Toon posts:

Rode gloed op tweede monitor met DVI converter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een probleempje.
Ik heb vanmiddag een convertertje gekocht zodat ik een tweede VGA monitor kan aansluiten op de DVI aansluiting van m'n Asus GeForce4 Ti 4800 SE. Ik heb dus de tweede monitor op de converter aangesloten en de converter op de DVI aansluiting van mijn videokaart. Ik heb beeld enzo erop, alleen met een hele erge rode gloed. Om te kijken of het aan de monitor lag heb ik me primaire monitor op de converter aangesloten en de secundaire monitor op de VGA. Nu had ik op de monitor die op de converter was aangesloten diezelfde rode gloed. Mijn conclusie is dus dat het aan die converter ligt. Kan ik hier wat aan doen of kan ik hem het best terugbrengen?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het lijkt me sterk dat dit een probleem van de convertor is. Al wat die doet is de analoge pinnen van de DVI aansluiting (niet alle pinnen worden gebruikt voor het digitaal signaal) omleiden naar een standaard analoge aansluiting.

Ik denk dat je het probleem eerder bij je videokaart moet zoeken. Krijg je de rode gloed ook als je een screenshot maakt van de monitor? En wat als je alleen de DVI uitgang gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een screenshot gemaakt van een venster dat in de tweede monitor openstond. Als ik die screenshot bekijk op me wel-werkende montior ziet alles er normaal uit.
Als ik alleen de DVI uitgang gebruik blijf ik de rode gloed houden...

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:00:
Ik heb een screenshot gemaakt van een venster dat in de tweede monitor openstond. Als ik die screenshot bekijk op me wel-werkende montior ziet alles er normaal uit.
Als ik alleen de DVI uitgang gebruik blijf ik de rode gloed houden...
Je hebt toevallig geen andere kaart met DVI uitgang waarop je de convertor kan proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Jammergenoeg niet nee :(

• Admiral Freebee
  • Niet online
Sja, ik kan hier nog veel dingen gaan roepen maar het beste lijkt me om uit te zoeken of het aan de convertor ligt of niet (eventuele storing of slecht contact). Wat heb je voor de rest al geprobeerd? Andere videokaartdrivers? Met de convertor een beetje draaien? De kleurinstellingen van de monitor aangepast?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hey, dit heb ik ook, maar dan met een groene waas :X

Alles wat hierboven staat heb ik zo'n beetje al geprobeerd, meerdere convertors etc. Met diverse programma's kan je je kleur instellingen wel wat bijtrekken, maar ik denk dat of mijn AGP bus stuq is of mijn videokaart en zelfs dat lijkt me sterk want die heb ik ook al 2x nieuw gehad.

Ik ben dus zelf bang dat dit een raar soort moederbord probleem is.

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan het wel zijn ja. Zou toch wel jammer zijn. Mijn moederbord is een Asus A7N8X-E Deluxe.
@Admiral Freebee: Andere videokaartdrivers heb ik nog niet geprobeerd maar ik heb de laatste drivers. Verder lijkt het me sterk dat het aan slecht contact ligt aangezien ik alles netjes heb vastgeschroefd. Wat ik wel al heb geprobeerd zijn de kleurinstellingen van zowel de computer (videokaart) en de monitor. Allebei hielp jammergenoeg niet.

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
Het zou(volgens mij tenminste) aan twee dingen kunnen liggen:
1. De tweede ramdac(die maakt het analoge signaal) van je videokaart is beschadigt.
2. Het is inderdaad je converter; omdat er in die converter verbindingen worden gemaakt tussen de pinnen van de VGA-kabel en die van de DVI-kabel, lijkt het me mogelijk dat er in de converter een slecht contactje zit.

Je kan proberen bij een bekende een DVI->VGA-converter te lenen om uit te proberen of het de converter is of de videokaart.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip! Ik ga maandag een andere proberen.
Maandag horen jullie dus meer...

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 18:37 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
XiN schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:28:
Het zou(volgens mij tenminste) aan twee dingen kunnen liggen:
1. De tweede ramdac(die maakt het analoge signaal) van je videokaart is beschadigt.
2. Het is inderdaad je converter; omdat er in die converter verbindingen worden gemaakt tussen de pinnen van de VGA-kabel en die van de DVI-kabel, lijkt het me mogelijk dat er in de converter een slecht contactje zit.

Je kan proberen bij een bekende een DVI->VGA-converter te lenen om uit te proberen of het de converter is of de videokaart.
Ik vrees dat als een andere convertor het probleem niet oplost of de convertor perfect werkt op een andere DVI poort dat je tweede RAMDAC inderdaad niet helemaal lekker is. De DVI poort zal dan nog wel perfect werken bij aansluiting van een TFT monitor met DVI input aangezien de RAMDAC dan niet gebruikt wordt.
Pagina: 1