[XP] Internet opties opent niet vanwege beleidsrestricties?*

Pagina: 1
Acties:

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-03 11:18
Hallo.

Ik ben nu al niet zo'n Windows XP fan maargoed, vandaag trok ik mn stoute schoenen aan en besloot XP te installeren omdat ik en herinstall van mn comp nodig had en hij draaide op 2000PRO.

Dus zo gezegd zo gedaan. XP geinstalleerd. Leuk denk je dan, SP2tje eroverheen. Firewalletje erop, securitycentertje uit. Prachtig zeg, dat windows. Dan kom je op een gegeven moment bij internet explorer aan die MSN als start pagina heeft. Dus je gaat naar tools >> internetoptions en je krijgt een leuke melding van XP :

"This operation has been cancelled due to restrictions in effect on this computer. Please contact your system administrator"

Nu als niet-echt-XP-fan-zijnde jaag je me natuurlijk gelijk weer weg bij dat XP. Hoe is dit mogelijk dat ik daar niet in kom? Dit is een HERINSTALL, spybot, adaware vinden niks. Immunize heb ik ook gebruikt maar voordat ik dat gebruikte was dit probleem er al. Vrijwel alle tips en tricks opgevolgt die hier in de search staan en op google. Zoals HKEY current user > software >> microsoft >> policies >> restrictions. (Deze optie staat er bij mij niet eens bij maar ok)

Nu las ik dat dit bij spybot onder geavanceerd bij immunize een optie staat dat dit aan of uitgeschakeld kan worden. Dus ik download spybot en start het. Ik naar advanced en immunize.. niks te vinden :{ Wat kan ik nu nog doen? Poledit is haast niet te vinden voor XP en antispyware prog's vinden niks :{

Edit : zie reden van edit.

[ Voor 4% gewijzigd door wallywally op 01-10-2005 20:33 . Reden: het is XP pro. ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als je windows XP gebreukt en je moet SP2 van het internet downloaden dan heb je tegenwoordig een groot probleem. Op het moment dat je nog ongepatchte XP aan het internet hangt ben je kwetsbaar. Een minuut later heb je al een virus te pakken. (ok, ligt aan je netwerk instellingen en je provider etc., maar hier heb ik het vaak genoeg meegemaakt).

Hoe je dit oplost is simpel: Eerst MS anti spyware beta/anti virus prog naar keuze/SP2 downloaden en op een schijfje oid zetten, daarna XP installeren (met de netwerk kabel eruit getrokken) en daarna MS anti spyware/anti virus/sp2 installeren voordat je je pc aan het internet hangt.

Stel dat het nu niet aan een virus/spyware/trojan ligt dan kan je proberen om met het administrator account in te loggen wat XP standaard voor je aanmaakt. Je geeft gewoon het wachtwoord op dat je tijdens de installatie hebt opgegeven. (Het is slim om altijd dat wachtwoord in te stellen tijdens de installatie, anders maak je het wel erg makkelijk om op je pc in te breken).

MechWarrior || Monsters Game

• wallywally
GambitRS schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:40:
Als je windows XP gebreukt en je moet SP2 van het internet downloaden dan heb je tegenwoordig een groot probleem. Op het moment dat je nog ongepatchte XP aan het internet hangt ben je kwetsbaar. Een minuut later heb je al een virus te pakken. (ok, ligt aan je netwerk instellingen en je provider etc., maar hier heb ik het vaak genoeg meegemaakt).
Been there, many times. Eerst heb ik een firewall erop, daarna ga ik online.
Hoe je dit oplost is simpel: Eerst MS anti spyware beta/anti virus prog naar keuze/SP2 downloaden en op een schijfje oid zetten, daarna XP installeren (met de netwerk kabel eruit getrokken) en daarna MS anti spyware/anti virus/sp2 installeren voordat je je pc aan het internet hangt.
Die antispyware heb ik niet, maar Spybot will do.
Stel dat het nu niet aan een virus/spyware/trojan ligt dan kan je proberen om met het administrator account in te loggen wat XP standaard voor je aanmaakt. Je geeft gewoon het wachtwoord op dat je tijdens de installatie hebt opgegeven. (Het is slim om altijd dat wachtwoord in te stellen tijdens de installatie, anders maak je het wel erg makkelijk om op je pc in te breken).
Ik zit op het admin account :{

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dan doe je start > run > gpedit.msc.

Dat is poledit's opvolger, vergeet poledit.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• wallywally
BackSlash32 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:47:
Dan doe je start > run > gpedit.msc.

Dat is poledit's opvolger, vergeet poledit.
Hmm, leuk tooltje maar weinig te vinden klik.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

kan je niet gewoon firefox installeren? :P

MechWarrior || Monsters Game

• wallywally
Got it.

Dankzij manus, ik miste INETCPL.CPL, dat configuratiescherm icoontje dus.

http://support.microsoft.com/?kbid=216583&sd=RMVP

Bedankt voor jullie tijd iig.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
No problem, ik pas nog even je topictitel aan zodat je OS vooraan staat in de titel, zoals dat in de Windows Operating Systems - Policy gevraagd wordt :) Denk dat je een hoop meer reacties zult krijgen, en het topic veel gemoedelijker zal lopen als je in je topicstart iets positiever bent. Dat jij windows niet leuk vindt moet je zelf weten, en je zal er ongetwijfeld je redenen voor hebben. Echter zou het sommige mensen iets minder goed kunnen vallen, aangezien je het er zo dik bovenop legt ;)

Restricties WINXP > [XP] Internet opties opent niet vanwege beleidsrestricties?*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

wallywally schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 21:22:
Got it.

Dankzij manus, ik miste INETCPL.CPL, dat configuratiescherm icoontje dus.

http://support.microsoft.com/?kbid=216583&sd=RMVP

Bedankt voor jullie tijd iig.
En heb je nu ook een verklaring voor het ontbreken van INETCPL.CPL?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• wallywally
sanfranjake schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:00:
No problem, ik pas nog even je topictitel aan zodat je OS vooraan staat in de titel, zoals dat in de Windows Operating Systems - Policy gevraagd wordt :) Denk dat je een hoop meer reacties zult krijgen, en het topic veel gemoedelijker zal lopen als je in je topicstart iets positiever bent. Dat jij windows niet leuk vindt moet je zelf weten, en je zal er ongetwijfeld je redenen voor hebben. Echter zou het sommige mensen iets minder goed kunnen vallen, aangezien je het er zo dik bovenop legt ;)

Restricties WINXP > [XP] Internet opties opent niet vanwege beleidsrestricties?*
Sorry ;( Maar even goed bedankt voor je tips.
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:08:
[...]
En heb je nu ook een verklaring voor het ontbreken van INETCPL.CPL?
Mwa, nu kan ik me herinneren dat in de setup 1 file ontbrak en die skipte ik omdat hij die niet pakte op de CD, ik denk dat ik wel kan raden welke file dat was :D Maar dacht er dus niet bij na totdat ik de bestandsnaam tegenkwam op die MS site.
Pagina: 1