BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
I see dead pixels...
Houdt er wel rekening mee dat je dan ook wat aan je voeding, northbridge en videokaart kunt doen (if applicable).
You can't have everything. Where would you put it?

de Zalman 9500
shazam
kan er anders een nieuwspost komen over een roundup van meerdere (stille) koelers de laatste is namelijk al jaar oud....
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Die fan is nieuw voor mij, maar ziet er wel vet uitshazam schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:00:
iemand hier al ervaring mee?
[afbeelding]
de Zalman 9500
Verwijderd
Later had ik wel een beetje spijt toen ik deze zag:
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=HXLT06&
en deze:
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=HXLT04&
en deze:
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=HXLR02&
Als harde schijf heb ik een hitachi genomen, ik zou in ieder geval geen maxtor nemen omdat die in combinatie met je moederbord problemen kan opleveren.
Verwijderd
Over die harde schijven zou ik inderdaad geen maxtors meer nemen maar een hitachi en dan wel een T7K250 serie, want die zijn nieuwer en veel stiller als de 7K250 serie. Ook zijn ze een stuk cooler als de maxtors ongeveer 6 graden volgens everest en soms nog wel meer. Ben zelf in bezit van 4 keer een 250 gb en 2 keer een 200 gb van hitachi en 2 keer een 200 gb van de maxtor maar merkt het verschil wel degelijk. Qua snelheid maakt het bijna geen bal uit.
Verwijderd
maakt bijna 2 keer zo minder geluid als de standard koeler, en is maar 10 euro, zo te zien heeft ie ook nog andere awards gewonnen, heb hem zelf ook draaien op me 3200+ die nu 2300mhz draait, bij standaard gebruik hangt hij ongeveer tussen 30 en 35 graden, na een paar uur gamen ongeveer tussen 35-40.
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Verwijderd
Huh das maf, ik heb zelf een 7700 met een prescott 3,4 en ik heb dezelfde waardes. Ik dacht altijd dat een AMD minder warm zou moeten dan een prescott, en ik heb de fan maar op 1500 rpm draaien.marijn1987 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:37:
Ik heb de Zalman CNPS 9500 LED, is echt een VET goede cooler, houd mijn AMD A64 3400+ @ 2.8 GHZ 36 graden idle en 48 stressed
[ Voor 6% gewijzigd door shazam0 op 01-10-2005 20:00 ]
shazam
Zeer goede koeling, zelfs beter dan Zalman 9550, en bijna onhoorbaar.
Ik heb diegene ben TC dus temperatured controlled...Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:22:
wat dacht je van http://www.arctic-cooling...2.php?idx=30&data=2&disc=
maakt bijna 2 keer zo minder geluid als de standard koeler, en is maar 10 euro, zo te zien heeft ie ook nog andere awards gewonnen, heb hem zelf ook draaien op me 3200+ die nu 2300mhz draait, bij standaard gebruik hangt hij ongeveer tussen 30 en 35 graden, na een paar uur gamen ongeveer tussen 35-40.
Die is echt stil, heb hem zelf ook en hoor hem gewoon niet! En ik zit op een zolder waar het altijd toch erg warm is.
Hij draait met c&q aan soms onder de meetbare waarde en met C&Q uit draait ie net iets daarboven, is dus een kleine 700RPM.
Temperaturen zo rond de 50 stressed, met alleen een voeding die warme lucht eruit blaast.. en op een zolder van 25 graden
[ Voor 4% gewijzigd door Vorkie op 01-10-2005 20:07 ]
Er zijn dus een aantal gebruikers met ervaring van dit product (waaronder myself
Ik heb goede ervaringen met:
Artic Freezer 64 - Doet het perfect en is daarbij nog erg stil (is mijn backup cooler)
Thermaltake Sonic Tower + 120mm Papst 4412FGL - Ook erg goed, de cooler kan je zo stil maken als je wil, er hoeft namelijk geen fan op!
Zalman 9500 - Op 12v luidruchtig, op 7v onhoorbaar, doet het ook erg goed!
Voor 20e koop je een Freezer en heb je al een solid aankoop, maat van me heeft met bijna dezelfde setup als jou zn 3500+ venice op +-2600mHz lopen.
Je hebt daarnaast ook nog de Scythe Ninja, Thermalright XP120 etc etc...
Check www.frostytech.com en remember google is yer friend!
Erg stil en houd mijn Venice 3000+ @ 2ghz stressed onder de 35 graden
Maakt "gehakt" van de 9500 van Zalman - en is goed betaalbaar.
Heb zelf deze draaien in een Nexus Breeze (passief -> door goede airflow) op een P4 2.8Ghz. Komt niet boven de 55 uit (primed). Heb ook met de Shogun mogen spelen
Wil je goedkoper (en wat minder extreem
Tip voor de harddisk: ophangen in een DiskTwin.
Love Hardware!
uh ik heb een coolermaster hyper48 en idle is hij ongeveer 30 en @ full load niet warmer dan 40 en hij is ook nog eens goedkoper dan die 9500 LEDmarijn1987 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:37:
Ik heb de Zalman CNPS 9500 LED, is echt een VET goede cooler, houd mijn AMD A64 3400+ @ 2.8 GHZ 36 graden idle en 48 stressed
(btw khep een amd 64 3000+ venice @ 2.2ghz dat ongeveer aan een 3500+ gelijk moet zijn)
en hij is maar 17db(a)
Ik heb ook zo'n hyper ding gehad maar heb hem eruit gedonderd. Veel te zwaar en veel te veel hefboom. Heb er nu een zalman op zitten en die doet het een stuk beter qua angst met verplaatsen enzo.Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:12:
Waarom neem je geen Coolermaster Hyper 48. Die heb ik ook met dezelfde processor als jij. Als je hem niet overklocked zijn de temperaturen met everest idle 28 en load 34 graden. Overklocked met 1,7 Volt op de proc komt ie niet op 37 idle en load op 51 graden. De best cooler tot nu toe die ik heb gehad. Beter als een zalman 7700 serie.
Die Hyper koele koelt wel heel goed hoor, maar de Zalman net zo goed.
't punt is waarschijnlijk dat 't jou 'n beter gevoel geeft als de koeler wat lichter is (zal volgensmij niet eens zoveel schelen); 't lijkt me sterk dat je ervaring hebt gehad met 'n afgebroken socket oid.Fairy schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:10:
[...]
Ik heb ook zo'n hyper ding gehad maar heb hem eruit gedonderd. Veel te zwaar en veel te veel hefboom. Heb er nu een zalman op zitten en die doet het een stuk beter qua angst met verplaatsen enzo.
Verwijderd
Eensch, ik heb dat geval op mijn heethoofd Tbird gekwakt, die voorheen 60 graden stressed werd.Br3zip schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 12:16:
Als ik jou was zou ik voor de Thermaltake Big Typhoon gaan. Deze schijnt hier op GoT niet echt door te dringen, maar deze test zegt denk ik wel genoeg, hoewel de Zalman 9500 daar ook erg goed uit komt.
Nu heb ik dat geval op 5v draaien (uber stil, op 12v is ie maar 16dba) en dat kreng wordt maar 37 graden (?) stressed na een uurtje cpu burn in..
Klinkt erg laag, maar dat kom ook mede omdat in het zijpaneel nog geen cm boven de cpu fan een andere fan zit die lucht van buiten in de cpufan blaast (ook op 5v btw)
Maar dan nog, die heatpipes voelen totaal niet warm aan na een stresstest...
Thermaltake Big Typhoon
Scythe Ninja -> kan zonder fan
Coolermaster Hyper 48
Thermalright Heatsink XP-120/90 (met eventueel papst fan)
Spire KestrelKing V Aluminium
Arctic-cooling Freezer 64 -> goed en goedkoop
Zalman CNPS 9500 (LED) -> erg vet uiterlijk
deze review zegt mij al heel veel...
ik zit dus nu eigenlijk te twijfelen tussen de scythe ninja, Thermalright XP-120 en Coolermaster Hyper 48. ik denk dat het de coolermaster wordt. namelijk om de volgende redenen:
goed te krijgen (ook belangrijk) en goedkoper als de anderen
heeft een fan (anders moet je voor een goede airflow in je kast zorgen)
koelt goed genoeg en produceert max 19 db
iedereen mega bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 02-10-2005 23:52 . Reden: typo ]
BThGvNeOA
hier nog een recent draadje waar hij in voorkomt, samen met wat anderen:
reviews: Asetek VapoChill Micro review
en hier de rest van de reviews, waar hij enkele malen tussen voorkomt (bij "prestaties")
Simplicity is de bom...
Binnenkort komt overigens de Blue Orb II van Thermaltake met een 120 mm fan, blauwe led en 17 db geluid.
holy sh*t je hebt gelijk, k heb helemaal niet naar de gewichten van de heatsinks gekeken!!!The Mystic schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:15:
Hou er wel rekening mee dat dat ding bijna een kilo weegt, 828 9ram om precies te zijn. De big typhoon van Thermaltake is trouwens even zwaar. De nieuwe Zalman is lichter maar maakt veel geluid blijkbaar.
Binnenkort komt overigens de Blue Orb II van Thermaltake met een 120 mm fan, blauwe led en 17 db geluid.
*voelt zich ff weer heel erg n n00b...
de scythe ninja is 665 gram en de thermalright 120 370 gram... helaas is deze laatste wel 51 euro, eigenlijk boven mijn bugdet
BThGvNeOA
Verwijderd
Agree, heb beide koelers gehad. De 64 Ultra op een 3500+ Newcastle, en de Freezer op een 3000+ Venice en nu op mn X2 3800+. De Freezer is onhoorbaar, ziet er leuk uit, en doet wat prestaties betreft amper onder tov andere koelers . . . .aramdin schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:41:
In dat geval zou ik je de Freezer aanraden boven de 64 ultra tc...Presteert stuk beter! En kost maar +-19euro
Niet alleen het gewicht alleen maakt uit: het gaat eigenlijk om het zwaartepunt (hoever dat van je moederbord afligt). Weet bijvoorbeeld dat de Ninja het zwaartepunt laag ligt (lamellen zijn heel dun en van aluminium: weegt weinig. De base is het allerzwaarst.The Mystic schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 18:15:
Hou er wel rekening mee dat dat ding bijna een kilo weegt, 828 9ram om precies te zijn. De big typhoon van Thermaltake is trouwens even zwaar. De nieuwe Zalman is lichter maar maakt veel geluid blijkbaar.
Ook is de kwaliteit van je montagemateriaal belangrijk: je moet geen cheapy plastic spul hebben
Love Hardware!
verder, hoeveel kan een mobo max aan qua gewicht? het bevestigen aan de socket zelf kan max 450-500 gram zijn, maar hoeveel kan het pbc aan? verder bevestig k eigg altijd mn koelers met schroeven aan het mobo, je weet maar nooit
BThGvNeOA
Het zal je verbazen waar sommigen op besparenDropjesLover schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:15:
lijkt me sterk dat bouwers van zulke (high tech) koelers, van dat gewicht, er el cheapo bevestigingsmaterialen bij stoppen
verder, hoeveel kan een mobo max aan qua gewicht? het bevestigen aan de socket zelf kan max 450-500 gram zijn, maar hoeveel kan het pbc aan? verder bevestig k eigg altijd mn koelers met schroeven aan het mobo, je weet maar nooit
Het gaat dus eigenlijk niet om het gewicht, maar het moment wat de koeler veroorzaakt. Wat dat moment is -> geen idee
Weet wel dat je met een grote koeler niet je kast van een meter hoog moet laten vallen, maja, welk component overleeft dat wel
Love Hardware!
Verwijderd
hij is wel zwaar en groot ja, maar hij past gewoon makkelijk in mn kast (k heb een antec sonata II, past welliswaar niet als k ook nog die luchtschagt erin zet, zowel met als zonder de fan die standaard op de big typhoon zit) en de kolos hangt zeer stevig aan mn A8N-E.
dit weekend kan ik (hopelijk
Verwijderd
Klopt, bij die big typhoon hebben ze 3 lagen aan de achterkant, eerst rubberachtig iets, dan plastic en dan dik metaal.DropjesLover schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:15:
lijkt me sterk dat bouwers van zulke (high tech) koelers, van dat gewicht, er el cheapo bevestigingsmaterialen bij stoppen
Bij mij was het helaas zo dat er een pinnetje van het mobo (uitsteeksel van een condensator aan de achterkant) door het rubber en plastig was gekomen tegen het metaal aan.
Resulteerde in een mooi rookeffect dankzij mijn ccfl, maar was toch niet helemaal de bedoeling..
t werkt gelukkig nog wel
Verwijderd
Verwijderd
Klopt, maar mijn socket a mobo had geen backplate, maar die zat gelukkig wel bij de coolerVerwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 15:29:
ik heb gewoon de standaard achterkant van mn A8N-E gebruikt, lange schroeven erop, en ze vastzetten met die 6 hoekige dingetjes die ik over die lange schroeven heb gedaan.
Verwijderd
http://www.nvnews.net/reviews/akasa_evo120/index.shtml
En hij kost ook maar rond de 30 euro dacht ik. Voordeel hiervan is dat je de warme lucht rechtstreeks je kast uit blaast.
Jammer dat daar niet naar stilte wordt gekekenVerwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 23:53:
Akasa heeft nu ook een mooi koelertje uitgebracht de evo 120 al verschillende possitieve reacties van gehoord en is ook zeer stil :
http://www.nvnews.net/reviews/akasa_evo120/index.shtml
En hij kost ook maar rond de 30 euro dacht ik. Voordeel hiervan is dat je de warme lucht rechtstreeks je kast uit blaast.
Verder lijkt me, ff naar de plaajes kijkend, dat deze bij sommige moederborden problemen geeft m.b.t. de plaatsing van de CPU-socket: zitte iets verkeerd, past je cooler niet
In een kast zonder 120MM outtake heb je helemaal pech
Daarbij vind ikzelf het erg handig dat je de fan op meerdere kanten van de koeler kunt monteren: zo kan de airflow optimaal worden geregeld.
Just my 5 cents
Love Hardware!
Verwijderd
Momenteel @ stock wordt de proc idle 29/30 graden en onder stress 36 graden..
Mijn ervaring is dat dit toch wel uitstekend is, hijs daarnaast lekker stil en ziet er "stoer" uit
Ik heb wel Artic Silver 5 gebruikt als pasta.
Ik ben erg te spreken over deze cooler, koelt in ieder geval beter als mijn vorige cooler de Zalman 7000Cu
Mijn hele "beetje stiller" assorti is
-Kast: Antec Sonata (de oude, de Sonata II schijnt nog iets beter te zijn)
-Cooler: Zalman 7700
-HDD: Seagate Barracuda 7200.7 200Gb (Deze werd als erg stil aanbevolen, weet niet hoe de nieuwste, 7200.8 het doet)
-Zalman 80 op m'n oude GPU
En dat alles met bevredigend resultaat als HTPC.
[ Voor 4% gewijzigd door onkl op 05-10-2005 16:43 ]
De Fanmate is een erg plastic apparaatje wat je tussen fan en moederbord hangt. In essensie een opgehipte potentiometer.Roncom schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 11:51:
Ik ben nog totaal onbekend met kasten bouwen, voedingen en koeling etc. Het wordt, als ik al me onderdelen heb, dus ook de eerste keer en ben erg benieuwd of het gaat lukken. Ik neem aan dat Speedfan een proggie is en dat je die 7v of 12v niet handmatig instelt (op de koeler zelf)?
Speedfan regelt inderdaad softwarematig je fansnelheden, niet alleen je CPU maar ook (als met variabele fan uitgerust) je GPU, voeding(dat kan idd. bij de sonata) en case.
Is freeware (of iig. effectief gratis geloof ik) en GoT stikt van de ervaringen etc. dus de search is je ding in dezes.
Is idd een freeware proggie om fan speeds te regelen, voltages uit te lezen, smart waardes (van je HDD'; s) uit te lezen etc etc. Mits je mobo het ondersteund natuurlijk, maar daar kom je snel genoeg achter als je het installed.
Er zijn btw genoeg topics hier te vinden over systeembouw, speedfan e.d. Gebruik de search en je komt al een heel eind! Anders heb je altijd google nog en daar vind je nog veel meer hehe
In de tijd dat je wacht kan je je alvast "inlezen" over alles en nog wat, niet onhandig om dat te doen
Hartware.net (kijk ivgl met de Zalman 9500
Proclokers.com
VR-Zone (ivg met de XP-120)
Dit lijkt toch wel een goede keuze geweest
Love Hardware!
Ik heb op dit moment een mag wel zeggen zeer stil systeem :
Chieftec CA-01SL-SL-B kast met dempingsmatten ge-installeerd. (excl casefans!!!)
2 x 160gb hdd, hangend in Zalman ZM-2HC2 (voor trilling en pasieve koeling)
Athlon64 3000+ met een Arctic Freezer 64 op een Asus A8v Deluxe (939) mobo
Geforce 6800 Ultra 256mb met een Zalman ZM-2HC2 (op 5v)
alles gevoedt door een Aerocool Aeropower 550W (ja die is stil!)
Na vervanging van de originele koeler van de videokaart is mn systeempje superstil geworden.
Nu ben ik een miereneuker
Op deze site zag ik al toevallig een review over een tegenhanger, Zalman cnps7000 samen in gevecht met de Arctic Freezer 64. Waarbij de laatste overall t beste is (minime overwinning btw)
Nu is dat reeds maar 1 ervaring, en ook maar 1 ander product.
Kent iemand een goede vervanger? Graag met zelf onderbouwing, of een andere review.
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Verder is die 9500 wel een leuke koeler als je prestaties met een coole look wilt, kost je alleen 50 euro.
De wijzen komen uit het Oosten!
Kheb pasgeleden een review gelezen daarover, kwam als beste uit de test. Wil je echt een goede koeler dan zou ik deze kopen.shazam schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:00:
iemand hier al ervaring mee?
[afbeelding]
de Zalman 9500
Beroeps brabander
Ik heb ook een A8N-E bordje, alleen dan een 3200+ erin ipv 3500+ Deze is standaard 2 gig, ik heb hem nu op 2,56 staan en mijn CPU is idle 30 graden en stressed (na 3DMark05) 36 graden! Zeer goed ding dus.
Over het geluid kan ik weinig zeggen, ik heb 3 kast koeler + een piep in mijn kast, waarschijnlijk de harde schijf
Op Alternate staat hij op 16 dB, terwijl alle zalmans op 25 staan (fatal1ty zelfs op 35, als ik het goed heb onthouden?), dus ik denk dat deze zeer is aan te raden. Kost maar 39 euro en een zalman (7700 cu) ook
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Ligt eraan welke test je leest. Meestal is meerdere reviews wel aan te radenVuurvoske schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 00:48:
[...]
Kheb pasgeleden een review gelezen daarover, kwam als beste uit de test. Wil je echt een goede koeler dan zou ik deze kopen.
Love Hardware!
[ Voor 4% gewijzigd door RSD1982 op 04-11-2005 11:29 ]
Wat een groot ding (had em wel op plaatjes gezien maar wist niet dat ie zo groot was
Tot nu toe nog niet zoveel mee kunnen testen.
Athlon 3700+ San Diego @ stock (2200 mhz 1.4 v) wassie idle 28 graden en @ load 32 ofzo. Zal dit nog eens grondig meten/testen. Daarnaast zal ik volgende week ook even kijken hoe warm ie wordt bij oc snelheden (± 2700-2800 mhz).
Nog ff een vraagje :
Ik had de cooler geinstalleerd, maar d8 dat het niet goed was gelukt.
De cooler er weer afgehaald en toen zag ik wat zwart spul aan de zijkanten van m'n proc zitten.
Leek wel of dit vanonder de IHS vandaan was gekomen. Heb ik hem misschien iets te straks vastgeschroefd ofzo? Kweenie of dit veel kwaad kan aangezien hij het nu nog gewoon doet.
kaasz | specs | i kick ass for the lord
Thermaltake SI 120 met een 4412 Papst fan, met een fancontroller ertussen. Dit is op stilte het allerbest, en heeft ook nog zeer chiçe performance.
My thoughts
hoi
Ehm, om te beginnen geef je teveel uit voor een papst, en wordt de Thermaltake 120 voorbij gegaan door een Scythe Ninja. Daarbij presteerd een 9500 net zo goed. Ninja met een 120MM Nexus is een paar euro duurder dan jouw eigen oplossingMielmania schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:02:
Ik heb me onlangs verdiept en voor rond de 40 euro kwam naar mijn mening big typhoon als beste er uit. Til je het hele grapje nog iest duuder dan ga je voor de:
Thermaltake SI 120 met een 4412 Papst fan, met een fancontroller ertussen. Dit is op stilte het allerbest, en heeft ook nog zeer chiçe performance.
My thoughts
http://www.silentpcreview.com/article251-page1.html
http://tweakers.net/pricewatch/122308
http://tweakers.net/pricewatch/78649
En voila, je CPU (welke dan ook) is goed en stil gekoeld
Love Hardware!
Kijk voor de grap eens naar dit topic:
Nieuwste Zalman CNPS9500 Heatsink
Persoonlijk ben ik van plan om de Big Typhoon te halen. Zeker als je kijkt naar Prijs/kwaliteit/prestatie/stilte komt deze als beste uit de bus. Mits je niet elke week je pc onder je arm neemt, want hij is wel aan de zware kant...
Ok goed, die papst kan een persoonlijke mening zijn, maar als ik dan hier even kijk:Sjeepee schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 09:14:
[...]
Ehm, om te beginnen geef je teveel uit voor een papst, en wordt de Thermaltake 120 voorbij gegaan door een Scythe Ninja. Daarbij presteerd een 9500 net zo goed. Ninja met een 120MM Nexus is een paar euro duurder dan jouw eigen oplossing![]()
http://www.silentpcreview.com/article251-page1.html
http://tweakers.net/pricewatch/122308
http://tweakers.net/pricewatch/78649
En voila, je CPU (welke dan ook) is goed en stil gekoeld
http://hi-techreviews.com/reviews/SI-120/P4.htm
Dan is die Ninja, ( met de zelfde fan) warmer als de SI 120 van thermalright, en zeker bij de wat hogere Ghertzen. ( ik weet dat hij in veel test iets warmer uitkomt dan hier, dus ga nou niet met allerlei andere testen gooien
Ook is hij iets stiller:
http://www.computerbase.d...hermaltake_blue_orb_ii/5/
(hier is hij hier indd wel iets warmer, maarja, ik ga voor stilte en het topic gaat hier ook over
Dus naar mijn mening ontloopt het mekaar praktisch niet. En zijn het goede tegenhangers van mekaar. ( persoonlijk vind ik die SI 120 mooier, dus dit had mijn voorkeur, ( staat geloof ik ook bij mijn post..."naar mijn mening"
[ Voor 5% gewijzigd door Mielmania op 06-11-2005 12:26 ]
hoi