Ik wil heel mooi zorgen dat mijn router hier (Locatie A) een vpn verbinding opzet naar een andere router (locatie
, zodat het filiaal A hier denkt dat hij op het bedrijfsnetwerk B zit en iedereen hier de server bij B daar kan gebruiken. Daarnaast moeten mensen in B bijvoorbeeld kunnen printen in A.
De hardware in A is alsvolgt:
Speedtouch 510i met nieuwste firmware
Zyxel 10W router.
pc's met WinXP.
De hardware in B is alsvolgt:
Zyxel Prestige 650R-13 (in bridge mode)
Zyxel 2WE
pc's en servers.
Wil ik de pc's in locatie A laten inloggen bij de Active Directory op de server in locatie B, leek mij het volgende stappenplan simpel en effectief.
1. Het modem in bridge zetten zodat het ip-adres wordt doorgegeven.
2. Router aansluiten en zorgen dat de router het ip-adres krijgt.
3. Zorgen dat alle machines in A op de router zijn aangesloten
4. Zorgen dat de router een vpn-verbinding maakt met locatie B, zodat mensen kunnen inloggen op de server.
5. Printserver aansluiten zodat ook vanaf B altijd geprint kan worden in A.
Maar helaas loopt het al vast bij punt 1. Ik krijg dat kreng niet in Bridge mode. Wat ik al geprobeerd heb:
Een handleiding van speedtouch om het modem in bridge te krijgen
Handleidingen van Zyxel om VPN verbindingen op te zetten met de 510i
Uiteraard heb ik iedereen gebeld, de ISP, de oud systeembeheerder, KPN, Zyxel en Speedtouch en uiteraard wordt dit probleem bij niemand ondersteund
. Hopelijk weten jullie iets leuks.
Stap 1 loopt de mist in. In heb de ini file geupload die door Zyxel is aangegeven om in bridge mode te opereren. Het modem geeft aan dat er inderdaad een verbinding is. Op het modem wordt DHCP uitgezet, 1 pc rechtstreeks op het modem aangesloten en die in automatisch ip-adres ophalen gezet. Als het goed is moet de pc nu het externe ip-adres krijgen, maar dat doet hij dus niet. De pc krijgt helemaal geen ip-adres en stiekem heeft het modem toch het externe ip-adres aangenomen.
Ben ik verkeerd bezig, of weet ik gewoon iets niet?
[Damn vergeten topic titel aan te passen. Iets van: [510i in bridge werkt niet"]
De hardware in A is alsvolgt:
Speedtouch 510i met nieuwste firmware
Zyxel 10W router.
pc's met WinXP.
De hardware in B is alsvolgt:
Zyxel Prestige 650R-13 (in bridge mode)
Zyxel 2WE
pc's en servers.
Wil ik de pc's in locatie A laten inloggen bij de Active Directory op de server in locatie B, leek mij het volgende stappenplan simpel en effectief.
1. Het modem in bridge zetten zodat het ip-adres wordt doorgegeven.
2. Router aansluiten en zorgen dat de router het ip-adres krijgt.
3. Zorgen dat alle machines in A op de router zijn aangesloten
4. Zorgen dat de router een vpn-verbinding maakt met locatie B, zodat mensen kunnen inloggen op de server.
5. Printserver aansluiten zodat ook vanaf B altijd geprint kan worden in A.
Maar helaas loopt het al vast bij punt 1. Ik krijg dat kreng niet in Bridge mode. Wat ik al geprobeerd heb:
Een handleiding van speedtouch om het modem in bridge te krijgen
Handleidingen van Zyxel om VPN verbindingen op te zetten met de 510i
Uiteraard heb ik iedereen gebeld, de ISP, de oud systeembeheerder, KPN, Zyxel en Speedtouch en uiteraard wordt dit probleem bij niemand ondersteund
Stap 1 loopt de mist in. In heb de ini file geupload die door Zyxel is aangegeven om in bridge mode te opereren. Het modem geeft aan dat er inderdaad een verbinding is. Op het modem wordt DHCP uitgezet, 1 pc rechtstreeks op het modem aangesloten en die in automatisch ip-adres ophalen gezet. Als het goed is moet de pc nu het externe ip-adres krijgen, maar dat doet hij dus niet. De pc krijgt helemaal geen ip-adres en stiekem heeft het modem toch het externe ip-adres aangenomen.
Ben ik verkeerd bezig, of weet ik gewoon iets niet?
[Damn vergeten topic titel aan te passen. Iets van: [510i in bridge werkt niet"]
[ Voor 3% gewijzigd door Night-Reveller op 01-10-2005 18:35 . Reden: Dammit titel vergeten ]