Ik heb een heel vreemd probleem hopelijk kan iemand mij daarbij helpen.
Ik heb hier een OpenBSD 3.7 box draaien, nu wilde ik daar Apache en PHP opzetten alleen krijg ik PHP niet aan de gang.
Zodra ik PHP installeer start mijn Apache niet meer.
Als ik in de apache configfile de regel 'LoadModule php5_module modules/libphp5.so' weghaal start apache wel, maar uiteraard heb ik dan geen PHP support.
Ik heb het zowel met Apache2 als 1.3.33 geprobeerd, en zowel met PHP4 als 5 en beide geven dezelfde problemen.
Als ik apache start met apachectl start of apachectl startssl klapt deze er direct uit met de melding 'httpd could not be started' en bij Apache2 zonder enige foutmelding.
In de errorlogs kan ik vreemdgenoeg helemaal niks terugvinden, ik heb al verschillende LogLevels geprobeerd oa. 'debug' maar hij schrijft niks naar het log weg op het moment van starten en eruit klappen.
Vink ik de PHP regel weg dan kan ik hem starten en schrijft hij wel meldingen weg naar het errorlog, dus de logging werkt.
Ik zit dus even vast nu en weet echt niet waar ik het moet zoeken, zonder foutmeldingen kun je zo weinig.
Dit zijn iig mijn compileregels:
Voor PHP:
En voor Apache2:
Zoals je kunt zien heb ik dso geactiveerd in apache dus daar kan het ook niet aan liggen.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen! Alvast bedankt!
Groet, Martijn
Ik heb hier een OpenBSD 3.7 box draaien, nu wilde ik daar Apache en PHP opzetten alleen krijg ik PHP niet aan de gang.
Zodra ik PHP installeer start mijn Apache niet meer.
Als ik in de apache configfile de regel 'LoadModule php5_module modules/libphp5.so' weghaal start apache wel, maar uiteraard heb ik dan geen PHP support.
Ik heb het zowel met Apache2 als 1.3.33 geprobeerd, en zowel met PHP4 als 5 en beide geven dezelfde problemen.
Als ik apache start met apachectl start of apachectl startssl klapt deze er direct uit met de melding 'httpd could not be started' en bij Apache2 zonder enige foutmelding.
In de errorlogs kan ik vreemdgenoeg helemaal niks terugvinden, ik heb al verschillende LogLevels geprobeerd oa. 'debug' maar hij schrijft niks naar het log weg op het moment van starten en eruit klappen.
Vink ik de PHP regel weg dan kan ik hem starten en schrijft hij wel meldingen weg naar het errorlog, dus de logging werkt.
Ik zit dus even vast nu en weet echt niet waar ik het moet zoeken, zonder foutmeldingen kun je zo weinig.
Dit zijn iig mijn compileregels:
Voor PHP:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| ./configure --with-mysql=/usr/local/mysql \ --with-apache=/usr/src/apache_1.3.33 \ --with-config-file-path=/etc \ --enable-track-vars \ --enable-sockets \ --enable-ftp \ --with-zlib \ --with-openssl \ --enable-exif \ --with-gd \ --with-pic \ --with-png-dir \ --with-jpeg-dir \ --enable-calendar \ --enable-sysvsem \ --enable-sysvshm \ --enable-sysvmsg \ --enable-trans-sid \ --enable-bcmath \ --with-bz2 \ --with-iconv \ --with-gettext=/usr/local \ --enable-mbstring \ --enable-shmop \ --enable-wddx \ --enable-yp |
En voor Apache2:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| ./configure --enable-ssl \ --with-ssl \ --enable-cgi \ --enable-rewrite \ --enable-so \ --enable-logio \ --prefix=/usr/local/apache2 \ --enable-module=most \ --enable-shared=max |
Zoals je kunt zien heb ik dso geactiveerd in apache dus daar kan het ook niet aan liggen.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen! Alvast bedankt!
Groet, Martijn