Toon posts:

PPTP problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem bij een klant van ons. Daar draait een FreeBSd server met mpd (pptp). Personen maken een VPN (pptp) middels the onboard faciliteiten van windows xp. So far so good. Binnen het netwerk draait een tweede FreeBSd server met samba als PDC. Als ik zelf inlog dan kan ik makkelijk via \\10.168.10.10 ...blabla. de server bereiken en browsen en files openen. Iedereen anders dan ik kan wel mooi een VPN opzetten, kan alle schrijven zien, maar zodat er op geklikt wordt komt er een hele lange time-out en dan wordt aangegeven dat de schrijf niet meer beschikbaar is of dat er rechten niet goed staan. Wel vreemd, anders zal er gewoon een inlog moeten komen. De PDC is tevens WINS server en is ook als zodanig ingesteld op de pptp clients. Weet iemand waar mogelijk het probleem is?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:46

SA007

Moderator Tweaking
En het probleem zit echt in de vpn, niet in je samba server?

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
mss een routing probleempje van de clients? dat die het 10.x netwerk lokaal proberen te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
nee het ligt aan de samba (denk ik) de apache /. mysql server die er ook naast staat heeft met ftp etc dezelfde timeout problemen. Ik heb ook al de hosts file aangepast van clients zonder succes. Kan je eigenlijk ook een static routing in windows zetten zoals onder FBSD (route add -net etc...naar GW)?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:40:
... Kan je eigenlijk ook een static routing in windows zetten zoals onder FBSD (route add -net etc...naar GW)?
windows:
code:
1
2
3
4
5
6
> route PRINT
> route ADD 157.0.0.0 MASK 255.0.0.0  157.55.80.1 METRIC 3 IF 2
          bestemming^      ^mask      ^gateway     metric^    ^
                                                     Interface^
  Als IF niet is opgegeven, probeert de opdracht de beste interface voor
  een opgegeven gateway te vinden.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
OK top bedankt, ga het proberen :)
Pagina: 1