Te laat bij een te hoge temperatuur?

Pagina: 1
Acties:

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-03 22:57
Mijn Amd xp1700 bleef telkens random hangen. Na wat gepruts ben ik eens intern gaan kijken. Tot mijn schrik draaide de cpu coolfan totaal niet. Na het opnieuw aangesloten te hebben doet deze het weer. Maar ik ben bang dat hij na een week (zolang heeft het geduurd totaal) bij verschillende pc-crashes, teveel schade is opgelopen voor de cpu of moederbord.

Trouwens, is het verstandig om dezelfde coolfan te gebruiken? Of wordt het toch tijd voor een nieuwe. PS: er is verder niets te zien qua verbranden onderdeel oid.

Nogmaals kort mijn vraag:
* Zou er schade zijn opgelopen omdat mijn amd proc toch boven de 90graden is uitgekomen

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De maximum temperatuur voor een XP 1700+ is 90°C.
Hoe weet je dat je processor hier overheen is gegaan?

Waarom draaide die fan niet? Misschien vindt er stofophoping plaats, even schoonmaken dus.

[ Voor 32% gewijzigd door Rone op 01-10-2005 20:28 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• appies
Dit heb ik tijdens het bios bekijken ontdekt (daardoor kwam ik bij de cpufan uit)

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:31

Aapje

Opel-beun
Kans dat je CPU gebraden is, zit erin.
Maar er is geloof ik maar 1 manier om er achter te komen of dat zo is, testen.

Koop/gebruik een andere koeler/fan, kijk of hij 't nog doet zoja crashed ie nog etc....
Zoniet, naja CPU of moederboard gebraden. :?
Valt weinig over te zeggen dan alle onderdelen apart te testen : )

Verwijderd

Als je geen problemen meer hebt lijkt het me van niet. Meestal schakeld je systeem uit voordat het te ver gaat. Je koelblok buffert dan goed genoeg.

• appies
Jep, daar dacht ik zelf ook aan, desondanks was ik wel geschrokken. Om mijn verhaal compleet te maken, in de bios kan je hardware intrusion en cpu fan detection uitschakelen, deze had ik beide disabled gezet (ik weet het niet slim achteraf) Ik ben nu met de pc weer aan het testen, en ik zal het eens bekijken. Hopelijk is er niets gebraden, alwel het erg warm intern was :( Bedankt voor de reacties dusver
Pagina: 1