Toon posts:

Welke videokaart voor dit systeem ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er zo'n beetje uit, maar ik kan er niet wijs uit worden wat nou een goede videokaart is voor dit systeem die nog wel een tijdje mee kan !!

Hij moet voldoen aan de volgende eisen.

- Passief gekoeld zijn (geen fan) wil namelijk een ultiem stil systeem bouwen.
- Tussen de 100 en 200 euro
- Ik speel niet veel spellen dus daar is het me niet om te doen !
- Afspelen van het toekomstige hd tv en meer van dit soort technieken.

Iemand een idee?

Ik heb zelf al deze kaart gevonden, maar weet niet of deze nog een beetje met zijn tijd mee kan !!

http://www.icomputers.nl/...=410&SS_ID=673&SSS_ID=961

Afbeeldingslocatie: http://www.icomputers.nl/images/products/410_Asus_EN6600-Silencer_l.jpg

Dit is het systeem dat ik tot dusver heb samengesteld.

PC kast: Thermaltake Armor VA8000BWS
Moederbord: Asus A8N-SLI Premium
Processor: AMD Athlon64 X2 3800Manches (S939,2,0GHz, 2x512KB, Boxed)
CPU koeler Zalman CNPS7700-Cu Inmiddels gekocht, en al getest op mijn huidige systeem top ding, en lekker stil.
Geheugen: 2x 512MB PC3200 DDR 2x 1 gig pc 3200 DDR
Harde schijf: Western Digital Raptor WD 740 GD 73 gb 10.000 rpm 8mb cache
Videokaart ????
Voeding: Cooler Master RS-550-ACLY Real Power 550 Watt of de passief gekoelde
Silentmaxx semi-Fanless 450W
Yesico Fanless FL-420

Monitor: Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms G-G, D-sub/DVI-D) Inmiddels gekocht !!

Mochten er voor de rest dingen zijn die jij anders zou doen of wat dan ook, laat het me hier weten ik sta open voor elk soort commentaar !!!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je toch geen spellen speelt waarom neem je dan een sli bord :?
neem dan de asus a8n-e en zet er een passiefe koeler op van zalman.
ben je een stukje goedkoper uit.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-08 23:33
Die Raptor zou ik maar overslaan als je uit bent op stilte en de videokaart heb je geloof ik ook wel kunnen vinden? Jij zegt nie te geven om games, waardoor ik me afvraag waarmee je videokaart dán mee zou moeten kunnen.

Edit: neem dan de Gigabyte K8NFM, geen SLI, toch PCIe en een passieve chipsetkoeler. Lekker goedkoop ook.

[ Voor 20% gewijzigd door Z-Dragon op 01-10-2005 10:00 ]

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 09:55:
als je toch geen spellen speelt waarom neem je dan een sli bord :?
neem dan de asus a8n-e en zet er een passiefe koeler op van zalman.
ben je een stukje goedkoper uit.
Ik weet nog niet zeker of ik dit in de toekomst wel wil gaan doen, (twee videokaarten) en omdat deze toch al voorbereid is, en dat voor 30 euro meer heb ik t maar gewoon erbij gedaan, mede inderdaad omdat bij deze de chipset passief gekoeld is !!

Verwijderd

Topicstarter
Z-Dragon schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 09:58:
Die Raptor zou ik maar overslaan als je uit bent op stilte en de videokaart heb je geloof ik ook wel kunnen vinden? Jij zegt nie te geven om games, waardoor ik me afvraag waarmee je videokaart dán mee zou moeten kunnen.
Maakt de raptor dan echt zoveel meer geluid dan een normale harde schijf als de maxtor diamond max 10 ?

Kan heel veel reviews vinden, maar geen die over de geluidsproductie van deze harde schijf in kwestie gaat !! Hoop dat iemand me daar uitsluitsel over kan geven !

• Z-Dragon
Ik begrijp je niet helemaal. Je speelt geen games maar bent bang dat de videokaart veroudert en zit zelfs te denken aan een tweede videokaart in de toekomst. Twee videokaarten is sowieso iets waar je niet aan moet beginnen als je om stilte geeft. Die 6600 voldoet zéér voor het kijken van DVD's, dus ik begrijp je zorgen niet.

^ Wat hij zegt.

• Z-Dragon
Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:01:
[...]

Maakt de raptor dan echt zoveel meer geluid dan een normale harde schijf als de maxtor diamond max 10 ?

Kan heel veel reviews vinden, maar geen die over de geluidsproductie van deze harde schijf in kwestie gaat !! Hoop dat iemand me daar uitsluitsel over kan geven !
Ja, een Raptor is in feite een SCSI-schijf die je flink zult horen ratelen en die altijd een hoge pieptoon zal geven. Kijk liever naar een Samsung Spinpoint van 200 of 250GB. Dan heb je toch een zeer vlotte schijf die je echt NIET zult horen en je hebt voldoende ruimte om nog eens video op te kunnen nemen.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
Z-Dragon schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:02:
Ik begrijp je niet helemaal. Je speelt geen games maar bent bang dat de videokaart veroudert en zit zelfs te denken aan een tweede videokaart in de toekomst. Twee videokaarten is sowieso iets waar je niet aan moet beginnen als je om stilte geeft. Die 6600 voldoet zéér voor het kijken van DVD's, dus ik begrijp je zorgen niet.
Het zijn niet echt zorgen maar bedankt voor je medeleven het zijn gewoon vragen omdat er zoveel videokaarten zijn, dat ik even door de bomen het bos niet meer zag !

En aangezien hier vast wel wat mensen zijn die deze kaart hebben, dacht ik even ik vraag het hier eens, en misschien dat er mensen zijn die nog andere dingen zouden toevoegen/veranderen aan dit setje !!

Verwijderd

Topicstarter
Z-Dragon schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:03:
[...]

Ja, een Raptor is in feite een SCSI-schijf die je flink zult horen ratelen en die altijd een hoge pieptoon zal geven. Kijk liever naar een Samsung Spinpoint van 200 of 250GB. Dan heb je toch een zeer vlotte schijf die je echt NIET zult horen en je hebt voldoende ruimte om nog eens video op te kunnen nemen.
Is dit die samsung die jij bedoeld ?

pricewatch: Samsung Spinpoint SP2004C, 200GB (7200rpm, SATA II, 8MB, NCQ)

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-08 15:49

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik heb zelf een Raptor 36Gb en die maakt vergeleken mijn 160Gb (hitachi, die heb ik nog nooit gehoord zelfs niet onder belasting) en 250Gb (WD, die ook niet te horen is) Echt een lawaai, het klinkt een beetje als een oude hardeschijf, zoon ratel. Zelf vind ik het niet storend, maar als je een stille kast wil dan is een raptor niet de beste keus. :)

Geluidswolk

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:23
Die raptor kan best, gewoon een Cooltek disk Silencer setje bij kopen, en je hoort hem amper.

Verwijderd

Topicstarter
Krizzie schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:07:
Ik heb zelf een Raptor 36Gb en die maakt vergeleken mijn 160Gb (hitachi, die heb ik nog nooit gehoord zelfs niet onder belasting) en 250Gb (WD, die ook niet te horen is) Echt een lawaai, het klinkt een beetje als een oude hardeschijf, zoon ratel. Zelf vind ik het niet storend, maar als je een stille kast wil dan is een raptor niet de beste keus. :)
Oke mannen thanks voor de info weer wat wijzer op deze vroeg ochtend !!

Had gelezen dat de Maxtor Maxlin III ook erg snelle en stille schijven zijn !!!

pricewatch: Maxtor MaxLine III, 250GB (7200rpm, SATA, 16MB)

Iemand hier ervaring mee !

I love the sound of silence

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Neem een nieuwere ATI core (X1x00). Die ondersteunen HDTV native dacht ik. En als je wat wacht zullen er ongetwijfeld passieve versies uitkomen. Of je koopt een Zalman en zet die dr gewoon op :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Omdat deze kast erg veel passief gekoeld is, gaat dat geen problemen geven met de warmte van de cpu ?

- Voeding passief
- Videokaart passief

Ik dacht dat zelf op te lossen door er twee stille fans van 120 mm te plaatsen een voor en een achter, ben bang als ik dat niet doe dat de harde schijven en het moederbord dit niet leuk gaan vinden.

Of zouden jullie voor een andere oplossing gaan, om dit boeltje stil te houden ?

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:11:
Neem een nieuwere ATI core (X1x00). Die ondersteunen HDTV native dacht ik. En als je wat wacht zullen er ongetwijfeld passieve versies uitkomen. Of je koopt een Zalman en zet die dr gewoon op :).
Geef eens een voorbeeld van een kaart die dit ondersteund? Kan deze kaart sowieso geen hd-tv afspelen?

• Z-Dragon
De PW-link die je gaf verwijst inderdaad naar 1 van de 2 schijven in de recentste Samsungserie. Volgensmij is het geen probleem om met een 6600 HDTV af te spelen, maar pin me er niet op vast. Ik weet wel dat je NIET voor de 6800-serie moet gaan, daar die een nogal brakke ondersteuning ervoor zouden hebben. Wegens de hierbovengenoemde hitte zou ik niet te enthousiast worden over een luxe videokaart. De 6600 lijkt tot nu toe de beste keus.

^ Wat hij zegt.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:15:
[...]

Geef eens een voorbeeld van een kaart die dit ondersteund? Kan deze kaart sowieso geen hd-tv afspelen?
X1800 zou dat doen. Ik veronderstel dat 'midrange' modellen (X1600) en misschien low-end versies dat ook zullen doen. Uiteindelijk had de FX5200 ook Dx9 ondersteuning zoals zijn grotere/betere broertjes, al was die kaart niks waard.

Wat bedoel je trouwens met 'deze kaart'?

Met 'native' bedoelde ik 'hardwarematig'. En dat spaart je systeem toch wel hé, als dat allemaal softwarematig zou moeten gebeuren...

[ Voor 22% gewijzigd door Borromini op 01-10-2005 10:34 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Laat maar zitten te snel de TS doorgelezen.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 10:29 ]

Pagina: 1