Toon posts:

HD of voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

na divesre zoek pogingen en ergernissen wil ik het volgende vragen.

sinds enige tijd maakt mijn Hardeschijf ( een maxtor 200 GB S-ata ) een raar geluid, een tik en bevriest windows of restart hij zelfs.
nu heb ik gelezen dat dit ook door je voeding kan komen..??
maar mischien weet iemand meer hierover voordat ik zomaar een andere HD of voeding aanschaf.

mijn systeem bestaat uit P4 3,4 Ghz ( intel ), MSI 915 P/G neo2 ( mobo ), 1 GB corsair ddr2 geheugen, Nvidia 6600 GT videokaart en een nec DVD brander. de voeding is volgens mij gewoon zo'n standaard ding..

wie o wie weet er goede raad..??

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
HD of voeding kunnen het zijn,

Het is ook mogelijk dat je brak geheugen hebt.
Draai eens memtest ;)

Daarnaast is het ook makkelijk als je eens je voeding/hd wisselt.
Welke voeding heb je . . . ja een standaard ding, maar welk merk en hoeveel watt?

Krijg je BSOD's te zien (van die blauwe schermen)?

Probeer eens van alles uit je systeem te halen, zodat je alleen de basis onderdelen hebt. (voeding, moederbord, cpu, ram, hd, videokaart)

:)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Powermax van de site van Maxtor halen, even via flop opstarten en testen die HDD, indien geen fouten kan je verder zoeken met Memtest afgaande op de info over je schijf die geluidjes maakt.

Indien de pc zo gekocht zal de voeding oke zijn, sterk genoeg dus.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51
Kijk eens de voedingsconnector na die op de harde schijf aangesloten is. Zoiets heb ik ook voor gehad. Eén van de pinnetjes van de connector was een beetje open geplooid waardoor er een slecht contact was en af en toe de harde schijf uit viel. Daardoor had ik ook freezes in Windows of soms reboots.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

je kan ook je DVD Loskoppelen, en andere 'overbodige' hardware... processor iig niet overklokken, en zo de belastig op je voeding verlagen en kijken of het dan nog steeds gebeurt... als het dan nog steeds gebeurt, weet je helaas alleen nog steeds nix met zekerheid.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Kijk eens of je voltagelijnen wel stabiel zijn. ook tijdens booten en onder load.

[ Voor 7% gewijzigd door under-world op 01-10-2005 22:36 ]

Pagina: 1