[AMD] Athlon XP afgebroken pinnetje, te reparen?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Mattiwatti
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 12:24
Ik heb hier een Athlon XP 2200+ liggen met een afgebroken pinnetje in de hoek (waar een pinnetje hoort te staan is alleen een goudkleurig 'stipje'). Het pinnetje ben ik kwijtgeraakt.

Zelf heb ik twee linkerhanden, en bovendien heb ik de CPU niet meer nodig. Ik zat er dus aan te denken de 2200+ weg te doen voor een schappelijk prijsje, met een waarschuwing erbij dat er een pinnetje mist. Misschien dat iemand met vastere handen dan ik hem wel kan repareren.

Het probleem is dat ik de CPU niet zomaar in de V&A wil zetten omdat ik niet zeker weet of de CPU überhaupt wel te repareren is. Weet iemand of het mogelijk is om er een stukje metaal aan te solderen? Of gaat dit niet werken?
Ik zou graag een mede-tweaker een plezier doen door deze processor goedkoop weg te doen, maar dan moet die ander er wel iets aan hebben he :P

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

mattiwatti schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 12:10:
Ik heb hier een Athlon XP 2200+ liggen met een afgebroken pinnetje in de hoek (waar een pinnetje hoort te staan is alleen een goudkleurig 'stipje'). Het pinnetje ben ik kwijtgeraakt.

Zelf heb ik twee linkerhanden, en bovendien heb ik de CPU niet meer nodig. Ik zat er dus aan te denken de 2200+ weg te doen voor een schappelijk prijsje, met een waarschuwing erbij dat er een pinnetje mist. Misschien dat iemand met vastere handen dan ik hem wel kan repareren.

Het probleem is dat ik de CPU niet zomaar in de V&A wil zetten omdat ik niet zeker weet of de CPU überhaupt wel te repareren is. Weet iemand of het mogelijk is om er een stukje metaal aan te solderen? Of gaat dit niet werken?
Ik zou graag een mede-tweaker een plezier doen door deze processor goedkoop weg te doen, maar dan moet die ander er wel iets aan hebben he :P
Als de cpu verder niet kapot is dan gaat het wel, hebben al meer mensen gedaan.
zoek ff op wat het pinnentje doet, misschien is het pinnentje niet nodig en werk hij ook zonder.

[ Voor 6% gewijzigd door mad_max234 op 01-10-2005 12:16 ]

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:31

Aapje

Opel-beun
Opzich valt zo'n pinnentje solderen best mee,
goede punt nodig, en een vaste hand :p
(net de 2 dingen die ik niet bezit =p)

Lijkt mij gewoon ene kwestie van een P1 slopen, cpu als pinnetjes donateur gebruiken :P
Pinnetje vasthouden met pincet, goedheet laten wordne, klein beetje tin erbij, moet ie toch wel op z'n plaats blijven zitten, zonder dat er een dikke bult tin overheen komt?
(Ligt vast aan mij, dat ik droom maar moet geloof ik wel lukken :x)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 08:58

DinX

Motormuis

Zelfs zonder solderen lukt het soms. Gewoon het pennetje op de juiste plaats in de socket duwen en dan de processor erop.
Als je zorgt dat je het pennetje er in duwt met de processor (dus half in de socket steken en dan pas de processor erop) maakt het normaal gezien contact met socket en processor.

[ Voor 43% gewijzigd door DinX op 01-10-2005 12:23 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:33
Vaak word in zo'n geval een stukje koperdraad in de socket gestoken op de plaats van het ontbrekende pinnetje wat vervolgens contact kan maken met het puntje op de processor. Meer een soort socket 775 idee zeg maar. Dit werkt goed als de processor zelf niet beschadigd is. Solderen lijkt me een minder goed idee, het pinnetje moet vrij stevig en recht op de processor worden gesoldeerd met een beetje tin wat me erg moeilijk lijkt :)

Edit: spuit11

[ Voor 3% gewijzigd door GH45T op 01-10-2005 12:24 ]

Verwijderd

Wat vraag je ervoor? :P

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

A64 3200+ met 2 pootjes af
P4 proc. 2 pinnetjes missen :(

Via de search was dit vrij gemakkelijk te vinden :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:42
Mail mij anders even die schappelijke prijs.. florian apegeval pckennis punt net

• Mattiwatti
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 12:24
Bedankt voor de replies iedereen :)

Ik zat aan 20 euro te denken. Jantje112 had als eerste mijn MSN gevonden, maar in het geval dat die verkoop niet doorgaat zal ik de processor in de V&A zetten.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:37
Laten we er geen V&A van maken. Dit plus dat er met de search genoeg te vinden is over afgebroken cpu pinnen maken samen een slotje.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.