Geluid tijdens scherp stellen fuji f10

Pagina: 1
Acties:

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb net mijn nieuwe fuji f10 in mijn bezit en het valt mij op dat er een krakend (mechanisch) geluidje tijdens het focussen (scherpstellen) bij heb gekregen. :( Als de belichting wat lastiger is en daarmee het scherpstellen ook (het duurt iets langer) is het geluidje ook langer aanwezig. Gedrurende het gebruik van het af hulplicht doet het geluidje zich voor. Het is duidelijk het focussen. Gelijktijdig zie je in beeld de scherpte veranderen. Zodra hij het beeld scherp stelt en vast zet, is eht geluidje ook verdwenen.

Voor de duidelijkheid, het gaat niet over het in en uit zoomen.

Ik ben benieuwd of dit geluidje zo hoort of dat ik een 'afwijkend' toestel heb.

Verder overigens dik tevreden over het toestel.

Groeten Roel.

[ Voor 6% gewijzigd door intruder1400 op 01-10-2005 03:03 ]

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Ik heb hetzelfde met een Canon A75. Een vriend van me heeft ook een A75, en bij zijn camera maakt ie iets minder geluid (gekraak) tijdens het scherpstellen, maar toch duidelijk aanwezig. Mijn eigen camera doet het echter al duizenden foto's probleemloos, en is ook net zo snel met focussen als de ander. Ik maak me dus ook niet zo heel veel zorgen wat dit geluid betreft.

Aangezien we niet dezelfde camera hebben kan ik dit niet met volle zekerheid zeggen, maar ik denk toch dat dit geluid vrij normaal is en je je er niet te druk om zou hoeven maken als de camera het verder gewoon goed doet. Dit geluid is denk ik gewoon een bijkomstig van zeer kleine motortjes die minieme beweginkjes maken en is derhalve nauwelijks te voorkomen door een camerafabrikant.

Anders zou je eens contact op kunnen nemen met een servicelijn van Fuji Nederland ofzo, wellicht dat zij je iets meer kunnen vertellen of dit een bekend verschijnsel is of niet.

[ Voor 20% gewijzigd door wacko op 01-10-2005 04:18 ]

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:50
Voor zover ik kan inschatten welk geluidje je bedoelt is dat gewoon het (automatische) diafragma

[ Voor 23% gewijzigd door Wouter! op 01-10-2005 17:10 ]

• intruder1400
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties. Ben ff bij m'n vader geweest die ook een fuji heeft. Exact hetzelfde geluid. Inderdaad dus niets om zorgen over te maken. Bedankt!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02 11:30
Dat hoort zo, er zit verschil in het geluid als je de high-speed-autofocus aan/uit zet.