Toon posts:

[WLAN] poorten werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Chello verbinding met IP-adres 212.187.89.12. Ik heb daarop een Belkin 802.11g draadloze DSL-/kabelgateway-router (model: F5D7230df4) aangesloten. Ik heb op een PC met IP-adres 192.168.2.6 Serv-u draaien met standaardpoort 21 ingesteld draaien. ICF is uitgeschakeld.

In de router heb ik het volgende ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.tenhove2/belkin.PNG

Als ik wil inloggen op mijn FTP krijg ik met FlashFXP de volgende melding:
[R] Connecting to 212.187.89.12 -> IP=212.187.89.12 PORT=21
[R] Connection failed (Connection refused)

Dit heeft allemaal voorheen prima gewerkt, alleen met deze Belkin router niet meer...
Wat kan dit toch zijn, ik ben ten einde raad. Zoiets simpels als dit moet gewoon werken...

Remote Desktop van XP (poort 3389) werkt ook al niet meer...

Heeft iemand adviezen?

Alvast bedankt.

Groet,

Bob

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 16:06 ]

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:27

Lordy79

Trotse Fundamentalist

- van welke PC probeer je in te loggen?
- werkt het via localhost wel?
- probeer poort 0 tm 100 eens open te zetten en het dan nog eens te proberen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
intern werkt het misschien niet bij je, maar vanuit mijn locatie heb ik geen probleem, mij wordt netjes om een username gevraagd

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. ik ben er achter gekomen dat mensen van internet dr wel op kunnen komen, maar ik kom er via een PC die op die router zit aangesloten niet op via de internet IP. wat eerder wel lukte, maar dat maakt verder ook niet uit. dan log ik vanaf deze PC wel lokaal in

ik ben wel beniewd wat voor een feature dit kan zijn... maar verder is er dus geen probleem meer

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:27

Lordy79

Trotse Fundamentalist

ik kan ook niet op mijn website komen via mijn domeinnaam www.DOMEIN.NL maar wel via het internete IP-adres van mijn webserver. Waarom weet ik eigenlijk ook niet maar dat zal wel dezelfde reden hebben.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

is zo bij de meeste routers... alleen op pakketjes van buitenaf wordt NAPT (het 'poorten openzetten') toegepast, intern moet je je interne IP gebruiken...

als je je website intern via je domeinnaam wil benaderen is het handig om, als je veel PC's hebt, een DNS server op te zetten, of als je het simpel wil houden je hosts file aan te passen.
Pagina: 1