Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[bug] Link naar aanbieding werkt niet in Opera

Pagina: 1
Acties:

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
OS: Zenwalk Linux kernel 2.6.12.2 (gebaseerd op Slackware 10.1) - zelf gecompileerde kernel
Browser: Opera 8.50 build 1358
QT: 3.3.4

Wanneer ik na een zoekopdracht in Vraag & Aanbod een lijst met zoekresultaten krijg, dan opent geen enkele link naar een advertentie. Ik klik erop, maar Opera geeft geen kik. Ik krijg geen foutmeldingen. In Firefox 1.06 (zelfde OS) werkt het wél.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 01-10-2005 18:53 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

Geen React/forum bug, dus naar --> Buyers Zone

Gebruik je mogelijk in Opera een of andere vorm van adblocking die de URL waarin 'advertentie' voorkomt blokkeerd?

Intentionally left blank

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Mja misschien is dat het probleem wel. Ik heb in mijn home dir een gewijzigd opera6.ini bestand staan dat een adblock sectie bevat.

Edit: ik heb net mijn filter.ini bestand gewijzigd, de url http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/* in de 'include' sectie gezet, Opera herstart, maar het lijkt niet veel te helpen :(. Zijn er omwegjes, buiten een andere browser :)?

[ Voor 48% gewijzigd door Borromini op 01-10-2005 19:52 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

en wat als je die hele adblock sectie er eens uit sloopt? (advertenties van serieuze sites blokkeren is sowieso broodroof).
Note dat de link in je startpost ook verwijst naar tweakers.net en niet www.tweakers.net ;)

Mag ik overigens vragen waar je die adblock sectie vandaan hebt? Wil 'm graag eens bestuderen :)

[ Voor 19% gewijzigd door crisp op 01-10-2005 20:52 ]

Intentionally left blank

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Ik zal 'm posten als het je interesseert, maar nu zit ik ff op m'n werk :), heb het van een website gehaald. Wat respectabele websites betreft heb je gelijk, maar dat bestandje is helaas niet zo flexibel als Firefox zijn Adblock :) - er is geen GUI voor, het is ouderwets tekstbestandjes editen :+. In Opera zit die adblock-functionaliteit al standaard (wat ik heb is gewoon een blacklist met een paar wildcards enzo).

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Op http://www.schrode.net/opera/url_filtering/block.zip vind je het bronbestand en ook de uitleg hoe je het moet implementeren. Suc6 ermee ;). Je moet je ~/.opera/opera6.ini bestand wijzigen: sectie [Adv User Prefs].

Ik veronderstel dat je dit vanuit GoT-interesse doet, en of ben je zelf Opera-gebruiker?

[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 02-10-2005 16:42 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Puur professionele interesse :)

Ik heb 'm even doorgekeken en sommige rules zijn wel dusdanig on-specifiek dat false positives zoals in het geval van onze URL's voor V&A onontkoombaar zijn:
code:
1
http://*/*advert*/*

blokkeert volgens mij al elke URL waar 'advert' in voorkomt

voor zover ik kan zien worden webads en adremedy niet geblocked met deze rules; da's dan weer positief (voor ons :P )

Kortom: ik ben vrij zeker dat je problemen veroorzaakt worden door deze blocker; ik zal 'm eens even installeren om te kijken of ik een oplossing kan vinden voor je :)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Inderdaad; de hier boven genoemde rule blokkeert de V&A advertenties.
Verder worden de images van webads en adremedy ook geblokkeerd door verschillende rules waaronder:
code:
1
http://*mageserv*

maar er zijn meer rules die bepaalde advertenties blokkeren. Dat is echter erg lastig uitzoeken.

Het grootste probleem is dat excludes voorgaan op includes; je kan dus niet eenvoudig 'whitelisten' :/

Intentionally left blank

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
crisp schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:05:
Het grootste probleem is dat excludes voorgaan op includes; je kan dus niet eenvoudig 'whitelisten' :/
Bedoel je dat het softwarematig zo in mekaar zit? Want in de .ini staat de [include] sectie bovenaan.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Borromini schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:23:
[...]

Bedoel je dat het softwarematig zo in mekaar zit? Want in de .ini staat de [include] sectie bovenaan.
Dat staat gewoon op de site; je kan de priority wel omdraaien, maar daar schiet je ook weinig mee op denk ik. Ik zal er nog eens mee spelen.

Edit: nee; dat URL-filtering is of specifiek whitelisten of specifiek blacklisten. Je kan niet blacklisten met uitzonderingen...

[ Voor 14% gewijzigd door crisp op 02-10-2005 21:28 ]

Intentionally left blank

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Tja :(. Ik heb ook niet veel anders kunnen vinden op internet; Ik zou es heel goed moeten zoeken anders...

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Borromini schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 22:35:
Tja :(. Ik heb ook niet veel anders kunnen vinden op internet; Ik zou es heel goed moeten zoeken anders...
Van wat ik er van begrepen heb is URL filtering ook eigenlijk helemaal niet bedoelt als adblocking feature, maar om toegang tot bepaalde sites te restricten of bepaalde sites uit te sluiten voor de Kiosk mode. Dat zou verklaren waarom er ook geen behoefte is aan de mogelijkheid om uitzonderingen op regels te kunnen maken.
Bij zeer onspecifieke regels is het gebruik van deze feature dus eigenlijk gewoon vragen om problemen (en met onspecifiek bedoel ik dan eigenlijk regels die filteren op *iets* in de URL zonder expliciet een bepaalde site of domein in de check).

Intentionally left blank

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Met trots weet ik te melden dat ik privoxy geïnstalleerd heb en nu dat Opera-gefilter niet meer nodig heb :). Alleen ben ik er nog niet uit of ik een abo neem op tweakers.net of of ik hem gewoon in de uitzonderingslijst van privoxy zet B). Ik ga er nog es wat over mediteren...

Iig bedankt voor de hulp ;).

Pagina: 1