Ik heb gisteren een ACER 19" TFT gekocht nadat m'n Sony 19" CRD (E400) de geest had gegeven (erg jammer, was een goed scherm ,erg tevreden mee).
Deze Acer heb ik ingesteld (of eigelijk ging dat automatisch) op 1280 * 1024 pixels.
De refresh rate heb ik heb 70 Hz gezet.
Echter het beeld is niet stabiel. Met name de grotere donkere vlakken (blauw, zwart etc) zie je een flikkering. Valt me erg tegen van zo'n TFT scherm. Ben wel wat beter gewend met m'n Sony
Vlgs het boekje moet dit refrash rate 60 Hz zijn, maar dan is het probleem nog veel groter.
Ook 72 en 75 Hz geeft een verslechtering.
Andere resolutie helpt ook niet echt.
Heb de monitor nog op een andere PC aangesloten. Dan lijkt het probleem zich veel minder voor te doen.
Heb dus een Geforce 4200 kaart.
Kan 'm wel terugbrengen, maar omdat het probleem met een andere PC over is, lijkt het erop dat het niet aan de monitor ligt.
Wie helpt me, want hier krijg ik na een tijdje gewoon hoofdpijn van !
Heb 'm gewoon via de VGA aangesloten (dit type kun je niet anders aansluiten).
Deze Acer heb ik ingesteld (of eigelijk ging dat automatisch) op 1280 * 1024 pixels.
De refresh rate heb ik heb 70 Hz gezet.
Echter het beeld is niet stabiel. Met name de grotere donkere vlakken (blauw, zwart etc) zie je een flikkering. Valt me erg tegen van zo'n TFT scherm. Ben wel wat beter gewend met m'n Sony
Vlgs het boekje moet dit refrash rate 60 Hz zijn, maar dan is het probleem nog veel groter.
Ook 72 en 75 Hz geeft een verslechtering.
Andere resolutie helpt ook niet echt.
Heb de monitor nog op een andere PC aangesloten. Dan lijkt het probleem zich veel minder voor te doen.
Heb dus een Geforce 4200 kaart.
Kan 'm wel terugbrengen, maar omdat het probleem met een andere PC over is, lijkt het erop dat het niet aan de monitor ligt.
Wie helpt me, want hier krijg ik na een tijdje gewoon hoofdpijn van !
Heb 'm gewoon via de VGA aangesloten (dit type kun je niet anders aansluiten).