Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik ben vanplan om de genoemde combinatie aan te schaffen, ik heb alleen nog een paar vraagjes ondanks de vele topics.

Aller eerst over de Mio 168:

- Deze heeft een SD card slot, wordt nu alleen de standaard SD card ondersteund of ook de snellere uitvoeringen. Als voorbeeld neem ik Dane-elec deze fabrikant heeft twee farianten voor SD cards te weten de normale "SD Card" en de "SD Card XS". Nu vraag ik mij dus af of de XS uitvoering nog meer waarde heeft voor de Mio.

- Hoe groot raden jullie de SD card aan voor de Europa kaarten? 512MB of 1GB?

- De Headphone aansluiting van de Mio is deze ook stereo uitgevoerd? Ja dus :D

Nu nog een paar vraagjes over Navigator 5:

- Wanneer je een route hebt uitgestippeld naar het buitenland, verloopt de overgang van b.v. Nerderland naar Duitsland ook naadloos of moet er nabij de grens de kaart van Duitsland geselecteerd worden om nog een gedetaileerde kaart te behouden en niet alleen de hoofdwegen? (Dit schijnt namelijk het geval te zijn bij sommige navigatie systemen)

- Kan de genoemde combinatie (Mio 168 en Navigator 5) ook automatisch verkeersmeldingen binnen halen en daarmee eventueel een andere route uitstippelen om b.v. files te omzeilen? Met een extra TomTom software en abo. is dit inderdaad mogelijk.

Alvast erg bedankt voor de reacties. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 02-10-2005 00:18 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Niemand die deze vraagjes kan beantwoorden? ;( Ondanks de informatie die ik al heb kunnen vinden (wat toch al redelijk wat is) blijf ik met deze vragen zitten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Snelheid van de SD kaart:
Naar mijn weten maakt geen enkele pocketpc gebruik van de snelheid van de snellere geheugenkaartjes, misschien wel handig als je heel europa erop installeert met de kaart in een kaartlezer. Dit gaat dan wel aanzienlijk sneller.

Grootte geheugenkaart:
Als je heel west Europa wilt installeren heb je zeker die 1 Gb nodig, alleen Frankrijk is al 300 tot 400 Mb.

Headphone:
Dit zou ik niet zeker weten, maar ik zou haast zeggen van wel. Normale hoofdtelefoon aansluiting is tegenwoordig allemaal stereo, maar 100% zeker weet ik het niet.

Naadloos navigeren over de grens:
Voor zover ik weet kun je met tomtom gewoon de grens over zonder dat je van kaart moet wisselen. Bij tomtom worden ook meen ik al je kaarten die er aanwezig zijn op de sd kaart ingelezen, in tegenstelling tot de mio 269 (alles in 1) moet je van te voren een kaart kiezen (benelux, frankrijk, enz)

Verkeersinformatie en her berekening route bij file:
Dat is idd mogelijk, echter moet je wel bij tomtom een apart abbonnementje afsluiten. Dit pakketje heet tomtom plus als ik me niet vergis. Bij file op de route word dan automatisch de kortste route om de file heen berekend.

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
_Dune_ schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:36:

Nu nog een paar vraagjes over Navigator 5:

- Wanneer je een route hebt uitgestippeld naar het buitenland, verloopt de overgang van b.v. Nerderland naar Duitsland ook naadloos of moet er nabij de grens de kaart van Duitsland geselecteerd worden om nog een gedetaileerde kaart te behouden en niet alleen de hoofdwegen? (Dit schijnt namelijk het geval te zijn bij sommige navigatie systemen)
Bij mij werkte dit iig niet, zodra ik de grens over ging moest ik wisselen van kaart helaas.
Je schijnt ook nog zogenaamde pluskaarten voor tomtom5 te hebben, maar ik heb geen idee wat hier anders aan is dan de standaard kaarten

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Zelfs met 1 gig krijg je alle kaarten van europa er niet op
Ik weet niet of ze ook 2 gig ondersteunen maar anders zou ik daar voor gaan.
Ik heb op mijn 512mb alleen benelux en engeland staan hij zit nog niet vol maar er is onvoldoende ruimte om meer kaarten te installeren.
met een beetje geluk zou je op die 1 gig duitsland,zwitserland en oostenrijk en frankrijk kunnen installeren tezamen met benelux en engeland.

computer voor alle werkzaamheden

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:12
LoekieLeeuw schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 04:52:
[...]

Bij mij werkte dit iig niet, zodra ik de grens over ging moest ik wisselen van kaart helaas.
Je schijnt ook nog zogenaamde pluskaarten voor tomtom5 te hebben, maar ik heb geen idee wat hier anders aan is dan de standaard kaarten
De plus kaart houd in dat je bijvoorbeeld bij Benelux Plus alles van Benelux hebt en de hoofdwegen van Europa.
Ga je bijvoorbeeld naar Duitsland dan is het verstandig om Duitsland Plus te laden. Je hebt dan de hoofdwegen van Europa (dus ook Nederland) maar ook de details van Duitsland. En als je terug gaat laadt je Benelux Plus in. :)

PSN - 500px - Flickr

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 20:42
_Dune_ schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:36:
Ik ben vanplan om de genoemde combinatie aan te schaffen, ik heb alleen nog een paar vraagjes ondanks de vele topics.

Aller eerst over de Mio 168:

- Deze heeft een SD card slot, wordt nu alleen de standaard SD card ondersteund of ook de snellere uitvoeringen. Als voorbeeld neem ik Dane-elec deze fabrikant heeft twee farianten voor SD cards te weten de normale "SD Card" en de "SD Card XS". Nu vraag ik mij dus af of de XS uitvoering nog meer waarde heeft voor de Mio.
Een collega heeft een XS in z'n mio, ik heb een gewone kaart. We hebben geen verschil kunnen ontdekken.
- Hoe groot raden jullie de SD card aan voor de Europa kaarten? 512MB of 1GB?
512mb is genoeg om zelfs de grootste plus map te installeren. Totaal europa red je, zoals al gezegd, niet op 1 gb. Ik vraag me ook af hoe zinnig dat is.
- Kan de genoemde combinatie (Mio 168 en Navigator 5) ook automatisch verkeersmeldingen binnen halen en daarmee eventueel een andere route uitstippelen om b.v. files te omzeilen? Met een extra TomTom software en abo. is dit inderdaad mogelijk.
Tomtom heeft een extra dienst die dit via GPRS regelt. TMC wordt gratis via FM verstuurd maar dan heb je navigon nodig en een extra TMC adapter voor de mio. Zo'n adapter is trouwens knap prijzig, ik heb ze niet voor minder dan 80 euro gevonden.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1