MSI - VAG - Apple - HP - Intel i7 - RaspBerry
Zondermeerkeldererik schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 15:21:
de 6800 is sneller,
Waar haal je dat nu weer vandaan?en geeft beter beeldkwaliteit.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Verwijderd
Wat denk je zelf eigenlijk? Het is toch (meestal) wel logisch dat een nieuwere kaart beter presteert? Vooruitgang noemen ze dat...Ik heb nu een Point of view 5900XT maar kan een Asus V9999 6800 krijgen welke is beter (qua snelheid)
En je hebt nog nooit van Google gehoord...?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 15:25 ]
Zoek eens reviews over beide kaarten
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
MSI - VAG - Apple - HP - Intel i7 - RaspBerry
er zijn zat topics waar dit soort vragen worden gesteld en met een beetje zoekwerk vind je zelf je antwoord
ik wordt er zelf persoonlijk een beetje moe van, deze topics worden in mijn ogen veel te veel gestart...
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
zelfs ik vind de fx serie een miskleun.
* McGryphon kotst.
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Man doe toch es normaal...geforce guy schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:56:
why the F*ck twijfel je er aan dat de 6800 mss niet sneller zou zijn dan de 5900?
* Borromini kotst.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Je spreekt jezelf wel lekker tegen...geforce guy schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 18:56:
why the F*ck twijfel je er aan dat de 6800 mss niet sneller zou zijn dan de 5900?
* Thandor kotst.
geforce guy schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:47:
[...]
de fx serie is niks mis mee, de vertex-power is beter en die beesten klokken ook over alsof hun leven ervan afhangt als je er een goede koeler tegenaan pleurt. mijn neefje heeft een gemodde 6800U koeler op zn fx-5600 zitten, hij klokt nu enorm over en wordt nog niet eens 60 graden.
[ Voor 4% gewijzigd door Thandor op 01-10-2005 19:18 ]
Uhm SM3.0 en veel betere en snellere dx9 ondersteuning? Overigens was de 5900xt bijna de enige kaart uit de fx serie die wel de moeite waard was (relatief gezien)Breepee schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 15:23:
[...]
Zondermeer
[...]
Waar haal je dat nu weer vandaan?
Verwijderd
maak je toch niet zo druk
Geboortedatum 21 januari 1993
on-topic
De 6800 is duidelijk sneller
En dat 5900 < 6800 gaat ook niet echt op want 5900 is ook < dan 6200 terwijl de 5900 me toch echt sneller lijkt
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 19:22 ]
Bedankt voor je commentaar
* McGryphon is een beetje dom bezig
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
SM 3.0 en de betere DirectX 9 ondersteuning zeggen ook niets over de beeldkwaliteit, hoor. Het kan games er wat lekkerder uit laten zien, maar dat versta ik in ieder geval niet onder beeldkwaliteit.Brainless-NL schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:19:
[...]
Uhm SM3.0 en veel betere en snellere dx9 ondersteuning? Overigens was de 5900xt bijna de enige kaart uit de fx serie die wel de moeite waard was (relatief gezien)
Daarvoor hoef je niet te upgraden, voor de snelheid van de 6800 zeker wel.
[ Voor 35% gewijzigd door Piggen op 01-10-2005 19:24 ]
sorry dat ik puber benVerwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:21:
[...]
on-topic
En dat 5900 < 6800 gaat ook niet echt op want 5900 is ook < dan 6200 terwijl de 5900 me toch echt sneller lijkt
* McGryphon is wel een beetje stom bezig ja
(de 7800 is de nieuwste 7-serie)
de 5900xt is wel een topmodel van die 5 serie
en de door jou genoemde v9999
is waarschijnlijk een 6800LE .
maar zelfs een 6800LE is sneller als een 5900XT....
plus een LE kun je misschien unlocken waardoor het een GT wordt!!!
Je kunt je natuurlijk afvragen of het nut heeft om je videokaart te updaten
en de rest van het systeem niet.....
Ik heb zelf een 5900 ultra op een 2400XP en dat is prima zo..
beeldkwaliteit is ook prima.
als de tijd daar is ga ik me complete systeem upgraden naar 64 bits en Pci-express
Veeel succes met je beslissing.
AMD 3900x@5Ghz intellkiller
Do'h!Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:21:
[...]
on-topic
Check de
Verwijderd
Moet je maar niet reagerenDropjesLover schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 16:10:
zie de faq voor dit soort vragen voortaan
er zijn zat topics waar dit soort vragen worden gesteld en met een beetje zoekwerk vind je zelf je antwoord
ik wordt er zelf persoonlijk een beetje moe van, deze topics worden in mijn ogen veel te veel gestart...
Overigens zoals al 100x is gezegd de 6800 is 3x zo snel
Hij geeft beter beeldkwaliteit dan de 5900xt. Die heeft nog wel eens problemen met hoge AF standen en textures goed weergeven in bepaalde games. Zoals eerder gezegd is, de fx5xxx is een blunder geweest van Nvidia. En ja ik versta SM shader 3.0, ultra shadow II en HDR lighting onder beter beeldkwaliteit. En zeker weten dat je voor beter beeldkwaliteit een nieuwe videokaart koopt. Dat die sneller is, is vanzelfsprekend, want beter kost ook meer. Als je begrijpt wat ik bedoelBreepee schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 15:23:
[...]
Zondermeer
[...]
Waar haal je dat nu weer vandaan?
Euhm, nee
De 5900XT was een soort LE versie van de 59xx kaarten met een core en geheugen wat een stuk lager lag, het was namelijk zo dat Ati een verbeterde versie uitbracht van de R3xx serie kaarten die het achtervoegsel 'XT' mee kregen en nVidia deed het juist andersom en noemde de gecastreede versies 'XT' .
Het top model van de 5 series is dacht ik de FX 5950 ultra
Verwijderd
Ik denk dat het verschil tussen de 6800 en de 6600GT (TOP) niet zo heel veel uit maakt, want de 6800 mag dan wel mee pipes hebben maar de 6600GT (TOP) heeft GDDR3 en de 6800 volgens mij niet (altijd)Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 09:01:
zie dit:
[afbeelding]
de 6600 is al beter dan een 5950 (Asus)! dus de 6800 dan al helemaal lijkt me
Maar ik zou ook wel zeker voor de 6800 gaan. Misschien nog wel eerder voor de 6800LE want die zijn veel beter te unlocken
Heeft nog steeds niets met beeldkwaliteit te maken (als het al waar zou zijn).keldererik schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 21:28:
Hij geeft beter beeldkwaliteit dan de 5900xt. Die heeft nog wel eens problemen met hoge AF standen en textures goed weergeven in bepaalde games.
Maar de 5900XT nou net niet. Die was waar voor zijn geld.Zoals eerder gezegd is, de fx5xxx is een blunder geweest van Nvidia.
Ik, en met mij 99% van de mensheid, nietEn ja ik versta SM shader 3.0, ultra shadow II en HDR lighting onder beter beeldkwaliteit.
Dat hij sneller is en geavanceerder, spreekt niemand tegen. Echtere betere beeldkwaliteit is onzin (je definitie van beeldkwaliteit is gewoon verkeerd).En zeker weten dat je voor beter beeldkwaliteit een nieuwe videokaart koopt. Dat die sneller is, is vanzelfsprekend, want beter kost ook meer. Als je begrijpt wat ik bedoel
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Overigens draai ik hier al een jaartje met een 5900XT en ik heb er eigenlijk geen klachten over. Prima kaartje voor zijn tijd, al zou ik hem nu niemand meer aanraden.
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:21:
[...]
Ok dat is veelzeggend genoeg
[ Voor 17% gewijzigd door Borromini op 02-10-2005 10:50 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Die éne benchmark zegt niets over de performance in games. 3DMark05 is DirectX9. Daar zijn de GeForce FX kaarten erg slecht in.Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 09:01:
zie dit:
[afbeelding]
de 6600 is al beter dan een 5950 (Asus)! dus de 6800 dan al helemaal lijkt me
Veel games draaien echter een stuk beter. Half-life 2 wordt gewoon op DirectX8.1 gerenderd op een GeForce FX.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dit topic is gesloten.
![]()