Slechte ping @home

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-02 14:18
Yo mensen,

Ik heb dus breedband van @home, over de snelheid zelf heb ik geen klachten, 580 kb/s download
60-70 kb/s upload.
Het probleem is dat mijn ping altijd rond de 50 zit, wat ik best hoog vind. Om een beetje goed te kunnen gamen (online) heb je minstens een ping van 20-30 nodig. Eerst had ik wel altijd een ping tussen de 20 en de 30. Maar sinds hij 50 is kan ik niet meer goed gamen, omdat ik niemand meer kan raken, omdat er vertraging opzit. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ben je soms draadloos bezig ?
en had je daarvoor een kabel lopen ?
daar kan het aan liggen..

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:13

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Met een ping van 50 iemand niet kunnen raken? Volgens mij heb je dan last van choke en niet van een hoge ping.

In counterstrike heb je bijvoorbeeld de optie om de 'rates' aan te passen. Zoek eens met de search i.c.m. de woorden: 'rates AND counterstrike'.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 21:24
Als je idd draadloos bezig bent, download eens even netstumbler, en kijk of er mensen om je heen op dezelfde frequentie zitten. Is bij mij ook ooit eens het probleem geweest. Altijd super, en ineens laggy shit, ook in ssh sessies en zo. Netstumbler maar weer eens gestart, waren er 3 AP's bij gekomen, en natuurlijk allemaal op dezelfde freq. Wat gewisseld, probleem opgelost....

• bisselke
Nee ik zit niet op draadloos netwerk. gewoon kabel achter in me pc. En ik weet wel ingame dat ik ook rates en snaps kan veranderen, maar deze heb ik allemaal al geoptimaliseerd. enja choke of zoiets heb ik nog nooit van gehoord :S?

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:32
Ook een half jaar gehad, het probleem is gelukkig weggegaan door het nieuwe modem van @home.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je upstream niet gewoon volzitten met iets of je downstream waardoor je ~50ms latency krijgt?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• bisselke
Ik heb alles af hoor als ik ga gamen, kazaa, en alle downloads, msn alles. Ik moet wel zeggen dat we hier op een netwerk zitten. me zusje heeft webcam. Maar ook al ben ik alleen thuis en staan de andere pc's af dan nog ping van 50. btw tis bij mij niet zo dat ie bijv s'nachts of s'ochtends beter is..

Verwijderd

bisselke schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 23:06:
Nee ik zit niet op draadloos netwerk. gewoon kabel achter in me pc. En ik weet wel ingame dat ik ook rates en snaps kan veranderen, maar deze heb ik allemaal al geoptimaliseerd. enja choke of zoiets heb ik nog nooit van gehoord :S?
overstappen naar een andere provider
@home zuigt 8)7

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
50 te hoog? Lijkt mij prima te gaan. Als ik mijn server aanzet, ja via Wireless (ik weet het, niet echt een goede oplossing) dan heeft iedereen in de server rond de 70 ping (met uitschieters naar boven, van mensen uit China ) maar bij mij is het harstikke mooi speelbaar hoor. Ik zie bijna nooit iemand laggen of zo en het schieten gaat harstikke goed. Spel is overigens Wolf ET

[ Voor 4% gewijzigd door WillemJanJansen op 01-10-2005 23:33 ]

• bisselke
ik heb btw altijd een ping van rond de 20 gehad. ik denk dat de enigste oplossing is om @home een keer te bellen ofzo. ik vraag me trouwens af of nog meer mensen last van hebben die @home hebben.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Geef eens een tracert dan. Kunnen we zien waar het mis gaat.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
bisselke schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 13:11:
Yo mensen,

Ik heb dus breedband van @home, over de snelheid zelf heb ik geen klachten, 580 kb/s download
60-70 kb/s upload.
Het probleem is dat mijn ping altijd rond de 50 zit, wat ik best hoog vind. Om een beetje goed te kunnen gamen (online) heb je minstens een ping van 20-30 nodig. Eerst had ik wel altijd een ping tussen de 20 en de 30. Maar sinds hij 50 is kan ik niet meer goed gamen, omdat ik niemand meer kan raken, omdat er vertraging opzit. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen??

Alvast bedankt. Roy Bissels
Ik heb een idee:
Bel eens de helpdesk van @Home.
Dat is namelijk de aangewezen plek om te beginnen.
Je hebt misschien weinig kans op resultaat, maar het is een beetje zonde van jouw en de rest z'n tijd als er onderhoud is, of dat je genomineerd staat voor een nieuw modem waar je morgen de brief van krijgt.
Daarnaast kunnen zij je ook vertellen wat zij "normaal" en "acceptabel" vinden en kan jij kijken of je het daar mee eens bent.

• bisselke
Aarsbuds0r schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 23:45:
Geef eens een tracert dan. Kunnen we zien waar het mis gaat.
Wat is een tracert precies??? is dat in msdos venster pingen naar een server??

ping ip ?? en dan wat eruit komt is dan de tracert?

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

bisselke schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:07:
[...]

Wat is een tracert precies??? is dat in msdos venster pingen naar een server??

ping ip ?? en dan wat eruit komt is dan de tracert?
In plaats van ping [adres] in msdos doe je tracert [adres].
En dan dus als adres de gameserver invullen. Je krijgt dan een lijstje met servers waar je verbinding met die gameserver langs geleidt wordt (correct me if i'm wrong), en je kunt dan goed zien bij welke server je ping het meest omhoog gaat.

[ Voor 29% gewijzigd door .daan op 02-10-2005 00:12 . Reden: verduidelijking ]

public void ik()

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Je krijgt een lijstje met routers waar je pakketje langsgaat ja. En daarop kan je inderdaad zien waar de ping omhoog gaat. Deze methode is echter niet altijd betrouwbaar, omdat sommige routers andere priority geven aan tracert-pakketjes, maar het geeft meestal wel een goede indicatie.

• bisselke
nou kijk is aan jongens

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roybissels/tracert.JPG

btw ik moet wel zeggen dat me ping nu tot me grote verbazing tussen de 20 en de 30 zat :|.
zal wel zijn omdat geen enkele andere gek op zondag om 7 uur opstaat en dan gaat computeren. :)
ik moet nu gaan werken, laterzz. alvast bedankt voor de reply's

• bisselke
ping was vanmiddag wederom 48-50. t lijkt wel of @home de ping automatisch capt op 48-50 s'middags en s'avonds. want tis altijd 48-50....

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kan ook aan de server liggen waar je op speelt. Als de server het aantal spelers niet aankan stijgt de ping ook.

Heb je het probleem ook op andere servers?

• bisselke
jup zelfs op lege servers...

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Doe eens op het moment dat je hoge ping hebt, een tracert naar de exacte server. En niet naar de site van de server, maar naar het IP van de server zelf.

• bisselke
uhm had ik toch ook gedaan bij die vorige tracert (afgezien van dat ik op dat tijdstip geen hoge ping had) want het ip van de gameserver is 80.69.77.96:20100 en dus tracer ik naar 80.69.77.96 en ik heb dat al een keer geprobeerd, maar ik zie eerlijk gezegd bijna geen verschillen in de getallen.

ik zal morgen trouwens wel is nog een tracert doen van als ik slechte ping heb.

[ Voor 13% gewijzigd door bisselke op 02-10-2005 22:59 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
bisselke schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:12:
ping was vanmiddag wederom 48-50. t lijkt wel of @home de ping automatisch capt op 48-50 s'middags en s'avonds. want tis altijd 48-50....
Daar is echt geen zinnige reden voor te bedenken en technisch vrij lastig te implementeren al zou je het willen. Dan zou je elk pakketje moetwillig vertragen ergens onderweg.

Snelheid per klant/lijn kan je limiteren en kan je een reden bij bedenken. Moetwillig latency verhogen echter niets.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1