5.7.1 relaying denied

Pagina: 1
Acties:

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 22:48

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
Ik heb nu een paar keer e-mail geweigerd teruggekregen met de melding
5.7.1 xxx@xxx.nl relaying denied.
Ik heb mijn provider @home gevraagd wat dat inhield, en ze zeggen dat de geadresseerde niet bestaat in dat domein.
Die geadresseerde bestaat wel degelijk, want normaal gesproken kan ik daar wel heen e-mailen.
Volgens mij betekent die 5.7.1 iets als " jij mag niet via onze server post versturen" als ik het zo eens nazoek.
Kan iemand me wat meer vertellen?

Verwijderd

Ik zou even nakijken of je een andere uitgaande mailserver hebt ingevuld dan die van je eigen provider. Via de mailserver van een ander netwerk kan/mag je over het algemeen geen berichten sturen.

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 22:48

riffey#4

aka Beever#4

Topicstarter
Helaas, ik heb inderdaad voor alle e-mail adressen wel dezelfde uitgaande mailserver (anders lukt het sowieso niet)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Volgens mij is je uitgaande e-mail adres van je eigen dns en die kan dan niet resolved worden

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Volgens mij houdt relaying inderdaad in dat de server de zender zegt dat hij niet mag sturen via die mailserver en ligt het probleem dus bij @home.

Kun je in de headers van het bericht niet zien waar het misgaat?

Bij een niet bestaand adres zou je een mailtje van die server moeten krijgen dat het adres niet bestaan en niet van "relaying denied".

• deef-
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Als het goed is, krijg je meer informatie over de reden waarom de email geweigerd is.

Copy en paste dat eens dan.

Verwijderd

of een probleem bij @home of je stuurt met als afzender een niet @home.nl adres

• mth
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02-2025

mth

Preciezer: "relaying denied" betekent "jij, van buiten ons netwerk, mag niet via onze server mail versturen naar dit adres, dat ook buiten ons netwerk ligt".

De mailserver die je gebruikt voor verzenden, dat is de mailserver van de provider waarmee je op dat moment op internet zit? Maw, je IP adres ligt in hetzelfde domein als de mailserver (SMTP server) die je hebt ingesteld in je mail programma?

"This is the noise that keeps me awake."

Pagina: 1