Microsoft Laser Mouse 6000 & Wireless Laser Mouse 6000

Pagina: 1
Acties:

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 10:14
Nog weinig info beschikbaar terwijl ze al in beperkte mate beschikbaar zijn, dus laat ik even een ervaringentopic openen over dit ding. Ik heb er zelf nog geen een, maar heb er wel een in me handen gehad. Een review zul je dus niet van mij krijgen, wel wat info en initiele impressies. Deze muis zal in october in de winkels moeten verschijnen.

Na de Logitech MX1000, G5, G7, Razer Copperhead en de MX610 is het nu de beurt aan Microsoft om een lasermuis op de markt te brengen. Was optical de opvolger van het balletje, nu is laser de opvolger van optical. Gezegd word dat de precisie van lasermuizen 20 keer zo hoog ligt ten opzichte van optische muizen, wat vooral beneficiaal zou moeten zijn voor gamers. De gevoeligheid ligt nu wel op zijn hoogtepunt denk ik, als ze nog hoger gaan wordt het waarschijnlijk alleen maar irritant.

Microsoft zal, zoals verwacht, komen met een draadloze variant en een bedrade variant. Ook zal er een notebook-variant uitkomen, maar daar is heel weinig informatie over te vinden. Er zweven verschillende plaatjes op het web, waaronder:

Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/10/0,1425,sz=1&i=106232,00.jpg

Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/10/0,1425,sz=1&i=106237,00.jpg

En de draadloze variant, welke ik zelf heb kunnen ervaren:

Afbeeldingslocatie: http://news.com.com/i/ne/p/2005/96lasermouse350x515.jpg

En een plaatje van de notebook-versie (die onderaan overigens een "houdertje" hebben voor de receiver):

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/images/mouse/ps_M-wNoteLaser6k.jpg

Ook zal Microsoft deze muizen in setjes releasen, met keyboard (een beetje hetzelfde idee als de Logitech 3100 set). De keyboard die erbij zal komen is dezelfde als de muis uit de Wireless Optical Desktop set, en zal (hoe komen ze er op) Wireless Laser Desktop heten. Een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://news.com.com/i/ne/p/2005/96laserkeyboard550x285.jpg

De specificaties:

Experience smarter tracking
Enjoy smoother tracking over a greater variety of surfaces with the Microsoft® Intelligent Tracking System.

Additional Features:
  • Scroll Wheel
  • Ergonomic Design
  • 4-Way Scrolling
  • Customizable Buttons
  • Sophisticated Finish
  • Unique Style
  • Smart Receiver
Dingen zoals DPI en polling time zijn niet bekend. Of hij op USB2.0 werkt ben ik ook niet zeker van, maar ik mag aannemen van wel.

Dan over de muis zelf. Past-ie in je hand? Best wel! Hij is een beetje gevormd zoals de G5, maar dan iets meer MX1000-achtig. Beetje er tussen in dus. De bedrade variant is een heel ander verhaal: die is symmetrisch, en is dus ook geschikt voor linkshandigen. Volgens de plaatjes heeft de bedrade variant een knopje aan de linker- en rechterkant, bij de draadloze versie zitten er twee knoppen aan de linkerkant. Het laatste is het beste, zeker als je het gewend bent (en als je rechtshandig bent natuurlijk). Het lijkt mij als rechtshandige minder makkelijk om de bedrade variant in je hand te hebben vanwege de niet-ergonomische vorm, maar het zal in ieder geval stukken beter zijn dan een standaard OEM-muisje.

Scrollwieltje weinig op aan te merken, en de plakkertjes aan de onderkant (ben vergeten hoe ze ook weer heten) zorgen er goed voor dat de muis glijdt over het oppervlak. Ik heb een G5 gehad, en die leek iets beter te glijden... maar daar kan ik me in vergissen. Het verschil is in ieder geval minimaal. Doe een van de nieuwere icemats eronder en je hebt een meestercombinatie op je bureau.

Ik heb er niet op kunnen gamen (mag niet op me werk :+), dus ik denk dat het op dat gebied wachten word totdat iemand zijn of haar ervaringen hier kan posten. Voor de mensen die nog geen lasermuis hebben ervaren wil ik echter wel zeggen dat voor huis-tuin-en-keukengebruik het weinig uitmaakt of je een van de latere optische muizen neemt of een lasermuis (voor mij was het allemaal hetzelfde). De software die erbij kwam heb ik niet kunnen installeren, maar met een beetje lezen kon ik er ook wel komen: je kan de sensitivity uiteraard bepalen (maar niet live, zoals bij de G5 et al). Mocht je het begrip Precision Booster tegenkomen, dan is dat niets meer speciaal dan dit. Verder zou je de zijknoppen moeten kunnen gebruiken als zoom-functies.

Volgens de site zou je 6 maanden lang met deze muis aan de slag kunnen, wat natuurlijk in de praktijk een stuk lager zal liggen. Toch is 6 maanden (als belofte alleen al) niet slecht.

Mijn eerste indruk was positief. De muis lag lekker in me hand, en werkte gewoon zoals een muis zou moeten horen werken. Een van de minpunten is de standaard grijze kleur. Hier hebben we een muis die als grootste doelgroep gamers heeft, maar ik verwacht niet dat ik veel gamers zal tegenkomen die dit mooi zullen vinden. Ik wacht wel even tot de Copperhead langskomt (<offtopic>die komt overigens over een paar daagjes in de bus :D</offtopic>), die past veel beter bij m'n kast en scherm en icemat dan zo'n ordinair grijs ding. Maar weinig negatiefs over wat de muis kan (tot nu toe).

De prijs: ik kan het me niet meer goed herinneren, maar volgens mij was de prijs bij mij in de winkel 59,95 euro. Ik zou ook een tientje ernaast kunnen liggen. Ik heb geen idee wat de prijs is van de bedrade variant. Morgen edit ik deze post wel op m'n werk.

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 16:57
Ik heb nu een optical Explorer muis van MS, en die heeft helaas nog wat problemen wanneer je hem op een hout-achtig bureau gebruikt om het oppervlakte goed te scannen. Is dat met deze laser technologie beter?

Hoeveel knoppen heeft deze muis trouwens?

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb na 4 maanden, nog geen storinkje kunnen ontdekken, welke ik wel met de optical had. Met de bijgeleverde batt. doe ik nog steeds. prima ding!

oja de knoppen> 2 boven, 2 zijkant, wieltje kan boven-beneden scrollen en links-rechts en klikken

dus je zou het vijf knoppen kunnen noemen

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

hallo, ik heb de muis nu net een dag maar hij bevalt me niet erg super de redens daarvoor zijn:

-De scrolknop met games werkt heel irritant hij scrolt gewoon veel te ver maar als je de configuratie gebruikt van de muis met draad dan is hij wel goed alleen mis je dan een paar opties.

-Je moet in windows met een muisversnelling werken anders is hij niet secuur genoeg. Persoonlijk vind ik het een irritant iets als de muis sneller beweegt wanneer jij ook sneller beweegd.