Toon posts:

[HTAccess] Wildcard subdomein redirecten

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een wildcard subdomein redirect te maken.
Zodat blabla.domein.nl naar www.domein.nl/index.php?var=blabla gaat.
Ik heb al een DNS record neer gezet die als het goed is alles naar juiste IP stuurt.

* A 82.192.**.***

Ook heb ik het volgende HTAcces bestand:

RewriteEngine on
RewriteBase /
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.domein\.nl$
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^$
RewriteRule ^(.*) http://www.domein.nl/$1 [R=301,L]

Maar wanneer ik het nu probeer krijg ik de volgende error:

This IP is being shared among many domains.
To view the domain you are looking for, simply enter the domain name in the location bar of your web browser.

Wat kan het probleem zijn?

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

gaat het toevallig om een server voor shared hosting? zo ja, dan is dat het probleem, want dan staan er *veel* websites op die server. Als je dan naar het ip van die server doorstuurt, kan die niet aan de hand van de de host-headers bepalen welke website ie terug moet geven en geeftie deze fout.

[ Voor 13% gewijzigd door wizzkizz op 01-10-2005 19:11 ]

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, het staat inderdaad op een gedeelde server.
Is hier wat aan te doen of kan ik nu niet gebruik maken van catch all subdomeinen?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dan zul je moeten zorgen dat je host *.domein.nl doorstuurt naar jouw homedir

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
Via DNS of via HTAccess?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik weet niet hoe hosters het instellen in apache. ik weet alleen dat je bijvoorbeeld in IIS in kan stellen welke url's er allemaal naar je site verwijzen. Het is ieder geval zeker dat je host wat in moet stellen in apache omdat je url blijkbaar niet naar jouw site wijst en dus ook niks aan je HTAccess hebt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Overigens, wat heeft dit met programmeren te maken? Het lijkt me een instellingsprobleem van je hoster. Dit probleem kan je dan ook prima aan hun voorleggen.

Een *.domein.nl doorsturen naar een bepaalde directory kan NIET met DNS. Dat moet echt in de gebruikte webserver worden ingesteld (apache in jouw geval dus). Dit zul je dus echt aan je hoster moeten voorleggen.

Overigens horen instellingsproblemen e.d. in Software Algemeen en niet in Programming & Webscripting. Echter omdat je in eerste instantie bij je hoster moet zijn sluit ik je topic i.p.v. dat ik het naar Software Algemeen verplaats.

[ Voor 39% gewijzigd door Creepy op 02-10-2005 14:33 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.