Toon posts:

Partitioneren met software

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer telkens een testversie van een professioneel partitioneerprogramma, maar als je de handelingen wil uitvoeren (partitie bijmaken op een bestaande HD met 1 partitie) dan zegt hij telkens dat het een demoversie is.
Weet er dus iemand ergens een betrouwbaar programma om een HD in te delen in partities zonder dataverlies? (Mag een trial zijn voor enkele weken..maar dus geen demo)
Alvast bedankt.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen? in de FAQ van OM geeft wat suggesties.

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 01-10-2005 16:40 ]

ARME AOW’er

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-08 07:49
Zelf vind ik Partition Magic (7.0 ntfs etc) een fijn programma. Maar er is geen 1 softwarematige partitioneermanager die 100% veiligheid van data beloofd. Ikzelf heb in 3 jaar tijd nog nooit iets verloren maar houd de vorige regel wel goed in je achterhoofd.

:) succes

Always bet on Huub

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 07:48
Uit bovengenoemde F.A.Q.:
Partitioneren en formatteren: je kunt je schijf/schijven met verschillende soorten software partitioneren en formatteren: 'ouderwets' met fdisk.exe en format.com, duur met PartitionMagic, gratis met Ranish Partition Manager, handig met Schijfbeheer (alleen in WinNT/2K/XP: configuratiescherm > systeembeheer > computerbeheer óf start > uitvoeren > diskmgmt.msc). Met PartitionMagic en Schijfbeheer kun je ook de schijfletters toewijzen en aanpassen en tenslotte kun je met Schijfbeheer ook nog SoftwareRAID volumes aanmaken, zie voor meer details de RAID FAQ. Hieronder bij Een paar handige freeware tooltjes kun je freeware programma's vinden om je schijf te partitioneren en formatteren. Voor geavanceerde bewerkingen als resizen en mergen van partities kun je het beste kijken naar PartitionMagic, Paragon Partition Manager of de freeware the Partition Resizer.

Verwijderd

Zonder dataverlies? Je moet bij opnieuw partitioneren altijd zorgen dat je een goede backup hebt voordat je ook maar iets gaat doen. En dus wel even controleren of de backup in orde is!

En als je die backup eenmaal hebt, kun je net zo goed even die complete schijf leegmaken, opnieuw partitioneren en de backup terugzetten. Dat is waarschijnlijk nog sneller ook.

Verwijderd

Topicstarter
"Ranish Partition Manager" is gratis...maar is enkel voor FAT16 en FAT32, dus niet voor NTFS...ben ik dus niets mee... ;)

Verwijderd

Topicstarter
huubhuub schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 16:43:
Zelf vind ik Partition Magic (7.0 ntfs etc) een fijn programma. Maar er is geen 1 softwarematige partitioneermanager die 100% veiligheid van data beloofd. Ikzelf heb in 3 jaar tijd nog nooit iets verloren maar houd de vorige regel wel goed in je achterhoofd.

:) succes
Maar weet je dan waar ik die dan kan downloaden? Dus waar ik mijn wijzigingen dan wel kan uitvoeren en dus geen demoversie? Want ik vind die nergens :(
Thankz.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ho. We gaan hier geen warez requests doen. Koop gewoon je software. Dat een trial niet "het echte werk" doet is niet zo vreemd aangezien je zoiets maar eens in de zoveel tijd gebruikt.

Een freeware app die ook NTFS doet ken ik trouwens niet dus ik kan je niet verder helpen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
ik heb zelf hier goed ervaringen mee... is gratis en maakt gebruik van een Live-CD..
maar zoals al eerder geschreven hierboven, als je aan je schijven gaat rommelen kun je het beste zorgen voor een goede backup...

http://www.sysresccd.org/

'better safe than sorry'

[ Voor 9% gewijzigd door Jaywalker op 01-10-2005 17:26 ]

Koffie!!

Pagina: 1