pc loopt vast na ongeveer half uurtje

Pagina: 1
Acties:

• apsync
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
hallo,

ik heb laatst een nieuwe processor + moederbord erin gezet, maar nu crasht heel vaak mijn pc. Hij loopt gewoon vast, dan moet ik mijn reset knopje drukken. Hij crasht zowel in games, windows en linux. Me processor temperaturen zijn , idle: 42C en stressed tot 50C. Proccessor en moederbord die ik erin heb zitten zijn: AMD AthlonXP 3200+ & ASUS A7V880. Ik heb O/S opnieuw geinstalleerd en nog steeds zelfde resultaten. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Het is een hele vervelende probleem.

Bedankt voor jullie aandacht,
apsync

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 22:58

Coldcat

HODL

Wordt je geheugen en videokaart ook niet te warm?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Digihelp ®
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 11:14
En is je voeding nog wel toereikend ? Je nieuwe processor gebruikt waarschijnlijk meer stroom, en ook alle externe apparaten (USB) kunnen soms heel wat gebruiken.

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Als je een creative geluidskaart hebt, wel dat ook nog wel eens een probleem zijn. Probeer eens te draaien zonder pci-kaarten dan. Hoe zit het met de koeling in je kast? (Extra intakes/outtakes buiten die van de voeding?) En, wat voor voeding heb je?

• apsync
  • Niet online
ik heb een 450 watt voeding, en ik heb inderdaad een creative soundcard. en airflow is ook wel goed. videokaart te warm? geen idee, met welke proggie kan ik dat zien (gf4 ti 4800) en geheugen is niet al te warm.

• apsync
  • Niet online
net gemerkt, het crasht vooral als ik mp3 afspeel, of ingame een grote geluid krijg, zouden misschien mijn onboard of soundcard conflict kunnen krijgen?

Verwijderd

Ik neem aan dat je onboard chip uit staat? Wat gebeurt er als je je kast open laat staan? Gebeurt het dan met de zelfde frequentie dan is het waarschijnlijk geen hitte probleem. Stap voor stap werken naar uitsluitsel.

• apsync
  • Niet online
me onboard chip stond aan :D net uitgezet en het werkt prima sindsdien,
dankjullie wel voor jullie reacties!

mvg

• apsync
  • Niet online
argh het werkte prima voor een paar uurtjes, nu heb ik weer een raar probleem, als ik via msn een voice clip ontvang met hele lage geluid crashed mijn pc, ook ingame als bv bliksem afgaat crashed mijn pc ook, ik heb mijn sound drivers opnieuw geinstalleerd maar doet nog steeds gek, het is een creative audigy ls, enig idee wat ik eraan kan doen?

Verwijderd

hmm is je kaart missch stuk of gebeurt dit nog wel vaker? geen idee eigenlijk want het is het eerste dat ik er over hoor... stuur anders missch eens een mailtje naar creative zelf ?

gebeurt dit ook als je je creative kaart er uit haalt en werkt met de onboard chip?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 23:05 ]

• apsync
  • Niet online
nu crashed mijn pc niet meer door muziek bestanden, als ik een grote bestand probeer uit te pakken, (winRAR) dan loopt hij ook vast, echt irritant, weet iemand misschien enig raad? :(

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 20:55
Welke merk voeding heb je? dure of een van slechte kwaliteit.
Kennis van mij had hetzelfde, bij uitpakken crashed de pc, dit lag aan de voeding.
Haal alles uit de pc wat je kunt missen om te testen en probeer opnieuw.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wat voor merk voeding heb je? Als het een NoName, Sweex of Q-Tec is, sowieso vervangen. Het is levensgevaarlijk zo'n merk in je pc te hebben. Ze zijn niet voor niets zo goedkoop. Een voeding is het belangrijkste onderdeel van je pc! Daar moet je niet op bezuinigen!

Probeer verder eens de cpu te reseaten, misschien dat ie niet goed vast zit of niet zo goed contact maakt.

• apsync
  • Niet online
ik heb een coolermaster van 450 watt, een zwarte met blauwe neon, gekocht voor 80 euro geloof ik in paradigit.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad met zelfde mainbord en amd3200xp
je moet je vcore voltage 0.05V omhoog zetten in je bios ik geloof op 1.7v
Bij mij werkt hij weer prima sind sik dat gedaan heb. tis een vervelend probleem met dit moederbord.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 18:38 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
En update je BIOS eens, kan ook nog wel eens helpen.
Pagina: 1