Harde schijf leeg na starten windows XP Setup

Pagina: 1
Acties:

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik wilde dus mijn XP pro systeem opnieuw installen en na het invoeren van een Unattened Windows XP Pro DVD, ging hij zoals gewoonlijk naar het installatie scherm toe.
Daar aangekomen melde hij dus dat er geen partities meer waren om een installatie op uit te voeren. vreemd want ik had nog niks geformateerd of verwijdert.
Hierna start de pc dus niet meer op want de C: schijf is ineens verdwenen, overigens stond er ook nog een E partitie op met 180gb aan films etc. ook weg helaas.
De schijf is niet kapot want het Bios herkent hem nog steeds. alleen zijn de partities ineens verdwenen.

Is er een mogelijkheid om (gratis) deze data geheel of gedeeltelijk terug te halen.
Het is trouwens een Maxtor 200gb schijf

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-03 16:57
er zijn wel programma's waarmee je data kan terug halen maar ik weet niet of het gratis is en hoe het heet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

OM FAQ / Beleid lees dit stukje in de FAQ eens.

Verder zou je eens kunnen kijken of je via een andere pc wel die gegevens kan lezen. Of je maakt een nieuwe partitie aan en zet vervolgens je backups terug.

• DeMuts
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik heb zojuist gehoord dat het progje: ontrack easy recovery me wel verder kan helpen, iemand hier meer ervaring mee?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DeMuts schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:48:
Ik heb zojuist gehoord dat het progje: ontrack easy recovery me wel verder kan helpen, iemand hier meer ervaring mee?
Probeer het gewoon en zie of het werkt.Wij kunnen namelijk ook niet ruiken of het in dit specifieke geval gaat werken of niet.

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
DeMuts schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:48:
Erg goed proggie, en ook zeer uitgebreid. Na recovery kan je er gelijk aanvinken wat je wilt.

Ik heb het in het verleden getest voor mijn werk, maar ik kwam er wel achter dat verwijderde partities met deze software niet altijd terug te halen zijn..... Daarnaast moet je [uiteraard logisch] een tweede schijf hebben waar je je data op kwijt kan....

Succes iig

Mooooooeeeee......

Pagina: 1