[UML/SQL/PostgreSQL] OpenSource modelling tool?

Pagina: 1
Acties:

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:12
Eigenlijk een redelijk simpele vraag, maar met een hoop gezoek op google lijkt het niet te bestaan in een open source versie, of ik kijk niet goed!

Dus aan u allen de vraag: ken je toevallig een open source tool waarmee het mogelijk is om UML database diagrammen te vertalen naar een postgreSQL database of gewoon SQL opdrachten die je vervolgens kunt uitvoeren. Ik heb m'n diagram netjes gemaakt (op het moment in Visio) maar moet nu alles over gaan zitten kloppen, niet handig en geen zin in. Het zou makkelijker zijn als dat met een knopje gedaan kon worden en de database of SQL code er zo komt uitgerold.

Het enige dat ik heb kunnen vinden is DIA, maar daar lukt het niet mee. Moet overigens wel Windows software zijn (addertje onder het gras) omdat ik linux alleen maar op een simpel servertje zonder grafische shell draai.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:57
Visio (enterprise architect versie dan) kan toch ook de Sql statements voor jouw ERD gaan genereren ?
(Ik weet wel niet of postgres ondersteund wordt).

Iig, dit is geen programmeren vraag, maar eerder iets voor Software Algemeen

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

• jsiegmund
Als je de Enterprise Architect versie hebt wel ja. Maar ik gebruik de 2003 die bij Office wordt meegeleverd.

• jsiegmund
Heb overigens eens gekeken op een PC waar wel VS .NET op staat, maar dan kan ik die tool ook niet bepaald vinden. Waar moet dat verstopt zitten? Binnen de Studio zelf of als aparte applicatie ofzo?

• jsiegmund
Hmmm... nog een kleine kick om het te proberen, maar niemand kent zoiets blijkbaar?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Je kunt ArgoUML eens proberen. Geen idee of die ook PostgreSQL kan uitspugen, maar UML kan er iig mee. Of het een handige tool is weet ik niet, nooit echt mee gewerkt. Poseidon for UML is ooit afgeleid van ArgoUML, maar het zijn nu heel verschillende produkten. Daar kun je ook eens naar kijken.

[ Voor 31% gewijzigd door Gerco op 05-10-2005 11:44 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

iCe01 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:26:
Dus aan u allen de vraag: ken je toevallig een open source tool waarmee het mogelijk is om UML database diagrammen te vertalen naar een postgreSQL database of gewoon SQL opdrachten die je vervolgens kunt uitvoeren. Ik heb m'n diagram netjes gemaakt (op het moment in Visio) maar moet nu alles over gaan zitten kloppen, niet handig en geen zin in. Het zou makkelijker zijn als dat met een knopje gedaan kon worden en de database of SQL code er zo komt uitgerold.
Moet overigens wel Windows software zijn (addertje onder het gras) omdat ik linux alleen maar op een simpel servertje zonder grafische shell draai.
Als ik de interface bekijk van DBDesigner dan lijkt dat te doen wat je wilt.
Ik heb op die wijze ooit eens een hele simpele database in elkaar gedraait. Het spuwt zelf een SQL script uit die je dan in iets als MySQL kunt laten runnen.

DBDesigner vindt je hier en screenshots hier.
Pagina: 1