Toon posts:

PC start helemaal niet meer op !

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb dus een serieus probleem. Heb pas een nieuwe compaq van een vriend gehad die dus kapot is. Ik steek er de stroom in, vervolgens gaat het "aan"-lampje groen branden. Het gaat uit en flikkert dan heel de tijd rood.
Het is dus niet de voeding want die heb ik al eens getest op een andere PC.
Hier zijn even de specificaties:
Pentium 4 2.7 Ghz (deze neemt appart stroom dus)
512 SDR Ram (werkend, getest. Andere sleuven werken ook niet)
HD 40 Gig Maxtor (ook werkend, getest)
en nog een hele resem dingen on-board waarvan ik niet weet of ze werken.

De PC doet dus totaal niks meer. alleen rood flikkeren. Duw ik op de start-knop: Niks.
Heb de Cmos al gereset, maar dit had ook geen resultaat.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Greetz,
Josdebos

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:42
Al de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen? Wat voor voeding was het? De voeding kan het wel doen, maar dan kan het alsnog zo zijn dat deze niet krachtig genoeg is. Heb je al geprobeerd minimaal op te starten? BIOS-reset gedaan? Al met een ander reepje geheugen opgestart? Al andere videokaart geprobeerd? Kun je de CPU in een andere pc testen?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Handleiding van de Compaq/HP site downloaden en dan opzoeken wat dat rode lampje betekend?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• bloodypunisher
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11-2021
mobo dood?

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:27:
Al de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgenomen? Wat voor voeding was het? De voeding kan het wel doen, maar dan kan het alsnog zo zijn dat deze niet krachtig genoeg is. Heb je al geprobeerd minimaal op te starten? BIOS-reset gedaan? Al met een ander reepje geheugen opgestart? Al andere videokaart geprobeerd? Kun je de CPU in een andere pc testen?
Heb ik al allemaal geprobeerd... maar er is geen leven uit te krijgen...
Trouwens de voeding is een pdp-117. 175 watt... heel speciale voeding, vindt er op het net ook niet veel over terug.
Zal dan maar eens opzoeken wat dat rode lampje wilt zeggen.. maar vind et niet direct
De CPU kan ik spijtig genoeg nergens anders in testen. Misschien scheelt er iets mee. weet het dus niet echt zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 14:41 ]

• The__Virus
Zeg je daar nou 175 watt :?! Dat is echt veel te weinig. Probeer eens een 400watt voeding van een goed merk (dus geen Q-tec, NoName of Sweex), want 175 watt, dat moet haast antiek zijn!

[ Voor 16% gewijzigd door The__Virus op 01-10-2005 14:49 ]

Verwijderd

The__Virus schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:49:
Zeg je daar nou 175 watt :?! Dat is echt veel te weinig. Probeer eens een 400watt voeding van een goed merk (dus geen Q-tec, NoName of Sweex), want 175 watt, dat moet haast antiek zijn!
zal wel een tikfoutje zijn, compaq zal echt geen P4's met 175w verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
dat dacht ik ook, maar heb de voeding in een voorloper van deze PC gestoken. en hij werkte er perfect op. (Die voorloper heeft maar een voeding van 120 watt)
Heb er al een andere voeding op gehangen en hij deed het nog niet.
Heel raar...

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen tikfout. er staat 175 Watt op. Hier zijn de specificaties: Deze pc benadert die ik thuis heb staanhet beste.

http://h10010.www1.hp.com...01-321860-f49-447279.html

Vind het ook raar. maar aan de voeding ligt het niet.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Diagnostic LED Explanation Table Number of 1-second red LED blinks followed by 2-second pause, then repeats:
2-processor thermal protection activated
3-processor not installed
4-power supply failure
5-memory error
6-video error
7-PCA failure (ROM detected failure prior to video)
8-invalid ROM, bootblock recover mode
9-system powers on but is unable to boot
10-bad option card
Ik post dit nu, maar volgende keer gewoon eventjes op google zoeken, want hierover is genoeg te vinden.

Probeer dus uit te vinden hoevaak hij knippert :)

Verwijderd

Topicstarter
owkay, heel fel bedankt :)
had alleen naar de handleiding gezocht :$

Verwijderd

Topicstarter
Heb ze allemaal overlopen en er verandert niks...
Dus is mijn probleem nog steeds niet opgelost. De enige mogelijkheid die ik kan bedenken is dat de processor kapot is :(

Suggesties zijn nog steeds welkom ! :)

• The__Virus
op internet staat '240-Watt active PFC'? Dus geen 175 watt? Probeer eens zo kaal mogelijk op te starten, dus 1 reep geheugen, evt. een oudere PCI-videokaart, geen HDD en CD enz. Ik vind de voeding wel wat aan de krappe kant, maar als Compaq ze er mee verkoopt, zal het wel werken... Heb je al een BIOS-reset gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al allemaal gedaan. Steekt 1 reep geheugen in van 512 mb ddr, geen hd, geen cd. enkel de processor nog en een 4 mb pci-videokaart ;)

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27

Lordy79

Trotse Fundamentalist

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 16:17:
Heb ik al allemaal gedaan. Steekt 1 reep geheugen in van 512 mb ddr, geen hd, geen cd. enkel de processor nog en een 4 mb pci-videokaart ;)
Gooi er een andere reep in.
gooi er een andere videokaart in

als dat het beide niet is, dan kun je concluderen dat het moederbord of de processor stuk is. (ervan uitgaande dat de voeding goed is) Mocht je een processor hebben voor dat bord of een moederbord voor de CPU, dan kun je ook nog uitsluiten of het het MOBO of de CPU is.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Topicstarter
dan is het dus het mobo of de processor :(

Dank jullie allen.
Overige opties zijn nog steeds welkom.. ik zal blijven zoeken.

Verwijderd

Ik gok toch op het moederbord dat het loodje gelegd heeft want cpu die dood gaat komt veel minder voor. De enige manier waarop je echt het gaat vinden denkik als je de processor op een ander moederbord kan pluggen werkt het , moederbord dood, werkt het niet processor dood... zelfde procedure kan je natuurlijk ook doen met de processor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Weet het ondertussen. De processor werkt perfect. Het moederbord was lichtjes beschadigd aan de onderkant (kon dit niet zien) en er waren een paar baantjes door :) gfixed en hij werkt terug.

Bedankt allemaal !
Pagina: 1