Toon posts:

[XP] OS installeren van een externeharddisk*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje door de war ik moest afgelopen vrijdag workstations klaar maken met andere klasgenoten. Alleen we hadden geen installatie cd of floppys.
De leraar vertelde dat wij de ISO van de externe haddisk moest kopieren naar een leeg harddisk en dat de ISO uit zich eigen opstart wanneer je PC boot. ( vond dit namelijk vreemd nooit van zoiets gehoord.)
Leraar bleef volhouden dat het kon terwijl wij andere theorie hadden van dat je via dos prompt ISO moest opstarten. Alleen dan zit je namelijk ook met een ander probleem denk ik.
Dat je het niet kunt opstarten of uitpakken in dos ?

Ik weet dat er andere manieren zijn om te installeren bijvoorbeeld via een netwerk.
Maar dat wil ik even terzijden laten.

Uiteindelijk hebben we toch workstations moeten installeren via een installatie cd.
De leraar had nog een installatie cd kunnen bemachtigen omdat discussie beetje uit de hand liep. :)

Mij vraag is of het simpel weg mogelijk is om OS te installeren van een externe haddisk?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ja, maar niet als het een iso file is. Dan moet ie uitgepakt en wel op de HD staan :)

tenminste, voor zover ik weet, ik weet niet of er zoiets is als Daemon tools voor Dos?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
WhizzCat schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:52:
Ja, maar niet als het een iso file is. Dan moet ie uitgepakt en wel op de HD staan :)

tenminste, voor zover ik weet, ik weet niet of er zoiets is als Daemon tools voor Dos?
Mja maar dan had ik een floppy nodig en mij senario was dat ik geen cd of floppy had.

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:50

SilencerNL

No remorse

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:36:
De leraar vertelde dat wij de ISO van de externe haddisk moest kopieren naar een leeg schijf en dat de ISO uit zich eigen opstart wanneer je PC boot. ( vond dit namelijk vreemd nooit van zoiets gehoord.)
Bedoelt jou leraar niet dat je die ISO naar een lege CD moet branden, en daarmee moet opstarten?

Don't dream your life, live your dreams!

Verwijderd

Topicstarter
Silencer_NL schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:00:
[...]

Bedoelt jou leraar niet dat je die ISO naar een lege CD moet branden, en daarmee moet opstarten?
lol nee mij school kan niet eens een brander betalen laat staan 1 ISO branden :)

* schijf naar harddisk gewijzigd in mij eerste post voor degene die het niet snappen *

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 14:07 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

absuluut bull.
Het kan nooit.
Voor zover ik weet is het *.iso formaat een bestandsformaat die je alleen vanuit een os zoals windows (linux) kan lezen en niet vanuit Dos.

En mocht je hm kunnen lezen dan heb je er nog een programma voor nodig.
Uit zich zelf starten zal ie dus echt nooit doen!

offtopic:
achja leeraren..... breek me de bek er niet van los.
Toen ik nog op school zat hadden we er 1 die niet eens de bios in kon komen |:(
(ROC V Twenthe - V Rhijn)

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
RammY schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:51:
absuluut bull.
Het kan nooit.
Voor zover ik weet is het *.iso formaat een bestandsformaat die je alleen vanuit een os zoals windows (linux) kan lezen en niet vanuit Dos.

En mocht je hm kunnen lezen dan heb je er nog een programma voor nodig.
Uit zich zelf starten zal ie dus echt nooit doen!

offtopic:
achja leeraren..... breek me de bek er niet van los.
Toen ik nog op school zat hadden we er 1 die niet eens de bios in kon komen |:(
(ROC V Twenthe - V Rhijn)
hehe, wij vond het ook vreemd
Hij vertelde het zodat je het bijna ook zelf ging geloven :D
Maar ik moet dus ISO bestandformaat uitpakken en dan het i386 folder kopieren naar een leeg harddisk en dan de installatie opstarten met NTDETECT in dos.
Je kunt i386 folder niet kopieren naar een leeg harddisk van een externe harddisk omdat deze niet zichbaar is in dos of wel ?

* ik ben er al zelf uitgekomen, het is mogelijk :) *

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 16:46 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 16:38:

* ik ben er al zelf uitgekomen, het is mogelijk :) *
Mooi :) Er is hier op GoT overigens ook heel veel over te vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

of je vertelt ff hoe het dan wel kan.....

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1