[Asus] System failed CPU test - Steeds

Pagina: 1
Acties:

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:16
Hallo,

Ik heb nu een kort tijdje (zo'n 2 weken) een probleem dat ik steeds een "System failed CPU test" melding te horen krijg bij mijn P4P800-E Deluxe bordje (P4 3 GHz Prescott)

2 weken terug begon het, dus ik na een beetje morrelen en CMOS clear hem werkende gehad voor een week. Afgelopen donderdag deed hij het plotseling (gewoon woensdag gebruikt, netjes afgesloten... en donderdag weer opgestart) niet meer. Na morrelen weer..

Zonet hing m'n pc (had ik gisteren ook: was ook hetzelfde probleem) voor 100%, na een reboot kreeg ik geen beeld en weer de "System failed CPU test" melding...

Dus ik weer pc open, klein beetje morrelen en hij doet het nu weer..

Waar kan dat aan liggen en hoe kan ik het verhelpen?

Een kapot mainboard of CPU lijkt me dus niet mogelijk, daar het systeem prima werkt... zolang hij niet zeurt over die CPU test..

Het systeem draait al een aardige tijd redelijk stabiel, weinig problemen. Geen nieuwe hardware oid waar het aan zou kunnen liggen..

Kan het zijn dat de socket een probleem heeft of de CPU niet goed geleid bij pootjes oid?

Ik hoop suggesties te horen, RMA lijkt me erg drastisch (en aangezien de winkel 130 KM van hier af is....)

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Heb je hem overclocked?

• Sypher
Nee, gewoon helemaal standaard, heb er alleen een andere CPU box op zitten (die er al een paar maanden op zit, en prima werkt..) Het is overigens een GlacialTech Igloo 4360 die er op zit, verschilt niet zoveel met de standaard Intel coolers, alleen dat er wellicht een beter fannetje op zit, en de koelribben iets anders zijn

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

goedkoopste troubleshootmethode: eerst je batterijtje vervangen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sypher
Heb ik 3 maanden terug al gedaan, toen die z'n settings niet leek te onthouden... Anders raus ik morgen wel ff eentje uit een van m'n pc's...

Net kreeg ik weer een nieuw iets: Blauw scherm zonder tekst, ander blauw dan die van Windows...

Ik rebooten, geen beeld, geen geluid, gereboot.. System failed due to overclocking? Lijkt me niet... reboot, System failed CPU test.. Kast open, morrelen... booten..hopsakee...

Heel erg fijn allemaal, begint me flink te irriteren... hij maakt gewoon geen goed contact, lijkt me

[ Voor 4% gewijzigd door Sypher op 01-10-2005 20:17 ]

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:35

GVR

De CPU er al een keer afgehaald en gekeken of er niks beschadigt is aan de CPU cq socket?

• Sypher
Nee, nog niet... Ik had geplanned om ff de koeler los te halen, maar ik heb geen pasta en die fijne zaken in de buurt hebben het niet, omdat ze er dan 1000 moeten bestellen...

[ Voor 35% gewijzigd door Sypher op 01-10-2005 20:30 ]

Verwijderd

netvisions schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:17:
Heb ik 3 maanden terug al gedaan, toen die z'n settings niet leek te onthouden... Anders raus ik morgen wel ff eentje uit een van m'n pc's...

Net kreeg ik weer een nieuw iets: Blauw scherm zonder tekst, ander blauw dan die van Windows...

Ik rebooten, geen beeld, geen geluid, gereboot.. System failed due to overclocking? Lijkt me niet... reboot, System failed CPU test.. Kast open, morrelen... booten..hopsakee...

Heel erg fijn allemaal, begint me flink te irriteren... hij maakt gewoon geen goed contact, lijkt me
Ah steeds vreemde CPU meldingen, druk je AGP kaart eens stevig aan. Heb heb zelf ook een keer gehad. System failed due to overclocking, zat gewoon de AGP kaart er niet lekker in :{

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Heb ik bij mij 1 van mijn eerdere systemen ook gehad... zou ook wel eens mijn p4c800-e dlx kunnen zijn geweest. Ik zou je CPU 's ff loshalen en kijken of er geen pins verbogen zijn...

Verder zou het met het aarden van het mainboard te maken kunnen hebben. Enige oplossing daarvoor: moederbord eruit en kijken of je wel alle "standoffs (sorry weet de nederlandse term niet) hebt geplaatst, dus de steuntjes waarop je moederbord rust... Zeker ook niet zomaar overal wat inschroeven maar alleen op de plaatsen waar ook echt een schroefgat in je mobo zit.

• Sypher
Dat "due to overclocking" was ook maar 1x, doordat de CMOS weer leeggehaald was (vaag...)

Die standoffs (steuntjes) zitten er naar mijn weten gewoon op aangesloten.

Zal morgen (hmm .. vandaag :p ) wel even naar de CPU zélf kijken, lijkt me stug dat hij plotseling verbogen is.. De CPU is er 4 maanden geleden voor het laatst uitgeweest, om de nieuwe cooler te plaatsen... Die 3,5 maand heeft hij prima gewerkt... Als het verbogen was, had ik dat wel moeten merken, niet?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Zou je niet eens een keer de volledige specs geven? Wat voor voeding heb je?

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ik heb met een P4P800 en een P4 2,6 GHz (Northwood) ook dat soort dingen gehad, na een BIOS flash heb ik het een hele tijd niet meer teruggezien, nu zie ik het heel incidenteel nog eens (zeg eens in het halfjaar of zo :P). Maar wat zijn je volledige specs en welke BIOS versie draai je?

Logius | Somda | Twitter

• Sypher
Asus P4P800E Deluxe
P4 3 GHz (Prescott)
4x 512 mb DDR400 PC3200 (No Brand)
Sapphire ATi Radeon 9800 Pro 128 MB (non clocked oid)
17" TFT @ 1280x1024
1x 120 GB maxtor IDE
1x 40 GB WDC IDE
2x 200 Gb Maxtor SATA
11 Mbit Wlan (Asus)
TVkaart
2e netwerkkaart (3Com)
2e geluidskaart (C-Media)

Q-tec 450 watt voeding (had een 350 die default in de case zat, maar die was te zwak voor de videokaart die met een extra molex vast zit :P

Ik weet dat Q-tec een B (of misschien wel C) merk is, maar het werkt het afgelopen jaar (iets langer zelfs, kan het niet echt herinneren.. maar goed) prima.

De voedingslijnen zijn wat zwakjes, maar dit probleem is pas 2 weken van kracht, de afgelopen week erger dan vorige week... (toen ik van zaterdag t/m woensdag heb gewerkt, en de afgelopen dagen wat meer haperingen.

Vandaag heeft het systeem iig al 8:30 aan gestaan, zonder problemen, en nu draait hij bijna 4 uur alweer steady (en ongebruikt, aangezien ik nu beneden zit...)

Ik heb het BIOS wat standaard geinstalleerd was (1008? al kan het gezien de datum ook 1004 zijn..)

Exacte gegevens van het BIOS zal ik morgen ff bekijken, alleen waar zie je dat? :P

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

In dat geval kan het zijn dat je CPU of je systeem toen schade heeft opgelopen (met het installeren van die nieuwe cooler). Veel mensen realiseren zich niet dat het niet werken met een anti-statisch polsbandje utistel van executie kan zijn. Hoeft niet, kan.

Ik weet niet of dat het geval was bij jou.... Maar je CPU gaat inderdaad niet "zomaar ineens" dit doen. Er is een reden voor... Misschien het bovenstaande, ik hoop voor jou van niet! ;)

En nee, verbogen zal hij niet zomaar zijn...

>>edit: bios versie zie je gewoon bij het booten... anders ff cpu-z ofzo draaien... die geeft het ook wel weer.
netvisions schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:13:
Dat "due to overclocking" was ook maar 1x, doordat de CMOS weer leeggehaald was (vaag...)

Die standoffs (steuntjes) zitten er naar mijn weten gewoon op aangesloten.

Zal morgen (hmm .. vandaag :p ) wel even naar de CPU zélf kijken, lijkt me stug dat hij plotseling verbogen is.. De CPU is er 4 maanden geleden voor het laatst uitgeweest, om de nieuwe cooler te plaatsen... Die 3,5 maand heeft hij prima gewerkt... Als het verbogen was, had ik dat wel moeten merken, niet?

[ Voor 11% gewijzigd door Darth Malak op 02-10-2005 00:40 ]

• Sypher
BIOSinfo.exe geeft:

Bios Version: 1002.002
Bios Date : 02/25/2004

Iets ouder dan ik dacht :P

Kan best flashen, maar als hij uitvalt TIJDENS de flash, dan ben ik nog verder...

Maar het lijkt me gewoon zo ontzettend stug, dat hij met een beetje bewegen plots wel werkt, en dat ik het pas na 3,5 maand merk.... Kan er gewoon niet bij...

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Wat "beweeg" je precies? Je had het erover dat je na wat "rommelen" je systeem wel weer draaiende krijgt?

Verder lijkt me het updaten van je bios zoiezo wel aan te raden...

[ Voor 33% gewijzigd door Darth Malak op 02-10-2005 00:42 ]

• Sypher
Mja, ik kwam er achter door de complete CPU + Koeler een heel klein duwtje naar links/rechts (of aan te drukken kan ook denk ik) te geven, dan werktie weer...

Vallen mislukte BIOSflashes onder RMA? Nee zeker? Kapot = Kapot, of is er dan nog wat te redden?

[ Voor 25% gewijzigd door Sypher op 02-10-2005 00:44 ]

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Nooit gaan duwen (in ieder geval niet om een probleem op te lossen, dan liever loshalen)..... zeker niet tegen je cpu+koeler-... Ik zou toch eens gaan kijken naar verbogen pinnen...

Bios flashes of mislukkingen vallen in principe niet onder de garantie nee.

Maar als je systeem al 8 uur achter een stuk draait (en niet overclocked) dan lijkt het me stug dat ie net op het moment dat jij je bios gaat flashen uitvalt...

Ook al is via dos flashen nog steeds het veiligst, asusupdate werkt tegenwoordig ook prima vanuit windows... wel zorgen dat je niets "raars" aan het doen bent.

Maar ja, een risico is er altijd...

Living on the edge?! ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Darth Malak op 02-10-2005 00:49 ]

• Sypher
Liever niet, de prijzen liggen nog steeds hoog maar ja... om nou dagelijks pc open, klooien...

Zal morgen eens de CPU eruit vogelen, kast ligt nog open (tsja, het zetje geven principe is goed voor tijdelijk, maar heb liever een permanente oplossing)..

Hopelijk hoef ik morgen niet meer te posten, hooguit om je te bedanken oid ;)

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Doe je dat zetje geven trouwens, met een uitgeplugde voedingskabel en met een polsbandje om?

• perryodk
  • Laatst online: 06:53
netvisions schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:42:
Hallo,

Ik heb nu een kort tijdje (zo'n 2 weken) een probleem dat ik steeds een "System failed CPU test" melding te horen krijg bij mijn P4P800-E Deluxe bordje (P4 3 GHz Prescott)

2 weken terug begon het, dus ik na een beetje morrelen en CMOS clear hem werkende gehad voor een week. Afgelopen donderdag deed hij het plotseling (gewoon woensdag gebruikt, netjes afgesloten... en donderdag weer opgestart) niet meer. Na morrelen weer..

Zonet hing m'n pc (had ik gisteren ook: was ook hetzelfde probleem) voor 100%, na een reboot kreeg ik geen beeld en weer de "System failed CPU test" melding...

Dus ik weer pc open, klein beetje morrelen en hij doet het nu weer..

Waar kan dat aan liggen en hoe kan ik het verhelpen?

Een kapot mainboard of CPU lijkt me dus niet mogelijk, daar het systeem prima werkt... zolang hij niet zeurt over die CPU test..

Het systeem draait al een aardige tijd redelijk stabiel, weinig problemen. Geen nieuwe hardware oid waar het aan zou kunnen liggen..

Kan het zijn dat de socket een probleem heeft of de CPU niet goed geleid bij pootjes oid?

Ik hoop suggesties te horen, RMA lijkt me erg drastisch (en aangezien de winkel 130 KM van hier af is....)
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, met hetzelfde moederbord.
RMA gemeld en moederbord is opgestuurt naar Asus, achteraf bleek het moederbord toch kapot te zijn.

• The__Virus
Maar dat hoeft natuurlijk hier niet het geval te zijn. Ik zou je iig aanraden om een echte voeding te kopen, want de voeding is het belangrijkste onderdeel wat er is. Ik zou wel willen schreeuwen dat je een A-merk moest kopen en Q-Tec gelijk wegmieteren, je zult niet de eerste zijn die zn pc er mee doodmaakt. Dus AJB!!! koop een andere voeding, grote kans dat het dan wel werkt. Q-Tec en Sweex zijn de meest slechte, onbetrouwbare merken die er zijn voor voedingen. Waarom denk je dat ze zo goedkoop zijn?!

• Sypher
Maar kan iemand mij uitleggen _waarom_ hij dan een dik jaar prima draait?

Hoop niet dat hij RMA nodig heeft, want kan niet zonder mainboard zitten, zeker niet langer dan een week ofzo... Hebben ze niet zoals als Maxtor heeft, Advance RMA?

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Precies wat ik zei, je hebt trouwens geen antwoord gegeven of je je goed aard en een polsbandje gebruikt. Die schade kan zich pas veel later openbaren. Ik zeg niet dat dat het is.. Het kan...

Dat heeft een echte electro techneut me een keer haarfijn uitgelegd maar helaas kan ik zijn verhaal hier niet herhalen.

Verwijderd

Ook ik heb hier last van gehad en bij mij lag het aan het geheugen.
Haal er maar eens drie van de vier bankjes uit zodat het systeem geen gebruik kan maken van dual channel.

• Sypher
pulleke schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:33:
Precies wat ik zei, je hebt trouwens geen antwoord gegeven of je je goed aard en een polsbandje gebruikt. Die schade kan zich pas veel later openbaren. Ik zeg niet dat dat het is.. Het kan...

Dat heeft een echte electro techneut me een keer haarfijn uitgelegd maar helaas kan ik zijn verhaal hier niet herhalen.
Geen polsbandje, maar wel even de verwarming aangeraakt, schijnt ook te helpen zegt men...

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Schijnt ja... totdat je een keer je moederbordje niet meer aan de gang krijgt....

Neem van mij maar aan dat dat 9 van de 10 keer goed KAN gaan (zonder dat je overigens weet dat je wel schade toebrengt)... maar de 10e keer gaat het fout...

Tja, zo'n polsbandje kost 8 euro... Ik weet het wel.

• Sypher
Heb batterijtje doorgemeten, 3,2 volt ongeveer, is dus prima

AGPkaart losgehaald en ff schoongemaakt
Processor losgehaald en socket schoongemaakt.

Pc aangesloten, gelijk weer de melding (maar ja, de CMOS was wéér leeg). FF uitgezet & weer aan en nu draait hij weer.. Voor hoelang het duurt...

Ik kijk 't effe aan, en anders gaan mainboard én cpu mogelijk retour... En dan vervang ik eventueel meteen wel even m'n voeding, als ik toch bezig ben.. Maar hopelijk hoeft het niet zo ver te komen...

• The__Virus
Begin nou maar bij de voeding... Dat moet je sowieso doen. Het is het belangrijkste onderdeel van je pc! Er zijn op internet duizenden mensen die dit voor me zullen bevestigen en die zullen dat ook doen als ik zeg dat Q-Tec gewoon bagger is! Door een brakke voeding kan je je hele pc mollen. Maar je moet het zelf weten, ik heb nu wel genoeg gewaarschuwd.

Verwijderd

Doe vooral geen moeite en haal gelijk een nieuwe. Ik heb dit ook gehad met dit mobo. Bij mij was de socket kapot. Soms gaat ie netjes aan. Dan weer niet.

Verwijderd

pulleke schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 13:33:

Ik zit al hele tijd in de elektrotechniek en ik heb nog steeds niet meegemaakt dat een ondereeltje kapot is gegaan door elektrische statchiteit. Dat komt doordat het alleen gebreurd waneer je geladen ben, aangezien in het huis van alles geaard is ben je allang al ontladen voordat je met je handen bij de cpu kan komen.

Op de werke plekken wilt me werkgever wel dat we antistatiche werken in verband, al is ververschijnlijk maar 1% kans dat het fout gaat.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ben ik het volledig mee oneens... De keren dat ik door mijn huis loop en als ik iets aanraak geknetter hoor is niet bij te houden... Ik heb vloerbedekking dus dat scheelt ook. Verder een kat (erg goed voor statische electriciteit)...

En zoals gezegd dus zelf een keer een mobo opgeblazen door zo'n voorval.

Met alle respect, ik ken je niet, je kunt dan al een hele tijd in de electrot. zitten, alleen omdat het jou niet gebeurd wil niet zeggen dat het advies van andere electrotechneuten onzin is. ;) Ik zit zelf niet in de electrotechniek maar heb wel zeer kundige vrienden daarin.

Waarom gebruiken ze bij PC shops polsbandjes en bij Sony Ericsson bijv... ? Omdat zo mooi staan aan de pols?

Maar je geeft het zelf al aan 1%... ik denk zelf dat het in een huissituatie meer iets is van 5 of 10% maar goed. Hij kan dus in die categorie vallen. Het is in ieder geval niet ondenkbaar of uit te sluiten.
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:59:
[...]

Ik zit al hele tijd in de elektrotechniek en ik heb nog steeds niet meegemaakt dat een ondereeltje kapot is gegaan door elektrische statchiteit. Dat komt doordat het alleen gebreurd waneer je geladen ben, aangezien in het huis van alles geaard is ben je allang al ontladen voordat je met je handen bij de cpu kan komen.

Op de werke plekken wilt me werkgever wel dat we antistatiche werken in verband, al is ververschijnlijk maar 1% kans dat het fout gaat.

• Hendal.
  • Laatst online: 13-03 16:57

Hendal.

Chocolate moose

Kan het voetje van de proc. gewoon niet wat los zitten en daardoor soms slecht contact maken.

Btw. dat iets een jaar lang prima heeft gewerkt zegt niet dat het daardoor nu onmogelijk is dat het niet meer werkt, slijtage e.d.

Voeding kan dus ook gewoon een probleem zijn.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

• The__Virus
pulleke schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:32:

Waarom gebruiken ze bij PC shops polsbandjes en bij Sony Ericsson bijv... ? Omdat zo mooi staan aan de pols?

[...]
Uuhm ik ken geen enkele winkel die dit doet? Ze zeggen zelfs dat ze het niet gebruiken omdat het onzin is. Ik heb ook nog nooit dit probleem gehad, terwijl ik met de stekker los op de vloerbedekking vaak zat in mn pc heb lopen rommelen :?

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Whatever jongens! ;) Ik zeg al 95% gaat goed.... Ik hoop dat jullie bij die 95% blijven horen.

Ik heb mijn lesje in ieder geval geleerd na het opblazen van mij perfect werkende moederbordje.. en dat zonder het moederbord aan te raken maar bij het vervangen van ene HDD... Verder heb ik vrij goede kijk op het kennisniveau van een paar vrienden en die vertellen me dat het geen onzin is! :z

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 20:55
Ik denk dat een paar duizend volt je computer componenten best wel kan doden:

http://www.reade.com/Safety/esd.html

Als een mens bijna gedood kan worden door ESD laat staan je computer:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/57736?highlight=statische

Ik zou je pc eens primen, als prime een fout geeft weet je dat er iets niet goed zit.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Bedankt voor de links en wat bevestiging.

Over prime: volgens mij weet ie al dat er iets fout zit aangezien hij continue vastslaat.. Prime95 heeft dus geen toegevoegde waarde...

• Sypher
Systeem draait voorlopig al een periode goed.. Opstarten ging in 1x, en draait nu weer een uur, gisteren een paar uur..

Allemaal na schoonmaken AGP, koelpasta uitspreiden (er zat een heel stuk zonder? heel raar), socket schoonmaken & batterijtje doormeten & herplaatsen ofcourse..

Let's hope for the best.. In ieder geval bedankt

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Success!

Verwijderd

pulleke schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:05:
Schijnt ja... totdat je een keer je moederbordje niet meer aan de gang krijgt....

Neem van mij maar aan dat dat 9 van de 10 keer goed KAN gaan (zonder dat je overigens weet dat je wel schade toebrengt)... maar de 10e keer gaat het fout...

Dramaqueen zeg 8)7 8)7

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
pulleke schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:05:

De verwarming is geaard(wettelijk geregeld) dus dat ontlaadt ook(mits je wel een ongeverfd stuk aanraakt). Enje wekt heus geen paar kV statische electriceit op door in je kamer met je pc te sleutelen hoor.....
pulleke schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 14:32:
1% van de hardware van je klanten frituren is slecht voor je naam perhaps? Vóórkomen is beter dan genezen. 1% van je eigen hardware slopen...mja...dat moeten mensen zelf weten.
Persoonlijk heb ik nooit iets gefrituurd, maar ik ontlaadt me ook altijd via de verwarming of aardpinnen in het stopcontact voor ik de zaak opengooi. Das genoeg dunkt me...nog nooit iets gefrituurd(nouja 2 cpu's & een mobo, maar da's niet van de ESd ;) )

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

ik zou toch die bios-update niet vanuit je windows uitvoeren. Als je moederbord CrashFreeBios heeft (wat ik wel denk, mijn P4P800SE heeft het), dan mag er iets mislopen tijdens het flashen, de pc zal heropstarten en terug het eerste bios of het vorige, dat weet ik niet precies, laden.

edit: voor diegenen die 8€ voor zo'n bandje te veel vinden is er een iets goedkopere oplossing: neem een oude elektriciteitsdraad van je moeder haar strijkijzer (met aarding), stop de 2 stroomdraden af, en leg aan het einde een armbandje rond je hand van de aarding. Dan heb je aarding hangen, en moet je er toch niet voor betalen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 09:30 ]

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Nou ja... iedereen moet het maar lekker zelf weten. Ik heb alleen het ESD verhaal aangehaald omdat dat wel degelijk je systeem kan beschadigen... Als mensen het risico willen lopen, prima... ga vooral je gang. :Z

• Hendal.

Hendal.

Chocolate moose

pulleke schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 10:13:
Nou ja... iedereen moet het maar lekker zelf weten. Ik heb alleen het ESD verhaal aangehaald omdat dat wel degelijk je systeem kan beschadigen... Als mensen het risico willen lopen, prima... ga vooral je gang. :Z
Laat het lekker joh. Je hebt helemaal gelijk maar mensen moeten het lekker zelf weten en ze blijven met de rotzooi zitten als het gebeurt, niet jouw probleem. :)

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Thx! ;)

• Sypher
Gloeiende gloeiende....

Ik start m'n pc op, start door.. Windows.. hoppa IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.. ik dacht, het zal wel.. Dus ik reboot.. pc start op, ik kan gewoon werken, Firefoxen etc...

Even later, nauwelijks 5 minuten na het booten... valt hij uit, zwart scherm .. niets nikkes nada..

Weer aangezet en dan hoor ik dat irritante mens weer door m'n speakers schreeuwen dat het systeem te blind is om de CPU te zien...

Kortom, ik geef het op en zit flink in de stress..

Morgen ga ik de leveancier even bellen, met de mededeling dat ik Zaterdag een nieuw setje mobo + cpu kom halen... Heb nog 9 maanden garantie op het mobo en een jaar en 9 maanden op de cpu, dus dat zou wel moeten lukken denk ik...

Ik baal als een stekker, zo leert men weer.. wees niet te blij als het weer werkt, je blijdschap zal snel vergaan...

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dat soort foutmeldingen krijg je normaal gesproken bijv. bij geheugenproblemen of een OC'ed systeem...

Jammer... Hopelijk biedt je nieuwe systeem meer soulaas...

Verwijderd

pulleke schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 10:24:
Dat soort foutmeldingen krijg je normaal gesproken bijv. bij geheugenproblemen of een OC'ed systeem...

Jammer... Hopelijk biedt je nieuwe systeem meer soulaas...
Dat zij ik ook al maar ik geloof niet dat ie dat geprobeert heeft
Haal er maar eens drie van de vier bankjes uit zodat het systeem geen gebruik kan maken van dual channel.

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 18:59

robhof

Lembongan view

Zou toch eerst een andere voeding halen bij een winkel in de buurt! Mocht dat niet de oplossing zijn, dan kan je die aangeschafte voeding zo weer terugbrengen.

Ik had na het inbouwen van een nieuw moederbord/processor dezelfde melding als jij en ben twee dagen bezig geweest met zoeken naar de oorzaak. Alles geprobeerd wat ik kon bedenken, maar niets hielp. Toen pc naar een computerwinkel gebracht en die hebben er een nieuwe voeding in gedaan et voilá, opgelost. Het leek mij een probleem met de nieuwe proc of het mobo, maar het was, zoals zo vaak, tóch weer de voeding!!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ja, volgens mij hadden we die suggestie al eens aangedragen maar wilde hij er niet aan of was hij pas niet.. .kan het me niet precies herinneren.

• Sypher
Heb er gisteren een P4 2.0 ghz processor in gestopt, om te kijken of het aan de CPU ligt, maar dat is het dus niet..

Jullie komen met die voeding aanzetten, maar wáárom draait het systeem dan langer dan een jaar zonder problemen, stabiel en gaat het **plotseling** zo vreemd doen, zonder hardware wissel?

Als het goed is kan ik van 't weekend mijn mobo inleveren, en dan neem ik uit voorzorg wel een voeding mee... Enige aanraders?

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Electronica, electronica.....

Kan kappot gaan... of zoals ik eerder al zei door statische electriciteit beschadigd zijn en zich pas veel later openbaren.

Voedinkje... tja.... ik heb een Antec TruePower 480W...

Als je een van de goede merken neemt en minimaal 480W zit je wel goed... Er zal vast wel een thread voor zijn.

• Hendal.

Hendal.

Chocolate moose

netvisions schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 08:21:
Heb er gisteren een P4 2.0 ghz processor in gestopt, om te kijken of het aan de CPU ligt, maar dat is het dus niet..

Jullie komen met die voeding aanzetten, maar wáárom draait het systeem dan langer dan een jaar zonder problemen, stabiel en gaat het **plotseling** zo vreemd doen, zonder hardware wissel?

Als het goed is kan ik van 't weekend mijn mobo inleveren, en dan neem ik uit voorzorg wel een voeding mee... Enige aanraders?
Wat dacht je van het simpele feit van slijtage?

Het spul wordt ouder en kan nou eenmaal stuk gaan.

Heb je btw al eens naar de socket gekeken of die goed zit en daar geen kortsluiting of een los contactje heeft?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vorige week donderdag bij mij een Asus p4pe spontaan kapot.
's middag Flight Sim gespeeld, 's avonds tijdens een beetje surfen een reboot en blijven hangen na de POST. Daarna at rondom soms helemaal geen POST, soms wel een POST en dan bijvoorbeeld blijven hangen als je in de bios bent of tijdens het starten van windows.

Zelfs met enkel het bord, een cpu en een voeding meeste van de tijd geen POST.
Andere voeding bracht geen verbetering. CPU en bord bleven over.

Gekozen voor het bord, en dus een nieuwe P4P800 SE besteld, en in de kast gebouwd. Alle problemen verholpen. Geen idee wat er mis is met het oude bord. Optisch is er niks mis. Geen gebarste condensatoren bijvoorbeeld.....

• Sypher
Gisteren terug naar de winkel, waar ze zonder problemen een nieuw exemplaar meegaven die ze deze week besteld hadden voor me :)

Heb nu een nieuwer bios en geen problemen meer (Nou ja, nu wat IRQ toewijzings problemen oid met gewisselde USB apparaten (heb er zoveel dat het herinstalleren van de usbkabels wel rottig werk is))...

Van 1002 naar 1007, en het lijkt wel of die wat sneller is ofzo :o

Edit 1:
Fijn, ik vrees dat het hele systeem "even" overnieuw geinstalleerd moet worden, windows vind nieuwe mainboards (als zijn deze exact hetzelfde) niet zo lief.... Lijkt me overigens wel stug, zelfde mainboard met ander BIOS en mogelijk iets andere chipjes ofzo?

Edit 2:
Hmm, ok het lijkt er op dat het systeem weer werkt.. 75 mb aan geclusterde files (die 20 minuten schijfcontrole met zich meebrachten)... Schijfcontrole uit laten lopen is dus geen slechte..

Start ik net BF2 op (met de nieuwe patch) .. crasht de pc volledig... net maar ff nieuwe ATi drivers geinstalleerd in de hoop dat dat de oplossing is..

[ Voor 48% gewijzigd door Sypher op 09-10-2005 16:51 ]

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dit keer wel een polsbandje gebruikt???! ;)

• Sypher
Tuurlijk ;)

maar ik vrees dat een reinstall nodig is,heb nogal wat problemen met m'n videokaart
Pagina: 1