Dramatisch presterende Nvidia 6800...(LE)

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Ik heb mijn Gainward Nvidia 6800LE nu ongeveer 2 maanden. Hij deed het altijd fijn en ik heb er nooit problemen mee gehad.

Alhoewel ik de laatste tijd enige snelheidsverminderingen bemerkte, dacht ik dat het gewoon iets met de driver was ofzo, ik heb daar verder niet bij nagedacht.

Echter presteerde mijn 6800 met de dag slechter en alhoewel dit maar kleine verminderingen waren, begon ik me toch zorgen te maken. Op dit moment haal ik in 3DMArk 03 (NIET 05) slecht 3500 punten. Dat is toch echt dramatisch slecht voor een 6800?

Ik heb hem ook bij iemand anders ingebouwd en ook daar was het het zelfde verhaal.

Bovendien geeft hij niet meer de gode temperatuur aan; de Nvidia Driver zegt 256 Graden Celsius, een ander programma (van Asus) zegt 0.8 Graden Celcius...

Ik heb de kaart in het begin unlockt naar 16pipelines en 6 vertexshaders en ik heb hem licht overgeklokt. (350/850 mhz, dit was volgens het programma nog steeds een 'SAFE SPEED')

Nu wil ik hem terugsturen naar de winkel; maar kunnen ze dan zien dat ik hem heb ge'OCd en Ge-unlockt?

Zo ja: hoe kan ik voorkomen dat ze dat kunnen zien.

(Today's my birthday, so please help.....)

Bij voorbaat dank _/-\o_ _/-\o_

Better, Best, Bendtner

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

als er een geheugen chip ofso is doorgebrand zien ze het wel. En safe speed bij OC wil niks zeggen, want OCen is opzich nooit 100% veilig

edit: hoewel geheugen chips misschien ook door een (fabricage)fout zouden kunnen doorbranden.

edit2: unlocken kunnen ze als het goed is helemaal niet zien.

[ Voor 43% gewijzigd door blmp op 01-10-2005 11:48 ]

Patient gamer

• Lord Bendtner
Bedankt man! Dus van het unlocken kunnen ze niks zien....

Maar van het OC'en dan?
Kunnen ze dat zien?

Better, Best, Bendtner

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kunnen ze niet zien :)

alleen heb je je Drivers al eens opnieuw geinstalleerd? en hem dan op stock settings laten draaien? (ook pipes etc.) desnoods in een andere PC met een verse windows (op een andere partitie naast de 'echte')?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Lord Bendtner
Ja; ik heb hem ook in een andere pc gedaan; zelfde verhaal. Ook op stock speeds en met stock settings is het een drama.

Hij lijkt langzaam aan dood te gaan; eerst kon in mn prestaties nog vergelijken met de Radeon 9700 van een vriend (toen was ie dus al een beethe afgezwakt), nu kan ik ze slechts vergelijken met mijn oude FX5200, die nu ingebouwd zit :(

Better, Best, Bendtner

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:57

XanderDrake

Build the future!

Jantje88 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 12:15:
Ja; ik heb hem ook in een andere pc gedaan; zelfde verhaal. Ook op stock speeds en met stock settings is het een drama.

Hij lijkt langzaam aan dood te gaan; eerst kon in mn prestaties nog vergelijken met de Radeon 9700 van een vriend (toen was ie dus al een beethe afgezwakt), nu kan ik ze slechts vergelijken met mijn oude FX5200, die nu ingebouwd zit :(
Als ie in een andere pc ook deze problemen vertoont, dan lijkt mij het duidelijk. Gare kaart.

Maar dit probleem is mij nieuw, terwijl ik redelijk wat 6800LE problemen gezien heb sinds vorig jaar, en zelf 2 6800LE's heb gehad. Bijzonder

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 00:21

McGryphon

Veul vrouwkes!

dat gebeurde ook met mijn GeForce 4 ti 4800...
de kaart was eerst echt :9 maar na een jaar presteerde zelfs mijn GeForce 2 mx 100/200 nog beter...
geheugenchip doorgefikt :'(
heb nu een FX5200 bij geldgebrek :'(

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

Controleer eerst eens of de koeler er goed op zit. Druk hem eens aan en kijk dan eens naar de temp. Die score van 3500 lijkt namelijk op een throttle score (wat op zich zeer logisch is als de temp verkeerd wordt aangegeven.)

• Lord Bendtner
Hmmm de temperatuur klopt denik ik niet:

Nvidia Driver: 256 graden Celcius
Asus-tool: 0.8 Graden Celcius :|

Better, Best, Bendtner

• Lord Bendtner
Iemand nog suggesties? :z
Als ze zeker weten niet kunnen bemerken dat ik heb overgeklokt en geunlocked, dan stuur ik hem fijn terug naar de winkel 8)7 :*)

Better, Best, Bendtner

Verwijderd

hmm voor de zekerheid misschien maar ff nakijken op mijn le.. straks is het niet de oorzaak van een vuile windows :+ 8)7

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Jantje88 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 20:11:
Hmmm de temperatuur klopt denik ik niet:

Nvidia Driver: 256 graden Celcius
Asus-tool: 0.8 Graden Celcius :|
Gaarheid den top 8)7 !
Maak er een foto van en ga terug naar de winkel, ze zullen het begrijpen :)

[ Voor 1% gewijzigd door XanderDrake op 02-10-2005 16:54 . Reden: Typ-o-matic ]

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat ik gok is dat de temp sensor gewoon van de kaart is. Aangezien je daar temp resultaten laat zien van 256 C !
Wat de kaart doet als hij merkt dat hij "te warm" word volgens de sensor. Dan gaat hij throttlen. Hij verlaagd het aantal MHz van de chip om zo er voor te zorgen dat hij afkoelt. Omdat hij zo langzaam is gok ik dat dat ding je chip helemaal terugschroeft tot minimum snelheid omdat hij gewoon de verkeerde temp uitleest.
Garantie verhaaltje dus. Want een defecte temp sensor lijkt me niets te maken hebben met een overclock en al zeker niet met een unlock.

offtopic:
@XanderDrake, hey mede-expert :P

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 02-10-2005 16:22 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
cybersteef schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:21:
Wat ik gok is dat de temp sensor gewoon van de kaart is. Aangezien je daar temp resultaten laat zien van 256 C !
Wat de kaart doet als hij merkt dat hij "te warm" word volgens de sensor. Dan gaat hij throttlen. Hij verlaagd het aantal MHz van de chip om zo er voor te zorgen dat hij afkoelt. Omdat hij zo langzaam is gok ik dat dat ding je chip helemaal terugschroeft tot minimum snelheid omdat hij gewoon de verkeerde temp uitleest.
Garantie verhaaltje dus. Want een defecte temp sensor lijkt me niets te maken hebben met een overclock en al zeker niet met een unlock.

offtopic:
Dit was ook het eerste wat ik dacht na het lezen van je stukje. Gewoon terug brengen/sturen dat ding.

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

offtopic:
yohooo cybersteef! het zijn trouwens altijd dezelfde gotters die naar dit soort topics kijken ;)

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

cybersteef schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:21:

offtopic:
Dit heb ik dus zelf ook gehad. De oplossing bij mij was de koeler wat strakker monteren. Als ik de koeler wat meer aandrukte gaf ie namelijk wel de correcte temp! Probeer dit dan eens!

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
Brainless-NL schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:00:
[...]

Dit heb ik dus zelf ook gehad. De oplossing bij mij was de koeler wat strakker monteren. Als ik de koeler wat meer aandrukte gaf ie namelijk wel de correcte temp! Probeer dit dan eens!
Ik zou niet met de koeler gaan lopen klooien, daarmee kun je je garantie verliezen en als je dan toch wel een brakke sensor hebt, dan ben je de spreekwoordelijke lul

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

"kloten" is wel wat anders dan ff met je hand de koeler aandrukken terwijl je in windows de temp checked. Dan weet je gelijk waar het aan ligt.

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hmm dat van die koeler aandrukken? Kan zo gauw even geen theorie bedenken waarom de sensor dan ineens wel zou werken maar baat het niet het schaad ook niet.
Maar waar je dan wel mee zit. Je moet dus op een of andere manier die koeler er op gedrukt houden. Hoe wil je dat doen? Lijmklem? Andere veren? Aandraaien met bouten ofzo?
Hoe je het ook wendt of keert. Je moet de kaart "aanpassen". Iets wat niet nodig hoort te zijn.
Als het helpt is dat leuk, maar zo loop je dus tegen het volgende probleem aan (tenzij hij het ineens wonderbaarlijk wel gaat doen).
Dus garantie claimen lijkt me nog steeds de beste oplossing.

offtopic:
@XanderDrake, in honour of GoT ;)

• Brainless-NL

Brainless-NL

lolkipo

De temp veranderde bij mij on the fly, als ik de koeler iets aandrukte met mijn hand. Zo'n gedoe is dat niet. Vervolgens inderdaad andere veertjes erin doen o.i.d. Ik kan het me namelijk voorstellen dat hij het vervelend zou vinden om garantie te claimen, omdat het soms lang duurt voordat je een nieuwe kaart hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Brainless-NL op 02-10-2005 23:12 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Brainless-NL schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:11:
De temp veranderde bij mij on the fly, als ik de koeler iets aandrukte met mijn hand. Zo'n gedoe is dat niet. Vervolgens inderdaad andere veertjes erin doen o.i.d. Ik kan het me namelijk voorstellen dat hij het vervelend zou vinden om garantie te claimen, omdat het soms lang duurt voordat je een nieuwe kaart hebt.
Gelijk heb je. Het is geen gedoe, maar het gaat meer om het princiepe dat een product correct hoort te functioneren zonder dat je zelf iets aan het product gaat aanpassen.
Mja dat is natuurlijk zijn keuze uiteindelijk. Maar als ik kon kiezen of zelf de veertjes vervangen en mijn garantie verder zeer waarschijnlijk verliezen of garantie claimen dan ging ik voor dat laatste :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 03-10-2005 00:27 ]

• Lord Bendtner
Ik ga gewoon lekker een nieuwe vragen: het ding functioneert niet naar behoren. _/-\o_ :D O-)

Better, Best, Bendtner

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Jantje88 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 07:12:
Ik ga gewoon lekker een nieuwe vragen: het ding functioneert niet naar behoren. _/-\o_ :D O-)
huppa en klaar :)

Wel jammer trouwens, om zo een full unlock 6800LE terug te brengen, terwijl ie nog niet is doorgebrand of dergelijk. I know the feeling :'(

• KappeNou
  • Laatst online: 22-03 07:09
er kan soms een kneusje tussen zitten die gewoon gaar is. een vriend van me had dat ook met ze 6800GE die bracht terug en ze checkte hem gewoon of die het goed deed. ze zagen dat die te warm werdt etc dus hoppa kreeg die een nieuwe. Maar het kan ook je koeling zijn. Ik denk dat het bij je volgende 6800LE verstandig is om een Goeie zalman koeler te kopen of waterkoeling. dan kan je er wel een GTtje van maken :P (behalve dat gare geheugen natuurlijk) Das kutte bij die LE die heeft normale DDR, dat wordt veel heter. En aangezien geheugen niet zo heet mag worden als je cpu.. doe je goed aan goede koeling.. blabla ik lul veel, sorry is me eerste dagje hier :P

>PC specs<

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Overclocken is een kwestie van risico's nemen, als het een keer fout gaat wees dan zo'n vent om zelf een andere kaart te kopen in plaats van de boel te belazeren. Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.