Ik heb al twee programma's geprobeerd: Pinnacle PCTV Vision en ChrisTV, maar geen van beide wilt TV weergeven op mijn tweede monitor. Welk programma kan dit wel?
Bij het lezen van de vraag dacht ik direct aan Ultramon.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Bedankt voor de tip, maar als ik 'move to other desktop' doe krijg ik bij PCTV Vision een zwart scherm op de tweede monitor en bij ChrisTV wordt het helemaal niet verplaatst.
Ik denk dat het eerder een driverprobleem is. Ik kan op mijn 6800LE met Mediaportal(.sf.net) gewoon verslepen naar andere beeldscherm, en ook op de 'scheiding' geeft deze gewoon beeld. Kun je bijv. een film (divx/xvid/dvd) wel op je ander beeldscherm aansluiten?
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Ik neem aan dat je één videokaart gebruikt? Makkelijkste is om gewoon de andere monitor de primaire monitor te maken. Volgens mij willen al die tv-programma's alleen maar op de primaire monitor draaien?
Ik heb een Radeon 9800 Pro met Catalyst 5.8 geïnstalleerd.
Ervaringen met videofragmenten, zowel met als zonder Ultramon:
-spelen soms perfect op beide monitors
-geven soms alleen geluid en een zwart beeld op secundaire monitor
-lopen soms vast en in enkele gevallen moet ik zelfs de pc resetten
Ik kan ook geen 2d-controls van Flight Simulator op mijn secundaire monitor krijgen.
TV gaat inderdaad alleen op de primaire monitor, dus als ik de secundaire als primaire instel kan ik daarop TV kijken, maar het is niet de bedoeling dat ik voortdurend switch en dat ik TV/games/video slechts op één monitor tegelijk kan.
Ervaringen met videofragmenten, zowel met als zonder Ultramon:
-spelen soms perfect op beide monitors
-geven soms alleen geluid en een zwart beeld op secundaire monitor
-lopen soms vast en in enkele gevallen moet ik zelfs de pc resetten
Ik kan ook geen 2d-controls van Flight Simulator op mijn secundaire monitor krijgen.
TV gaat inderdaad alleen op de primaire monitor, dus als ik de secundaire als primaire instel kan ik daarop TV kijken, maar het is niet de bedoeling dat ik voortdurend switch en dat ik TV/games/video slechts op één monitor tegelijk kan.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 20:08 ]
Volgensmij heeft het er mee te maken dat een overlay maar op één monitor staat, en als je dus gaat slepen raak je je videodata kwijt... Kon je met ultramon niet er voor zorgen dat een programma op een bepaald beeldscherm _gestart_ wordt? Probeer dat eens?
Nee, met Ultramon kan ik alleen 'menu extensions' showen/hiden per programma. Verder wel heel handig, wel jammer van TV en sommige video.ValHallASW schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:07:
Kon je met ultramon niet er voor zorgen dat een programma op een bepaald beeldscherm _gestart_ wordt?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2005 19:57 ]
Is er voor een ATI niet een standaard driver waarin je een dualview setup kan instellen dan?
Ikzelf heb een 6600GT van nvidia en kan met MCE en een hauppauge 500 op beide schermen probleemloos tv kijken hoor....
Ikzelf heb een 6600GT van nvidia en kan met MCE en een hauppauge 500 op beide schermen probleemloos tv kijken hoor....
Voor programma's die bijvoorbeeld in de 'Quick Launch' staan, kan je wel instellen op welke monitor het programma gestart moet worden.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 19:57:
[...]
Nee, met Ultramon kan ik alleen 'menu extensions' showen/hiden per programma. Verder wel heel handig, wel jammer van TV en sommige video.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Dit heeft gewoon te maken met een overlay, die op de secundaire monitor niet beschikbaar is, ultramon of niet. ff kijken of je in je tv-programma kunt uitschakelen dat hij met een overlay werkt, of anders een ander programma zoeken (hauppage wintv2000 kan het volgens mij wel)
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Verwijderd
ik meen me te herinneren dat de ATI Omega drivers overlay op 2 monitoren kunnen forceren, zou je even kunnen proberen (mits ATI kaart dan)
Geen idee of je een Philips tuner op je tv kaart hebt, anders kun je Cinergytv software proberen die standaard op een terratec tv kaart werkt ... daar heb ik dus nooit problemen mee gehad op een secundaire monitor. Uiteraard beschik ik dan ook over een terratec kaart ...
| My SpiderWeb |
Met Dscaler kan het in principe, maar de drivers van de videokaart zouden dawrs kunnen zitten. Ik kan trouwens alleen beeld op één van de schermen tegelijk krijgen, en dat is het scherm waar percentueel het grootste gedeelte van het beeld op staat. Het programma moet dan namelijk naar een andere mode switchen (zoals gezegd werkt overlay waarschijnlijk alleen op het primaire scherm).
Een overlay werkt hier alleen op het scherm waar de output gestart is. In het geval van een filmpje bedekent dit dat ik 'm moet stoppen en herstarten terwijl het venster op het andere scherm staat om de overlay op dat scherm te krijgen. Als je op de één of andere manier er voor kunt zorgen dat de overlay (even) gestopt wordt, dan kan je zorgen dat de overlay opnieuw gemaakt wordt op het andere scherm.
Zijn trouwens omega drivers
Zijn trouwens omega drivers
Zou met DScaler gewoon moeten werken (doe het hier al een tijdje met DScaler).
Slepen van links naar rechts, van 1280x1024@70hz (TFT) naar 1152x864@100Hz(CRT), en het loopt gewoon door.
Slepen van links naar rechts, van 1280x1024@70hz (TFT) naar 1152x864@100Hz(CRT), en het loopt gewoon door.
Pagina: 1