Sempron

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Cafe_delmar
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-05 10:29

Cafe_delmar

Hold my beer!

Topicstarter
Zijn alle Semprons (Socket 745) allemaal 64-bit ondersteunend wat ik word er gehelemaal gek van de ene zegt dit en de ander zegt dat terwijl het om volgends mij de zelfde processoren gaat.

MSI - VAG - Apple - HP - Intel i7 - RaspBerry

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nope. Recentere modellen wel, oudere versies niet :). Hangt van batchnr af en zo denk ik :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Cafe_delmar
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-05 10:29

Cafe_delmar

Hold my beer!

Topicstarter
Ik heb nu een AMD Athlon Xp 3200+ Stel ik zou een AMD Sempron 64 3300+ (2.0 GHz) (Retail, OPGA, "Palermo", boxed Bij alternate kopen van wege het 64-bits gebeuren zou de sempron dan ook sneller draaien dan mn 3200? , zo ja op welk gebied dan qua ondersteuningen ?

MSI - VAG - Apple - HP - Intel i7 - RaspBerry

Verwijderd

Pas anders even de titel van je topic aan ofzo...

"Alle semprons 64-bit ?" << voorbeeldje

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 11:54

VisionMaster

Security!

Cafe_delmar schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:05:
Ik heb nu een AMD Athlon Xp 3200+ Stel ik zou een AMD Sempron 64 3300+ (2.0 GHz) (Retail, OPGA, "Palermo", boxed Bij alternate kopen van wege het 64-bits gebeuren zou de sempron dan ook sneller draaien dan mn 3200? , zo ja op welk gebied dan qua ondersteuningen ?
Je moederbord zal een snellere chipset hebben, dus tussen de interfaces zal het wat soepeler verlopen... en verder zal die wat sneller voelen. Ik denk dat het geen enorme jump in snelheid zal geven. Die 64bits mode wordt niet zomaar erbij geschakeld als je Windows XP 32bit dat leuk vind, je zult die Windows 64bit (voor x86-64) nodig hebben.
Volgens recente testjes is die enkele procenten sneller en denk ik dat je het niet zal merken tussen je huidige en die nieuwe machines.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

de 3300+ draait op dezelfde ratings sowieso al iets sneller dan de XP 3200+ vanwege een ander core design (ingebouwde geheugencontroller etc :)). Maar het verschil vanwege dat is eigenlijk niet de moeite van het upgraden waard (ook nieuwe moederbord benodigd). In 64-bits mode (dus met 64-bits Linux op WinXp 64-bits) zijn er wel prestatieverbeteringen, echter zijn er maar een beperkt aantal drivers beschikbaar en zijn er ook maar een beperkt aantal programma''s 64-bits om er zo van te kunnen profiteren. (dit artikel is misschien nuttig :)).

Vanaf welke revisie Semprons 64-bit ondersteunen is een beetje vaag, hoewel er eerst de E6-revisie werd aangegeven daarvoor blijkt dat een aantal Semprons met D0 revisie het ook kunnen :?.

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

De sempron is gewoon een athlon64 met minder cache, en aangezien de athlon64 bijna geen cache nodig heeft is de sempron uitstekend kwa prijs/prestatie. De nieuwere 64 bit cores clocken het best

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Cafe_delmar schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:05:
Als je een 3200+ hebt, is het die upgrade niet waard. Ook niet naar een AMD64 in de low/mdium range is twijfelachtig.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

SleutelMan schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:14:
de 3300+ draait op dezelfde ratings sowieso al iets sneller dan de XP 3200+ vanwege een ander core design (ingebouwde geheugencontroller etc :)).
Euh:? De ratings zijn verschillend... Semprons hebben een andere rating dan Xp's en dan Athlon 64s. Bedoel je op dezelfde kloksnelheid?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels - een topicstart hoort duidelijk te zijn, bovendien heb je klaarblijkelijk niet de moeite genomen gewoon op www.amd.com te kijken. Daarnaast heb je een nogal verkeerde voorstelling van wat 64-bits ondersteuning betekent als je denkt dat daardoor alles sneller wordt ofzo :o - lees je maw gewoon een beetje in...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.