed op je game performance. mss dat ff tijdens het gamen uitzetten.

pff voor de rest weet ik niet zo in 1,2,3 igg suc6

D2 acc: *Mrboomblasterhc

Verwijderd

Topicstarter
allemaal al gedaan

ksnap het ook niet echt maar ik draai nu dus op 1/10de van wat ik vroeger kon doen

ah en de fps drops zijn ongeveer hetzelfde eigenlijk gebleven in absolute nummers maar procentueel toch erg vergroot

en die driver cleaner die gaat toch geen andere drivers buiten vid kaart erafgooien?? (dell comp die van het mobo enzo zijn niet echt handig)

• mrboomblaster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10 14:51
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:31:
en die driver cleaner die gaat toch geen andere drivers buiten vid kaart erafgooien?? (dell comp die van het mobo enzo zijn niet echt handig)
neej die haalt alleen je viddrivers weg. tja wat je voor de rest kan doen zou ik dan zo niet weten. mss een idee om een verse installatie van windows aan te doen. kan ook wel eens werken.

D2 acc: *Mrboomblasterhc

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:39

Clush

Do as I say...

laatste tijd door de vele updates is mijn fps drastisch verlaagt (iedereen klaagt erover ma ik vindt het bij mij lichtjes extreem)
hoe weet je zo zeker dat het door de steam-updates komt? hoe zit het met andere spellen? pc gescand op spyware etc?
je hardeschijf defragmenteren is ook aan te raden. heeft niet veel met je fps te maken maar tis altijd aan te raden
_/-\o_ :D

... not as I do.

Verwijderd

Topicstarter
al de rest is al gebeurt

en elke keer er een update plaats vindt zie ik als ik derna speel dat mijn fps elke keer wat zakt (niet bij alle updates hoor)
Pagina: 1