[js] asp pagina vernieuwen met behoudt van history?

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo,

Ik ben bezig met een 'webshop' waar ik een probleem ondervindt als ik een artikel bestel. Ik moet het bestellen via een tussenpagina doen in een tweede frame (of er moet een betere oplossing zijn in dat frame), het frame waar de inhoud van je winkelwagen staat.

Als ik op bestel druk op een artikel dan gaat de parent.document.frames['sideFrame'].location.href naar het ander frame (winkelwagenframe sideFrame). Hij voegt het artikel toe. Het werkt perfect.

Maarnu, als je nou naar een vorige pagina wilt en je druk op back van je browser ga je naar de history van die bestelling, dus dat tweede frame. :'( En niet de history van de pagina. Ik vindt dit niet erg gebruikersvriendelijk en hoop hier een oplossing voor te krijgen want heb ondertussen van html tot javascript het internet afgezocht maar kan er geen goede oplossing voor vinden, voorbeeld: een popup vindt ik geen oplossing (zit je weer met popupblockers, en ik vindt het niet mooi)

Weet iemand de oplossing??? _/-\o_ O-)

gr. Semicon

• joopst
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-10-2024
misschien kan location.replace je helpen. Hiermee kan je een url laden zonder dat de huidige in de history komt.

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
zooo! snelle reactie en ik denk de juiste in een keer, thx, ik ga het meteen proberen :)

edit: hij voert em alleen niet uit als ik: parent.document.frames['sideFrame'].location.replace='side.asp'; gebruik :X

[ Voor 74% gewijzigd door semicon op 01-10-2005 12:17 ]