Draadloos toetsenbord reageert traag

Pagina: 1
Acties:
  • 3.491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 21:05
Ik heb problemen met een MX3100 set. Het toetsenbord van deze set is merkbaar trager dan een toetsenbord wat ik aansluit via de PS2 poort. Als ik heel snel een aantal keys achter elkaat tik, dan verschijnen ze iets later dan wanneer ik ze intik. Dit gaat echt uit over milliseconden, maar als ex-die hard gamer ;) merk je zoiets toch wel. Als je zo rond de 500 aanslagen per min over het toetsenbord raast merk je gewoon dat je op den duur 2 toetsen vooruit ligt. Het lijkt net trage dikke stroop, ipv dat ze over het beeldscherm vliegen. Ik heb deze set aangesloten op mijn laptop, maar ook hier hetzelfde probleem. Dan zul je natuurlijk denken dat het aan die set ligt. Ik heb dus waar ik werk even een nieuw setje hier neergezet, en ja hoor... precies hetzelfde probleem. Ook weer op PC èn laptop geprobeerd, maar hij blijft traag. Zonder setpoint drivers geprobeerd, met setpoint 2.40 geprobeerd, het lost niks op.

Volgens mij is dit gewoon een slechte set van logitech waar ze niet genoeg tijd aan hebben besteed, of de revisie is ruk ofzo. Ik weet het ook niet.

Heel misschien dat iemand het wel weet?

Ik snap niet dat ik de enige ben met dit probleem. Ik las het maar bij één iemand anders op GoT, en op google krijg ik er niets over gevonden. Zijn er hier gewoon zo ontzettend weinig mensen die die set hebben, of typt iedereen zo traag dat het niet merkbaar is?

Extra info:
- Alles op PS2 aansluiten geeft geen beter effect.
- Ook in DOS doet hij precies hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door benchMarc op 01-10-2005 20:03 ]

Verwijderd

Is dat toetsenbord nieuw dan?
Zijn de batterijen die erin zitten wel vol?

• benchMarc
Allebei nieuw, allebei vol.

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

Mijn logitech set wordt ook langzaam als ik andere draadloze apparatuur in huis gebruik.

Schijnbaar werken die producten op (nagenoeg) dezelfde frequentie. Misschien is er bij jou ook een storingsbron in de buurt.

Ik heb ook 2 sets. DIt heeft ZEKER invloed op elkaar. Als ik beide keyboard sets te dicht bij elkaar zet. Dan beinvloeden ze elkaar wel.
Het is niet zo dat je dan letters van het andere toetsenboard ziet verschijnen. Maar het wordt inderdaad aanzienlijk trager.

Probeer eens de batterijen uit het andere toetsenbord en muis te halen.

[ Voor 45% gewijzigd door hesselim op 02-10-2005 14:29 ]

System Specs

• benchMarc
hesselim schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 14:21:
Mijn logitech set wordt ook langzaam als ik andere draadloze apparatuur in huis gebruik.

Schijnbaar werken die producten op (nagenoeg) dezelfde frequentie. Misschien is er bij jou ook een storingsbron in de buurt.

Ik heb ook 2 sets. DIt heeft ZEKER invloed op elkaar. Als ik beide keyboard sets te dicht bij elkaar zet. Dan beinvloeden ze elkaar wel.
Het is niet zo dat je dan letters van het andere toetsenboard ziet verschijnen. Maar het wordt inderdaad aanzienlijk trager.

Probeer eens de batterijen uit het andere toetsenbord en muis te halen.
In mijn verhaal heb ik gezegd dat ik een nieuwe set erop heb aangesloten, niet dat ik ze allebei naast elkaar draai. Ik heb ze gewoon 1 voor 1 geprobeerd. De ene set stond daarna gewoon uit.

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2025

Rwin

Ondertitel

vanuit de HK ;)
ik denk dat er inderdaad een storingsbron danwel een afschermende omgeving tussen het tobo en de ontvanger staat.

Is er een Dect in de buurt? Zit je in de buurt van grote metalen objecten (speigels ed)
Staat er een wireless AP in de buurt? Ook niet bij de buren? etc.
zit je TE dichtbij?

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• benchMarc
Rwin schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:56:
vanuit de HK ;)
ik denk dat er inderdaad een storingsbron danwel een afschermende omgeving tussen het tobo en de ontvanger staat.

Is er een Dect in de buurt? Zit je in de buurt van grote metalen objecten (speigels ed)
Staat er een wireless AP in de buurt? Ook niet bij de buren? etc.
zit je TE dichtbij?
Ik vang met mijn laptop 2 wifi routers op van 2 buren.

Ik heb btw het probleem door het hele huis. Of ik nu boven of beneden zit, hij reageert overal traag.
Wat is een Dect btw?

Verwijderd

Je kent toch wel een Dect-telefoon :9

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
DECT is een digitale draadloze (huis) telefoon. allemaal in het Ghz frequentieveld. Ik denk dat (aangezien het volgens jou om miliseconde gaat) aan het ontwerp ligt. een geringe storing heb je overal.. er zijn tegenwoordig zovee lmensen met Wifi en andere draadloze telefoons e.d. daar ontkom je niet aan.

Voor games dan misschien toch maar een PS2 pakken.....

Verwijderd

In vergelijking met toetsenborden met een kabeltje zijn draadloze toetsenborden altijd (veel) trager.
Leuk voor algemeen gebruik maar beslist niet voor (online) gaming!

Hetzelfde geldt voor draadloze routers e.d.

• benchMarc
Hmmz... dat wordt dus een nieuwe toetsenbord + muis van logitech zoeken en mijn set verkopen ofzo... Iemand nog interesse in een gloednieuwe MX3100? :|

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

benchMarc schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:42:
Hmmz... dat wordt dus een nieuwe toetsenbord + muis van logitech zoeken en mijn set verkopen ofzo... Iemand nog interesse in een gloednieuwe MX3100? :|
Je kunt natuurlijk ook gewoon Logitech contacten... Uit ervaring hebben zij erg goede service... misschien willen ze wel een vervangende set aanbieden...
Ik zou dat altijd proberen... je bent niet tevreden over het product.. daar kunnen alleen hun wat aan doen...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:43

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Volgens mij heb je dit ook al in het MX3100 topic gepost of niet? Het enige wat ik kan zeggen, is dat ik er geen last van heb met mn MX3100. Of mn tb doet het wel, of helemaal niet en dan staat de ontvanger een beetje verkeerd achter mn monitor. Wat ik me wel afvraag; die 500 aanslagen per minuut, typ je dan ook iets zinnigs? Want dat zijn er wel een stuk of 9 p/s...

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

Flapmo

and back is gigi!

benchMarc schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:42:
Bedoel je met die extra info dat je dat specifieke setje ook op de ps2 heb aangesloten ipv draadloos? Want het is wel algemeen bekend dat draadloze setjes trager zijn dan met een draadje. Daarom zul je geen enkele zelfrespecterende gamer met draadloos zien :).

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22
Oeps

[ Voor 99% gewijzigd door spokje op 04-10-2005 17:55 ]

• benchMarc
ReCreator schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:53:
[...]

Je kunt natuurlijk ook gewoon Logitech contacten... Uit ervaring hebben zij erg goede service... misschien willen ze wel een vervangende set aanbieden...
Ik zou dat altijd proberen... je bent niet tevreden over het product.. daar kunnen alleen hun wat aan doen...
Heb heen en weer met ze gemaild. Nu een mail gestuurd over dat ik al een andere set heb geprobeerd en ik hetzelfde probleem houdt. Ik wacht nog steeds op hun reply...
SayWhatAgain! schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 11:55:
Volgens mij heb je dit ook al in het MX3100 topic gepost of niet? Het enige wat ik kan zeggen, is dat ik er geen last van heb met mn MX3100. Of mn tb doet het wel, of helemaal niet en dan staat de ontvanger een beetje verkeerd achter mn monitor. Wat ik me wel afvraag; die 500 aanslagen per minuut, typ je dan ook iets zinnigs? Want dat zijn er wel een stuk of 9 p/s...
Klopt, ik post het gewoon overal waar ik het kan posten :) En 500 aanslagen per min is goed te doen als je gewoon posts zoals deze tikt. Of gewoon op msn wat zinnen achter elkaar rost.
Flapmo schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 12:34:
[...]

Bedoel je met die extra info dat je dat specifieke setje ook op de ps2 heb aangesloten ipv draadloos? Want het is wel algemeen bekend dat draadloze setjes trager zijn dan met een draadje. Daarom zul je geen enkele zelfrespecterende gamer met draadloos zien :).
Wat ik ermee bedoel is: Je kunt dat setje ipv op USB, ook op PS2 aansluiten. De ontvanger wel te verstaan. Maar dit had geen effect. Had ik ook niet verwacht, maar je moet alles proberen :) En idd, ik merk duidelijk vertraging van draadloos. Jammer, want bij iemand die een bluetooth setje van logitech heeft gaat het wel gewoon goed. Zo voor zover ik weet heb ik dit ook nooit bij anderen meegemaakt.

[ Voor 26% gewijzigd door benchMarc op 04-10-2005 20:09 ]

• benchMarc
(oeps)

[ Voor 99% gewijzigd door benchMarc op 04-10-2005 20:09 ]

• Chubbchubb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-03-2021

Chubbchubb

Blond en lekker? Mail me

Omdat ikzelf maar max 3 toetsen per sec aansla gaat het bij mij allemaal wel goed. Wanneer ik in word als een gek begin te rammen op mijn tb (ook mx3100 set) merk ik inderdaad dat als ik stop met rammen er nog een stuk of 2 tekens bijkomen. Maar opnieuw: ik heb er geen last van. Ik heb mijn set via PS2 aangesloten, die dingen zijn er speciaal voor gemaakt dus waarom zou ik ze niet gebruiken.
De refresh rate over usb bij windows xp is 125 Hz, over PS2 is 200 Hz. Die 125 Hz is nogal laag, zeker als je shooters speelt zul je dat merken met je muis. Er zijn genoeg trucjes om die usb refresh rate omhoog te krikken. Misschien dat dat helpt.