Toon posts:

bedrading en draadloze netwerk connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik kom er even niet uit.

Afgelopen week heb ik het volgende gehaald een Linksys Router (WRT54G) een Linksys Accesspoint (WAP54G) en een 3com switch (3C16794).

Nu heb ik mijn internet gedeeld dmv de router, in een apart kamertje de accesspoint geplaatst en deze gekoppeld met de draadloze verbinding met de router en vanuit de accesspoint een kabel getrokken naar de switch.
Vanuit de switch gaan er 3 kabels, 2 daarvan gaan naar een computer.
Wanneer ik nu met 1 pc online gaat (alleen op internet) dan heeft de andere zowat geen internetverbinding meer. Af en toe krijgt de 2de computer even iets en dan kan je 1 minuut surfen en dan kan je op de andere weer niks doen (hoop dat jullie het nog begrijpen).

Heb al een nieuwe firmware over de accesspoint gegooid en dat heeft niet geholpen, heb de beveiliging eraf gegooid voor het draadloze en alleen de macfiltering aangezet, ook dit heeft niet geholpen.

Heb ook de nieuwste firmware op de router gezet en dit heeft ook niet geholpen.
Het lijkt wel wanneer de 2de computer aangaat en begint te communiceren over het netwerk dan loopt alles in het soep.

Weten jullie iets?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2005 01:13 ]

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Ik denk dat het in de snelheid van de draadloze verbinding zit. draadloos <==> draadloos en meerdere aanvragen (verbindingen) wil nog wel eens op zijn gat gaan volgens mij... het beste is toch een kabel of homelinksetje tussen de router en de switch te zetten.

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
dat is hem nou juist de 2 computers staan op een plek waar ik dan een kabel moet trekken van +- 30 meter
daarom dacht ik dat een accesspoint de oplossing zou zijn, want als ik een kabel trek van de router naar de switch dan heeft de accesspoint ook geen zin......... :-(

heb je nog andere sugesties?

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Zoals ik al zei: http://www.devolo.nl/nl_NL/index.html

Hier heb ik in de praktijk mee gewerkt... en doet het prima. kost wat maar is wel gewoon goed! :)
1tje aansluiten op router en 1 op switch.

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
jullie zeggen dus dat de knelpunt bij mijn accesspoint ligt?

Verwijderd

Je access point moet ingesteld staan als Bridge.

Verwijderd

Topicstarter
deze heb ik nu als een bridge ingesteld maar nu kan ik nog steeds op de 2de pc niet normaal internetten
wanneer ik bv naar tweakers.net toegaat duurt het eeuwen voordat deze ook maar komt of het komt helemaal niet

Verwijderd

Topicstarter
heb net ook de tweede pc opnieuw geinstalleerd maar dit heeft ook niet geholpen
wanneer ik met deze online wil komen laat hij helemaal niks zien

het rare is dat ik wel alles kan pingen ook naar een website toe
de beveiliging heb ik in de internet explorer op zijn laagst gezet

ik weet het nu echt even niet meer ;(

graag nog hulp van een van jullie

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Plaats eens een situatieschets.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Verwijderd

Topicstarter
dit is de situatie

Afbeeldingslocatie: http://www.idream.nl/situatie.GIF

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
offtopic:
Leestekens, hoofdletters en alineas anyone?

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
heb ook zitten kloten met de mtu en het grote van de tcpip packets op de accesspoint maar ook dit werkt niet (of ik doe het verkeerd)

heeft iemand nog suggesties?

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Is 1 van die PC's niet geinfecteerd met een virus/spyware?
Kan zijn dat die heel veel verkeer over je netwerk gooien en zo je verbinding overbelasten, gebruik Ethereal om te kijken van waarvandaan en waarheen de pakketjes data gaan.

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:03
Is het probleem steeds op dezelfde PC? Hoe is de ping vanaf PC1 en PC2 (gelijktijdig) naar je router?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan van allebei de pc's de router tegelijk pingen zonder een timeout

heb ethereal geinstalleerd en ook een capture laten draaien, wat me opvalt is dat bij pc1 geen enkel notify http/1.1 komt en bij pc 2 kom ik deze 11 keer achter elkaar tegen met protocol ssdp

kan iemand mij vertellen wat dit betekend en wat hieraan kan worden gedaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2005 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand iets? want dit is een behoorlijk probleem aan het worden.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand hier aub de oplossing voor???????
word er echt gek van
Pagina: 1