Opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 13:51
Hallo iedereen,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een nieuw moederbord en een nieuwe voeding geinstalleerd. Nu wil ik opstarten, maar de monitor krijgt geen beeld, ik kom dus ook niet in de bios. Echter voor de rest draait alles wel, de harde schijf, fans en dvd-spelers slaan aan. Ik heb de troubleshoot faq gelezen, mijn manuals en gegoogled, maar ben op het moment echt het pad kwijt (en goed sacherijnig).

Ik heb zelf het volgende al geprobeerd:
  • kaal opstarten (alleen mobo + cpu + geheugen)
  • het geheugen in verschillende banken gezet (slechts een reep)
  • nagekeken of het aan de videokaart of aan de monitor ligt (beide niet het geval)
Weet iemand misschien een oplossing? Het gaat overigens over de volgende combinatie:
  • Asus A7n8x-x mobo
  • Siemens 2700 geheugen (op basis van infeneon)
  • AMD 2000xp
  • CM extreme power 380W
  • Ati Radeon 9800pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
Ik wil nog even een update geven.

Ik had de computer draaiende, nadat ik het koelblok anders had gemonteerd op cpu. Hij deed het nu dus wel, maar het koelblok zat vrij slordig. Daarom heb ik gisteren geprobeerd om het netjes te maken, ik heb het koelblok en de chip gereinigd met wasbenzine en daarna met behulp van een beetje contactvloeistof in elkaar gezet. Hierna krijg ik de computer echter weer met geen mogelijkheid opgestart.

Kan dit komen omdat het koelblok geen (goed) contact maakt met de processor? Want ik dacht namelijk dat een processor (eventueel) zelfs zonder koelblok zou moeten opstarten.

Kan iemand misschien vertellen wat mogelijk het probleem zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Uhmm mja het moet niet aan je koelblok liggen.
Controleer anders ff of je cpu wel goed zit en of hij nog heel is.
ik weet niet hoe veel geheugen modules je hebt, maar soms kan die door een kapotte geheugen modulle ook precies doen wat jij nu ervaart. probeer dus appart met elke geheugen module die je hebt je pc op te starten.

En probeer je reset jumpertje van je moederbord ook even. staat wel in je boekje dat je ergens een jumper kan verplaatsen. Als dat niet het geval is je batterij eruit halen :P

suc6 ik hoor het wel

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
Mijn cpu ziet er nog heel uit, er zijn geen verbogen pinnen aan de onderkant en ook de bovenkant is intact. Toch vermoed ik dat het aan de cpu gerelateerd is...

Over het geheugen gesproken, ik heb maar een bank... maar volgens mij is die nog intact. Ik kan daar natuurlijk niets zeker over zeggen, aangezien ik niet kan booten en dus ook geen memtest kan draaien.

En ik heb ook al geprobeerd om de bios van het mobo te resetten, maar dat zonder resultaat.

Ik zal nog even precies de situatie van gisteren vermelden:
1. Mijn pc draaide nadat ik hem op mijn oude moederbord had geinstalleerd.
2. Ik heb het op mijn nieuwe moederbord gezet en daarna deed hij het ook (daar waar hij het een dag eerder niet deed).
3. Ik heb zoals al vermeld de chip en het koelblok schoongemaakt en weer gemonteerd.
4. Daarna heb ik hem op geen van beide mobo's nog aan de praat gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik zou als ik jou was ergens geheugen proberen te regelen waar je zeker van weet dat het het doet. want ik had namelijk precies het zelfde probleem bij zo'n soortgelijk systeem. Bij mij deed het het ook zelfs niet als ik 1 goede geheugen modul erin had en 1 kapotte. dus probeer ergens 1 te regelen en zit die als enigste erin en dan kijken of die het doet.

Misschien ligt het er totaal niet aan maar ik had iedergeval precies de zelfde problemen

GL

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Resistance_NL schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 13:34:
Want ik dacht namelijk dat een processor (eventueel) zelfs zonder koelblok zou moeten opstarten.
Dat is nooit slim om te doen.
Voor hetzelfde geldt heb je nu een cpu sleutelhanger.
Dus doorgefikt.

Hoor je iets van piepjes wanneer je 'm aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik heb dat probleem als ik ps/2 van m'n toetsenbord in de ps/2 van m'n muis stop. Wie weet is het zoiets stoms :)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
Nee, was het maar zoiets, maar ik start de pc zo kaal mogelijk op, mobo + cpu + geheugen + gpu

Gisteren geheugen gehaald, maar nog steeds hetzelfde probleem. Denk dus sterk dat het toch aan een (kapotte?) cpu ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
uhmm kan je van iemand ff een anders amd xp prcessor regelen :P om ff te testen. dan weet je of het aan je moederbord licht of aan je processor

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistance_NL
Dat is nooit slim om te doen.
Voor hetzelfde geldt heb je nu een cpu sleutelhanger.
Dus doorgefikt.

Hoor je iets van piepjes wanneer je 'm aanzet?
Luister, ik ben geen idioot dus het is niet iets wat ik zou doen. Als je goed had gelezen zou je hebben gezien dat ik het theoretisch bedoelde.

Maar ik wil even iets aan de post toevoegen, omdat anderen met een vergelijkbaar probleem er misschien iets aan hebben.

Het probleem is opgelost; de cpu was namelijk kapot. Ik heb nu een nieuwe cpu op mijn moederbord en het systeem draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Resistance_NL schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:35:
[...]

Luister, ik ben geen idioot dus het is niet iets wat ik zou doen. Als je goed had gelezen zou je hebben gezien dat ik het theoretisch bedoelde.
Dat je geen idioot bent snap ik ook wel.
Maar je dacht dat het kon en daarom post ik dat het niet slim is om te doen.

Wel bout dat je cpu dood was.
Pagina: 1