Toon posts:

SMC Wireles Lan 2,4GHz probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een machine opnieuw WinXP Pro geïnstalleerd. Voor die herinstallatie, werkte voornoemde kaart perfect samen, met mijn SpeedTouch 580. Echter wat ik ook probeer, de kaart "ziet" wel de SpeedTouch, maar verrekt het een verbinding op te zetten. Als ik "ipconfig" toepas in de command omgeving, vertelt de PC doodleuk dat de kaart "ontkoppeld" is. Geen IP adres dus.

Hoe, vrienden, krijg ik dit in Godsvredesnaam voor elkaar? Ik heb er al een hele zaterdag mee opgemaakt, dus ben onderhand aan het einde van mijn Latijn.

Wie helpt? Mag ook via de mail: info@robin-teunissen.nl

Alvast bedankt voor de coöp.

Grtzzzzzzzz Eritacus

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Groeten doen we hier niet, en beantwoorden naar mail ook niet.

Als IPCONFIG aangeeft 'ontkoppeld' zou dit kunnen betekenen dat het draadloze profiel voor die verbinding niet in orde is.

Probeer het anders eerst eens zonder WEP/WPA als die die gebruikt.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Topicstarter
ChaserBoz_

Ik groet, als ik dat wil. Vind ik wel zo beleefd en wat betreft dat mailen stond er 'mag' in mijn eerdere bericht. Het is dus puur op vrijwillige basis. Ik ben heus niet te beroerd om replies te lezen, mocht je dat soms denken.

Maar wat het probleem betreft is het omzeilen van WEP/WAP geen optie. Ik wil immers voorkomen dat anderen buiten mijn huisgenoten gebruik maken van mijn WAN toegang. Dus mocht je een andere oplossing weten dan verneem ik dat hier graag.

Eritacus.

Verwijderd

Beetje arrogante attitude heb jij, niet ?

Vorige poster stelt voor je verbindig te testen zonder enige vorm van security om zo te proberen je verbinding aan de praat te krijgen. Als dat werkt kan je verder gaan beveiligen, als dat ook niet werkt zit je met een ander probleem.

Maar gezien je houding zal je het toch allemaal veel beter weten neem ik aan.

Verwijderd

Kalm aan joh, sowieso is het niet handig Eritacus om je mailadres in plain text op het internet te zetten. Je kan er namelijk donder op zeggen dat een bot je mailadres vind om je vervolgens een grote hoeveelheid spam te gaan sturen.

Eritacus: Probeer even de nieuwste drivers te downloaden en daarmee te kijken of Windows een verbinding wil maken. Zoals Chaser al zei, probeer het *even* met de encryptie uit om het probleem te kunnen isoleren. Heb je trouwens wel servicepack 2 geinstalleerd op die Windows XP machine, daarin is namelijk de wirelessondersteuning aanzienlijk verbeterd :)