hmm... zal ik notebook-geheugen kopen?

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
ik heb een notebook celeron533 met 64mb erin. nou vind ik windows98 niet bepaald lekker draaien. hij moet steeds van de [niet te snelle] harddisk lezen. 3d is gewoon slecht want er zit een s3-virge in.

is het aan te raden om er 128mb bij te kopen? het is nu 185,- en 64mb is 130 dus die keus is snel gemaakt.

maar zla ik het echt merken? ik gebruik er dus voorla office applicaties op. en zo nu en dan een spelletje.

iedereen scheeuwt nu van DOEN! natuurlijk. maar hoe zit het met battery-life? vreet 128mb extra geheugen veel stroom?

en kan ik die 185,- niet beter aan iets anders uitgeven? suggesties? het is natuurlijk al een halve 10-8-32 cd-brander bij norrod... doen of niet?

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
Wat dacht je van 128MB erbij te stoppen en dan je Windows upgraden naar Windows2000 Professional!

• slacksoff
  • Nu online
ja ik dacht al aan een multi-boot misschien. win98 voor spelletjes en 2000 voor typwerk enzow.

kan dat goed op 1 partitie? of moet ik dan 2000 op de D schijf zetten?

windows2000 lijkt me nogal langzaam met games... en hij is der al geen ster in.

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:29
Als je er geheugen in stopt, dan kan ik je garanderen dat je PC sneller werkt onder Windows2000 als onder Windows98 (voor en na de upgrade), dit gaat wel over Office applicaties e.d. Spelletjes werken wel goed onder Windows2000, maar helaas iets trager. Als je genoeg HD space hebt, dan zou ik Windows2000 installeren op een tweede partitie, als dat dan bevalt, laat je hem staan en kan je zelfs indien gewenst Windows98 achteraf verwijderen!

Verwijderd

Ik heb nl zelf ook een notebook waar ik voornamelijk office appl. op laat draaien.
En ik moet zeggen dat het vrij snel gaat allemaal. Standaard zat er WIN98 op maar heb dat als eerste eraf gegooid en vervangen door WIN ME. Draait als een trein. Snel opstarten enzo. en dat duurde heel lang met WIN98. Voor gamen zou ik het notebook helemaal niet gebruiken. Ikzelf heb er een ATI RAGE PRO inzitten met maar 8Mb. Iets veel snellers kon ik niet vinden. En met de spellen van tegenwoordig heb je toch zeker wel 16Mb nodig om lekker mee te kunnen doen.

:)PIII 600MHz, 64Mb, 6Gig HD Hitachi, ATI RAGE PRO 8Mb:)

Verwijderd

Gewoon DOEN. Windows 98 d'r af en W2K d'r op.
Of multiboot natuurlijk als je de ruimte hebt.

In ieder geval scheelt W2K een hoop ergernis t.o.v. Windows 98 of Windows ME. :)

Verwijderd

Op dinsdag 16 januari 2001 19:53 schreef fireblaze het volgende:

In ieder geval scheelt W2K een hoop ergernis t.o.v. Windows 98 of Windows ME. :)
Windows 98 :r OK
Maar Windows ME draait perfect op een notebook !!! :) Dat zie ik wel bij de mijne.

Verwijderd

Kan ik helaas niet helemaal met je eens zijn.
Is erg afhankelijk van type notebook.
Ik heb Vaio's en TopLine's onderhanden gehad die absoluut niet wilden draaien met Me.
De Vaio onderhand (na een bios-upgrade) wel wat beter, maar nog niet 100%.

Ik denk dat de keuze afhangt van wat je ermee gaat doen.
Ga je veel netwerken en/of data verwerken --> win2k.
Gebruik je hoofdzakelijk office etc. --> Me.

En voor beide geldt uiteraard wat voor alle pc's geldt: hoe meer geheugen, hoe beter.

(zie zojuist dat Sony alleen nog maar win2k ondersteund !!)

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb P2 266 Dell notebook met eerst 64Mb d'rin. D'r draait W2K op en als je 1 browser open heb staan, ging alles nog goed. Zodra een 2e browser geopend is, dan begon die al te swappen. Laat staan andere applicaties d'rbij.

8 maandjes geleden 64Mb bij geprikt (was iets van 314 piek bij Memory Upgrade) en het verschil is ENORM!

Dus als jij zegt dat ie goedkoop is dan moet je zeker doen ja.

oh trouwens, je moet maar zo kijken...met 64mb doe je langer over om iets af te krijgen en dus ook meer energieverbruik.
Met 128Mb doe je 't sneller en heb je dus uiteindelijk minder stroomverbruik.

specs

• slacksoff
  • Nu online
dan word het denk ik 128mb
want 64mb extra is 130,- en 128mb extra is 185,-... dus 128 is best voordelig... aangezien ik maar 2 sodimm slotjes heb en die dan vol zitten.

dan kom ik op 192mb. dan is er altijd nog ruimte voor de wat zwaardere os-en en applicaties.

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Nog iets, eerst testen ter plekke als 't kan. Ik heb via via 64Mb module bijna van iemand gekocht. Het komt van een andere Dell laptop, andere serie (wel 't hetzelfde PC66 geheugen).Op een of andere manier werd dat niet herkend door me laptop.
Via Dell site kwam ik toen (door hun gecertificeerde geheugen leverancier) bij die winkel. Tis prijzig maar helaas niets aan te doen.

specs

• slacksoff
  • Nu online
laptopje effe meenemen naar de winkel dus?
ik denk btw dat ik er niet zoveel problemen mee krijg. want het is een standaard no-name laptop uit die winkel [norrod] en dat geheugen is std. sodimm. naja ik woon er vlakbij dus het kan ook gewoon weer ingeruild natuurlijk :-)
Pagina: 1