Heb advies nodig.

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• P.Naber
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06 12:15
Hallo mede-tweakers,

Mijn PC is nu al "redelijk" veroudert. Specs:

Processor
Model : AMD Athlon(tm) XP 2000+
Snelheid : 1.67GHz
Model Nummer : 2000 (geschat)
Prestatie Rating : PR2420 (geschat)
Type : Standaard
L2 'On-board' Cache : 256kB ECC Synchroon, 'Write-Back', 16-way set, 64 byte line size

Moederbord
Bus(sen) : ISA AGP PCI USB i2c/SMBus
MP Ondersteuning : Geen
MP APIC : Geen
Systeem BIOS : Award Software International, Inc. 6.00 PG
Moederbord : VT8366-8233
Totaal Geheugen : 640MB SDRAM

Chipset 1
Model : VIA Technologies Inc VT8366/A,VT8367 Apollo KT266/A,KT333 CPU to PCI Bridge
'Front Side Bus' Snelheid : 2x 134MHz (268MHz data rate)
Totaal Geheugen : 640MB SDRAM
Geheugen Bus Snelheid : 1x 134MHz (134MHz data rate)

Video Systeem
Monitor/Panel : PHILIPS 105S(15-inch/CM1300)
Adapter : NVIDIA GeForce2 GTS/GeForce2 Pro

Inmiddels is hij zo erg veroudert dat hij veel nieuwe spellen ( WoW, BF2 ) helemaal niet meer kan draaien. Nu de vraag wat kan ik het beste doen ?

- Gewoon een nieuwe 3d-kaart kopen en de rest zo laten ? Zo ja welke dan ?
- Is het mss beter om eerst bv het moederboard te upgraden, zodat er een betere 3d kaart in past ?

Ik zelf zat aan een x800 ofzo te denken, maar ik wet niet zeker of er die wel in een VGA versie is. (Anders mss toch een nieuw moederboard met pci-e ?)

Graag advies.

Alvast bedankt.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, Geforce 2 is inderdaad behoorlijk oud. Maar ook heb je SDram en de games van tegenwoordig hebben ook wel wat geheugenbandbreedte nodig...

Als je het geld hebt, dan kun je beter een nieuw systeem kopen, je hoeft niet de duurste onderdelen te kiezen en voor 300 voor het mobo + processor + geheugen moet je al een aardig begin hebben en voordeel van PCI-Express en USB 2.0 etc..etc...etc...etc...

Voor 250 euro gooi je een leuke videokaart erbij en je kan alles weer spelen, let op misschien moet je de voeding ook nog vervangen.

het andere pad, de upgrade... well ik vrees dat een X800 op AGP of niet gaan passen ( agp 3,3v versus agp 1,5v ) of hoe dan ook overkill zal zijn.

Hoe dan ook moet je kijken of je AGP poort wel 1,5v aan kan ..want als dat niet zo is kun je alleen maar upgraden naar 3,3v kaarten!

Ik voorzie dat je systeem te oud is om mee te komen en dat een budget setup met PCI Express al een aardige stap voor je zal zijn. Je harde schijf kun je dan gewoon blijven gebruiken!

[ Voor 17% gewijzigd door swampy op 01-10-2005 17:29 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

Met een nieuwe videokaart zou je de nieuwste games weer kunnen spelen, verwacht niet dat het geweldig zal gaan aangezien je CPU enorm verouderd is.. :/

Als je dan al een nieuwe vga kaart gaat kopen dan zou ik niet direct de duurste pakken aangezien je systeem de kaart toch niet optimaal zn werk kan laten doen.. Ik zou eerder voor een 6600GT gaan of zo. Dan hou je de rest in je zak en koop je over een jaartje een volledig nieuw systeem! :)

• P.Naber
Bedankt,

Maar met een nieuw moederboard zal ik waarschijnlijk ook een nieuwe processor kopen enzo.

Ik zal eens gaan rond zoeken, naar wat degelijk spul maar niet al te duur.

Wat zou je advieseren als ik nu een totaal nieuw systeem koop ?

[ Voor 16% gewijzigd door P.Naber op 01-10-2005 17:32 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

P.Naber schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:31:
Bedankt,

Maar met een nieuw moederboard zal ik waarschijnlijk ook een nieuwe processor kopen enzo.

Ik zal eens gaan rond zoeken, naar wat degelijk spul maar niet al te duur.

Wat zou je advieseren als ik nu een totaal nieuw systeem koop ?
Zoals a333 al zegt... alleen een videokaart upgraden is ook mogelijk maar... de games van tegenwoordig... ouch! Sommige beginnen zelfs 1Gb geheugen maar wat weinig te vinden.

Goedkoop systeempje kan al met bijvoorbeeld een Sempron64, budget latjes geheugen, ik raad aan wel een goed merk moederbord.. dus geen ECS. Het hangt totaal af van hoeveel geld je hebt, geef je budget en wensen op in Complete Systemen & Laptops en kijk eens wat ze daar er van kunnen maken! Let ook op de Best Buy Guide op http://tweakers.net/reviews.dsp?Categorie=Best+Buy+Guide

Als je nog de preciese naam van je mobo weet kun je kijken of het geen AGP 8x kaarten aankan ( 1,5v dat is )

Keuze genoeg...

There is no place like ::1

• P.Naber
Bedankt :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

KT266 borden hebben minstens een universal AGP slot, wat wil zeggen dat het AGP4x (1,5V) kaarten aan kan. AGP8x ondersteund ook nog 0,8V. Een universal AGP slot wil zeggen dat je alle soorten en maten AGP kaarten erin kunt drukken.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05 20:35
Voor je goed advies kunt krijgen, moeten we eerst weten wat je er voor over hebt en wat je ongeveer wilt kunnen doen.

Als je niet zoveel geld er aan wilt besteden, dan kan je het beste je SD-ram vervangen door DDR-SD-ram(512mb ofzo), en een Geforce 6800LE kopen.
De 6800LE is namelijk zowat altijd te unlocken naar 12 pipelines waardoor ie een stuk sneller wordt, en soms is ie zelfs te unlocken naar 16 pipelines.
Als je bang bent dat je iets fout zal doen met het unlocken(unlocken kan je vrij makkelijk doen, maar sommigen zijn erg voorzichtig), dan zou je ook een 6600GT kunnen kopen, die standaard iets sneller is dan een 6800LE.

Als je er wel veel geld voor over hebt, dan kan je eraan denken om een compleet nieuw systeem in elkaar te gaan zetten, zodat je daarna weer een tijd vooruit kunt.

Verwijderd

Als ik jouw was zou ik eens op www.tweakers.net/aanbod kijken. (Hoe maak ik hier ookalweer een hyperlink van?Ik ben niet zo goed in html ;) )
Er staat daar vaak goed spul voor een betaalbare prijs.
En ik zou wel gaan voor het socket 939 bordje want anders kun je bij wijze van spreken volgend jaar weer gaan upgraden.
Als videokaart kun je ook de 6600GT nemen.
Niet echt duur (2de hands 125 euro ong.) en redelijke prestatie's.
Ik heb deze kaart zelf ook in mijn systeem omdat hij vrij goedkoop is en met mijn Asus A8N kan ik er altijd nog 1 bij stoppen.
Succes verder bij de aankoop van je nieuwe pc!

Edit:

Hier heb je bijv. al een CPU: http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/21359

Nu nog een Mobo+Videokaart en geheugen en je bent klaar ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 20:49 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels - `welke ... moet ik kopen?` topics zijn niet echt de bedoeling, dat je een dergelijke topic opent betekent vrijwel per definitie dat je je niet voldoende ingelezen hebt in benchmarks en reviews. Op GoT verwachten we niet dat je alles zelf al weet, wel dat je jezelf fatsoenlijk inspant. Als je dan ook nog eens geen budget of toepassingen noemt kunnen we hier natuurlijk niets mee :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.