Toon posts:

Sweex Printer server werkt niet (Hoe in te stellen)

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een sweex usb printserver..Maar ik krijg het niet aan de gang.
Ook al niet naar heel tweakersforum afgezocht te hebben (ook al staan er topics in met hetzelfde probleem)

Maar goed,

Hij wil de printserver niet vinden met de bijgeleverde software van sweex, en verders weet ik nu niet hoe ik het dan moet instellen,..Ik had hem eerst aan de pc gehangen en toen was het ip volgens mij 169.254.233.99 Maar onze pc ip´s zijn in de reeks 10.0.0.**

Hoe kan ik nu het beste verder?

Mvg, Stefan

Verwijderd

169 kan nooit

ip's beginne meestal met 192.168.x.x
of 10.x.x.x

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dan het beste kijken welk ip het is?

Want als ik hem aansluit op de router, kom ik niet in de server, zie hem ook nergens te staan.

Verwijderd

Hallo Bakel,

Misschien is het ook makkelijker om te vertellen waarop je de usb server wilt installeren, wil je die op je router zelf aansluiten ( Zoals bij een wl500g) of aan een computer oid??
Persoonlijk ben ik ook niet echt gek van sweexs routertjes of printservers, in mijn ogen had je beter een wl500g kunnen kopen, daarbij zit een ingebouwde printerserver en een hele handige how to om de printers overal op te hebben werken. en voor 70 euro is deze al te koop

Om even terug te komen op jou probleem, probeer misschien te kijken of je alles wel goed hebt ingesteld bij de router zelf, of de pc zelf, vaak kan dat een oorzaak zijn. Of misschien heb je iets niet begrepen.

succes

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 19:05
Waarschijnlijk moet je even de handleiding lezen, en zul je de 1e keer het ip adres van je pc in de 192.168.???.??? reeks zetten om je printserver te kunnen vinden, dan zul je hem daarna kunnen instellen op het 10.0.0.x netwerk.

• rdfeij
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:02:
169 kan nooit

ip's beginne meestal met 192.168.x.x
of 10.x.x.x
169 kan wel, deze krijgt een apparaat als hij niet automatisch een ip krijgt toegewezen.
Hieraan kun je zien dat een DHCP server (router) niet gevonden kan worden.
op 169 echter zul je hem niet werkend krijgen.

• Erwinkemink
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-04 21:55
Stefan,
Je weet dat je wel een extra protocol moet installeren IPX/SPX? nog niet gedaan adviseer ik je deze toch eens te installeren en daarna de applicatie te draaien die sweex er bij leverd. hoog waarschijnlijk leverd dit je meer succes op
rdfeij schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 15:18:
[...]

169 kan wel, deze krijgt een apparaat als hij niet automatisch een ip krijgt toegewezen.
Als we er vanuit gaan van een windows machine wel maar een printserver zelf zal nooit zo'n IP aannemen of hij moet windows OS hebben maar lijkt me niet. de print server zal als hij geen ip krijgt gewoon 0.0.0.0 blijven of zal een standaard waarde aannemen iets in de trend 192.168.x.x

[ Voor 64% gewijzigd door Erwinkemink op 01-10-2005 15:25 ]

http://specs.tweak.to/12729

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Resetten naar factory defaults en handleiding erbij pakken ?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Erwinkemink schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 15:20:
Als we er vanuit gaan van een windows machine wel maar een printserver zelf zal nooit zo'n IP aannemen of hij moet windows OS hebben maar lijkt me niet. de print server zal als hij geen ip krijgt gewoon 0.0.0.0 blijven of zal een standaard waarde aannemen iets in de trend 192.168.x.x
misschien bij de app. die jij kent...

Koffie!!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
En anders scan je je netwerk even met een programma als Look@LAN of zo en kijk je of je printserver er toevallig ook bij zit. Als die er bij lijkt te zitten heb je zijn IP-adres ook wel te pakken.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor de reacties..

De printserver komt op de speedtouch 510 router,

En de handleiding van sweex is zeer slecht, want er staat niks van bij als het niet lukt...

En de rest zal ik zometeen proberen, maar moet nu eerst soliciteren, voor school.

Mvg Stefan

Verwijderd

Topicstarter
Hmz ik heb van alles geprobeerd, ook met dat extra protocol, maar geen resultaat..

Iemand enig idee hoe ik achter het ip kan komen?

Ben nu bezig met look@lan maar daar vindt ik hem ook niet of in welke ip range moet ik zoeken?

edit/

Dit zegt look@lan

01 10.0.0.138 SpeedTouch.lan 0 ms
02 195.190.250.127 - 15 ms
03 81.17.32.21 ge0-1-v61.dsl-rtr1.ams-tc2.io.nl 16 ms

/weer edit,..ik had hem nu op mijn pc aangesloten en ik kreeg dit:

Afbeeldingslocatie: http://img6.picsplace.to/img6/2/thumbs/ip_000.JPG

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 00:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand al enige suggesties O-)

Verwijderd

Welk type heb je nu eigenlijk en waar gaat het mis als je de handleiding volgt? Ik heb eens zitten kijken naar de printservers van Sweex en die lijken verdacht veel op de printservers die Hawking vroeger verkocht. Misschien kan je nog een uitgebreide handleiding van Hawking vinden. Heb je het tooltje PSAdmin al geprobeerd?

• Joen
Als je hem direct op je PC aansluit:
Dit moet met een crosslinkkabel of 2 UTP-kabels met daar tussen een hub of switch. Daar naast zul je een vast IP-adres opdat moment moeten instellen. Afhankelijk van wat de handleiding aangeeft wat voor IP-adres de printserver heeft zul je waarschijnlijk een IP-adres als 10.0.0.3 of 192.168.0.3 moeten instellen. Vervolgens maak je kans de printserver te kunnen benaderen op zijn eigen IP-adres.

Welk type printserver van Sweex heb je exact?

Edit:
Als het deze is:
Afbeeldingslocatie: http://www.sweexeurope.com/media/prodimages/TA200010_img-pre_pro_a.jpg
http://www.sweex.nl/product.asp?pid=230

Dan zou je eens moeten kijken in de handleiding die op de meegeleverde CD-Rom staat (PDF-formaat gok ik) of daar een IP-adres in vermeld staat voor de printserver.
Dit maak ik op uit de laatste zinnen van de zeer korte Sweex handleiding op internet.

[ Voor 31% gewijzigd door Joen op 02-10-2005 18:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad die printserver..

Maar met psadmin vind hij de printserver niet :S..of ik doe wat fout (printeraansluiten op server,stekker erin, wachten tot lampje uit is, aansluiten op de router)

en van de handleiding op de cdrom wordt ik ook niet veel wijzer:

Start psadmin op om bij "ports" de printer te zien.

ALs u de printer wel ziet dan kunt u PSadmin afsluiten en via windows een nieuwe printer installeren --local printer (haal hier het plug and play vinkje weg)-- nieuwe poort aanmaken -- network port ,tablad tcp/ip , selecteer de poort waar uw printer op aangesloten zit. Bij 3 poorts printserver is poort 1 de paralelle poort. (als hier de letters in het rood zijn, zijn uw tcp/ip adres instellingen wellicht niet juist) nu printer installeren.

Verwijderd

Printserver op de router aansluiten is voldoende. Link lampje op de router gaat ook gewoon aan? Als je een firewall op je PC aan hebt staan kan het zijn dat PSAdmin je printer niet vindt.

• Joen
Er zou ook een andere henadleiding van de originele fabrikant van de printerserver op moeten staan gok ik. Als die inderdaad op de cd-rom staat moet je daar eens in kijken of host je hem ergens en post je hem hier zodat wij mee kunnen zoeken naar de antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Het groene lampje op de printerserver brand idd...

Maar ik heb nog niet geprobeerd met firewall uit te zetten.

En het enigste wat op de cd stond is dit:

Start psadmin op om bij "ports" de printer te zien.

ALs u de printer wel ziet dan kunt u PSadmin afsluiten en via windows een nieuwe printer installeren --local printer (haal hier het plug and play vinkje weg)-- nieuwe poort aanmaken -- network port ,tablad tcp/ip , selecteer de poort waar uw printer op aangesloten zit. Bij 3 poorts printserver is poort 1 de paralelle poort. (als hier de letters in het rood zijn, zijn uw tcp/ip adres instellingen wellicht niet juist) nu printer installeren.

Lekker vaag dus

Verwijderd

rdfeij schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 15:18:
Een windows bak geeft zichzelf een 169.* ip als het niet lukt, voor de rest is dat helemaal geen standaard regel.

Verwijderd

Staat DHCP wel ingeschakeld op je router, ik heb deze printserver ooit eens moeten instaleren bij iemand zijn pc, en dit ding deed het vrijwel meteen!!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik zien dat dhcp ingeschakeld is?

Want als ik gewoon klik op me netwerkkaart, staat er links onder in hoekje (win xp) ip nummer, subnetmasker, en DHCP ingeschakeld...

Die printserver zal toch wel werken met een HP2230?

• rdfeij
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:21:
Hmz ik heb van alles geprobeerd, ook met dat extra protocol, maar geen resultaat..

Iemand enig idee hoe ik achter het ip kan komen?

Ben nu bezig met look@lan maar daar vindt ik hem ook niet of in welke ip range moet ik zoeken?

edit/

Dit zegt look@lan

01 10.0.0.138 SpeedTouch.lan 0 ms
02 195.190.250.127 - 15 ms
03 81.17.32.21 ge0-1-v61.dsl-rtr1.ams-tc2.io.nl 16 ms

/weer edit,..ik had hem nu op mijn pc aangesloten en ik kreeg dit:

[afbeelding]
Heb je het ipx/spx protocol op je eigen pc geinstalleerd? deze staat moet dan staan in het rijtje bij:
tcp/ip
bestands- en printerdeling voor ms netwerken
QoS pakketplanner

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook al gedaan :)

Maar nog niks, ik zet hem maar te koop denks want dit schiet niet op.

Verwijderd

Mja, sorry maar dit werkt niet. Als je in de korte handleiding ziet, zie je daar een aantal stappen staan. Als jij die printserver normaal op je router aansluit moet die gewoon werken omdat hij een IP-adres van je router gaat krijgen.

Tevens staat er op de CD-rom een uitgebreide handleiding. En tot slot is er nog de Sweex support die je haarfijn kunnen uitleggen hoe alles werkt. Maar op deze manier, via het forum met de kleine hoeveelheid informatie die jij geeft werkt het niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.