Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Moeilijke vraag waarschijnlijk aangezien ik er op het wereldwijde web helemaal niets van kan vinden :)

Ik heb een bluetooth telefoontje (Samsung D500), en vraag me nu af of ik deze als headset / audio gateway kan laten werken. Op zich zou dit ideaal zijn aangezien ik me veel op Ventrilo en andere VoIP netwerken begeef, en niet altijd achter mijn pc zit. Ik weet het, koop een bluetooth headsetje, maar deze hebben een redelijk korte gespreksduur, en zijn prijzig. In principe heeft een telefoon dat wat er voor nodig is. Een Microfoon en een luidspreker. In combinatie met het standaard koptelefoontje + microfoontje zou dit ideaal zijn.

Ik heb wat zitten proberen met de widcomm drivers, maar uiteindelijk wil hij hem niet als headsetje herkennen. Iemand nog een idee, of een alternatieve driver / manier?

gr.
The Spot

Verwijderd

Het leuke is dat ik precies met dezelfde vraag zit. Heeft niemand hier een antwoord op?
Zelf heb ik een MDA Vario (Qtek 9100 / HTC Wizard), maar in die queue wordt er ook al geen antwoord gegeven op deze vraag :(
Wat TheSpot al zegt: een moeilijke vraag blijkbaar.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:37
Veel telefoons ondersteunen het headset profiel wel, maar dus in de omgekeerde richting... En zelfs dat lukt me niet bij mijn Nokia 6260. Er loopt hier nog ergens anders een draadje erover... Als het zo simpel was geweest, dan was er al lang een tutorial te vinden ergens.
Over het algemeen kan je telefoon het dus gewoon niet. De telefoon biedt dan zelf niet het headset profiel aan. Wel de Audio Gateway, maar dat is volgens mij niet wat we zoeken (correct me if i'm wrong).

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Na wat verder en dieper graven op GoT, blijkt het inderdaad niet mogelijk. Geen enkele telefoon lijkt een "client" headset profiel te hebben, om het maar een aam te geven. Vaak is alleen de gateway functie beschikbaar, zodat de geluiden van je tel op de pc te horen zijn, anderson nooit... Helaas...

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Moderne Java-telefoons kunnen zich als bluetooth HID keyboard voordoen. Wie weet is wat jij zoekt dan ook mogelijk met een Java-applet.

Maar of het nou handig gaat zijn? Leuk als het kan, maar een beetje headset kost een paar tientjes en heeft een langere stand-by en gespreksduur dan een mobieltje.