Tijdens het branden van DVD's loopt bij mij de Buffer level steeds omlaag, stopt het branden (lampje gaat uit), wordt de buffer weer (snel) gevuld en gaat het branden weer verder. Dit blijft de hele tijd doorgaan. Het lijkt niet zo te zijn dat de buffer tijdens het branden helemaal niet gevuld wordt (want met de 2 MB buffergeheugen zou het leeglopen daarvan veel sneller gaan dan wat ik nu zie).
Wat gegevens die vast nodig zijn om meer duidelijkheid te krijgen in het probleem:
Hardware:
• AMD XP 1800+ op Asus A7V8X-X met 768 MB geheugen
• NEC 3520-brander, zowel op-een-na-nieuwste als nieuwste firmware geprobeerd, in beide gevallen hetzelfde resultaat (DMA 2, secundary master)
• Samsung 7200RPM harde schijf (DMA 5, primary master)
Software:
• Ahead Nero 6.6.0.16 (laatste versie)
• Windows XP SP2
• de laatste VIA zoveel-in-een-driver-set
Verder:
• CPU-gebruik tijdens branden: tussen de 3 en 6%
• de harde schijf heeft ook absoluut geen moeite 3 MB per seconde aan te leveren
• ik brand grote bestanden, dus het gaat ook niet om een seek-snelheid-probleem
• het maakt niet uit of ik op 2.4x of 8x brand, er gebeurt precies hetzelfde
• het probleem treedt zowel op bij DVD+R's als DVD+RW's (resp mediacodes. ricohjpnr01-nog-wat en ricohjpn-w11-001, zouden volgens het mediacompatibiliteitstopic van deze brander prima moeten werken)
• er lijken meer mensen last van dit probleem te hebben, maar een oplossing heb ik nog niet gezien
• het is niet alleen dat het niet goed *lijkt* te gaat, het gaat ook echt niet goed: zo komt de snelheid bij branden op 2.4x komt neer op ongeveer 1.9x, branden op 4x gaat met een snelheid van ongeveer 2.1x.
• bij het branden van CD-R's en CD-RW's treedt dit probleem niet op
Vooral het feit dat het leeglopen en weer vollopen van de buffer een zeer constante snelheid/tred heeft vind ik raar.
Herkent iemand dit probleem?
Wat gegevens die vast nodig zijn om meer duidelijkheid te krijgen in het probleem:
Hardware:
• AMD XP 1800+ op Asus A7V8X-X met 768 MB geheugen
• NEC 3520-brander, zowel op-een-na-nieuwste als nieuwste firmware geprobeerd, in beide gevallen hetzelfde resultaat (DMA 2, secundary master)
• Samsung 7200RPM harde schijf (DMA 5, primary master)
Software:
• Ahead Nero 6.6.0.16 (laatste versie)
• Windows XP SP2
• de laatste VIA zoveel-in-een-driver-set
Verder:
• CPU-gebruik tijdens branden: tussen de 3 en 6%
• de harde schijf heeft ook absoluut geen moeite 3 MB per seconde aan te leveren
• ik brand grote bestanden, dus het gaat ook niet om een seek-snelheid-probleem
• het maakt niet uit of ik op 2.4x of 8x brand, er gebeurt precies hetzelfde
• het probleem treedt zowel op bij DVD+R's als DVD+RW's (resp mediacodes. ricohjpnr01-nog-wat en ricohjpn-w11-001, zouden volgens het mediacompatibiliteitstopic van deze brander prima moeten werken)
• er lijken meer mensen last van dit probleem te hebben, maar een oplossing heb ik nog niet gezien
• het is niet alleen dat het niet goed *lijkt* te gaat, het gaat ook echt niet goed: zo komt de snelheid bij branden op 2.4x komt neer op ongeveer 1.9x, branden op 4x gaat met een snelheid van ongeveer 2.1x.
• bij het branden van CD-R's en CD-RW's treedt dit probleem niet op
Vooral het feit dat het leeglopen en weer vollopen van de buffer een zeer constante snelheid/tred heeft vind ik raar.
Herkent iemand dit probleem?
[ Voor 6% gewijzigd door Kuhlie op 01-10-2005 09:46 . Reden: Nero-versie aangegeven, tweede voorbeeld brandsnelheid toegevoegd, aangegeven dat CD-R's geen problemen geven ]