PC start vanzelf op na afsluiten Windows

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-05 20:33
Specs:

MSI K8N Neo 4 platinum
AMD 3200+
1024mb kingston ram
2x maxtor 200gig s-ata raid0
Windows XP PRO SP2 inc. alle updates

Probleem:
Na het kiezen van "uitschakelen" in windows, sluit m'n systeem af. Nadat hij 1sec uit staat springt hij echter direct weer aan. Door de powerknop 4 sec ingedrukt te houden valt hij uit en blijft hij uit. Wanneer ik in Windows zelf 1x op de powerknop druk sluit hij af maar start hij eveneens direct erna weer op. Het maakt dus niet uit of ik zelf op uitschakelen klik, of dat ik hem laat afsluiten via de powerknop.
Hij schakelt de PC ook echt uit, het is dus geen reboot direct na afsluiten. Je ziet dat alles uitvalt, 1 sec later gaat alles weer aan.

Dingen die ik heb geprobeerd:
BIOS update naar versie 1.5
De computer automatisch opnieuw opstarten uitgezet
Vanalles in de bios al aan ern uit gezet.

Alle wake-on shit staat uit, dus daar ligt het probleem ook niet.
Het is duidelijk geen Windows probleem, aangezien de pc gewoon echt uit gaat.

Ben benieuwd of iemand het weet.

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 20:55
Volgens mij heb je de search niet gebruikt, dit soort problemen komen regelmatig voor. Waarschijnlijk krijg je een bluescreen bij het afsluiten. Dit kan door hardware komen of door je ASPI-driver. Kijk op www.nero.com om een nieuwe te downloaden. Test je geheugen met memtest en je systeem met prime95. Als je dan nog niks wijzer bent dan ben ik benieuwd :)

[EDIT] zet bij op- en herstart instellingen het rebooten bij een bluescreen uit.

[ Voor 11% gewijzigd door The_Priest op 03-10-2005 15:34 ]

• benchMarc
The_Priest schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 15:33:
Volgens mij heb je de search niet gebruikt, dit soort problemen komen regelmatig voor. Waarschijnlijk krijg je een bluescreen bij het afsluiten. Dit kan door hardware komen of door je ASPI-driver. Kijk op www.nero.com om een nieuwe te downloaden. Test je geheugen met memtest en je systeem met prime95. Als je dan nog niks wijzer bent dan ben ik benieuwd :)

[EDIT] zet bij op- en herstart instellingen het rebooten bij een bluescreen uit.
Ff serieus, heb jij mijn startpost volledig gelezen?
Dingen die ik heb geprobeerd:
BIOS update naar versie 1.5
De computer automatisch opnieuw opstarten uitgezet
Vanalles in de bios al aan ern uit gezet.
Bovendien heb ik ook gezegd dat mijn PC zichzelf duidelijk afsluit en de stroom er ook vanaf is. Hij start dan gewoon 1sec later weer opnieuw op. Het is geen reboot.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44
Lijkt me iets te maken te hebben met je voeding? Die gaat een signaal geven aan je mobo om op te starten? Probeer eens een andere voeding?

BOE

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:44

Rwin

Ondertitel

peak-stroompje in de voeding kan daartoe leiden inderdaad. Andere voeding moet daar uitsluitsel op geven.
(vergelijkbaar met een audio-amp die je uitzet, dan hoor je 1 sec later vaak een plop(je))

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

http://support.microsoft.....aspx?scid=kb;[LN];311806
Misschien dat je hier iets mee bent?

[ Voor 24% gewijzigd door Coltrui op 04-10-2005 11:14 ]

• benchMarc
cman schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:56:
Lijkt me iets te maken te hebben met je voeding? Die gaat een signaal geven aan je mobo om op te starten? Probeer eens een andere voeding?
Rwin schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:59:
peak-stroompje in de voeding kan daartoe leiden inderdaad. Andere voeding moet daar uitsluitsel op geven.
(vergelijkbaar met een audio-amp die je uitzet, dan hoor je 1 sec later vaak een plop(je))
Ik zal binnenkort wel eens een andere voeding proberen...
When you shut down your Windows XP-based computer, your computer may restart instead of shutting down, and you may see a blue screen for just a moment before the computer restarts.

Maar dat is het probleem niet. Hij staat wel degelijk uit dus het moet wel iets hardwarematigs zijn.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

wrong topic :X

[ Voor 97% gewijzigd door WooK op 04-10-2005 11:51 ]

I'm not as think as you stoned I am

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-05 12:35
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een oude computer en bij mij lag het idd aan de voeding. Nieuwe voeding erin en het probleem was opgelost...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

staat wake on lan , wake on modem wake on ring , aan ? of iets ? wat daarmee te maken heeft in je bios.

Verwijderd

idd welke netwerk kaart zit er op dat mobo? ik heb ook dat probleem ge moet u wol uitschakkelen in u register

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:58

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:02:
staat wake on lan , wake on modem wake on ring , aan ? of iets ? wat daarmee te maken heeft in je bios.
Lees de startpost:
Alle wake-on shit staat uit, dus daar ligt het probleem ook niet.

Graag lezen voor je iets post ;)

Mijn Specs

• benchMarc
Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:06:
idd welke netwerk kaart zit er op dat mobo? ik heb ook dat probleem ge moet u wol uitschakkelen in u register
Onboard. En zoals je kon zien in m'n startpost... wake on zooi staat uit.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Al in de BIOS deze optie veranderd:
Return On Power Loss (of iets dergelijks, houdt iig in dat als de stroom opeens uitvalt, wat de pc dan moet doen). Zet dit eens op Off (als deze op On of Last State staat).
Pagina: 1