Toon posts:

+ 20000,- aanschaf, wie denkt mee??

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben benieuwd wat jullie tweakers kunnen adviseren voor 2 aan te schaffen systemen:
◙ Webdesign systeem
◙ Media systeem

Op dit moment is de configuratie als volgt zonder software van Macromedia en Adobe.

AMD Athlon 750 Mhz CompTech World 799
Abit KA7 VIA KX133 133Mhz AMD Athlon CompTech World 429
Alpha P7125 Hi Tech Cooler AMD Athlon CompTech World 149
SDRAM 256Mb DIMM 133Mhz CompTech World 699
Maxtor DiamondMAX 40 Plus 30.7Gb CompTech World 589
Iomega IDE 100MB ZIP Drive CompTech World 179
Teac/Sony 3,5" 1.44Mb CompTech World 49
Pioneer DVD 10x 40x CD-ROM IDE CompTech World 449
Matrox Millenium G400 MAX Dualhead CompTech World 559
InWin Q500 Big Tower 300 Watt CompTech World 259
Soundblaster Live 1024 Retail CompTech World 199
Iiyama A901HT Vision Master Pro 450 Informatique 1385
Epson Perfection 1200S SCSI Informatique 639
Labtec LCS-3010 Informatique 79
Microsoft IntelliMouse IntelliEye Informatique 109
Wacom Intuos A5 serial-tablet PEN Informatique 479

AMD Athlon 750 Mhz CompTech World 799
Abit KA7 VIA KX133 133Mhz AMD Athlon CompTech World 429
Alpha P7125 Hi Tech Cooler AMD Athlon CompTech World 149
SDRAM 256Mb DIMM 133Mhz CompTech World 699
Maxtor DiamondMAX 40 Plus 30.7Gb CompTech World 639
Maxtor DiamondMAX 40 Plus 30.7Gb CompTech World 639
Iomega IDE 100MB ZIP Drive CompTech World 179
Teac/Sony 3,5" 1.44Mb CompTech World 49
Tekram 395U UFAST SCSI2 CompTech World 119
Plextor SCSI CD-RW 12x4x32 CompTech World 899
Pioneer DVD 10x 40x CD-ROM IDE CompTech World 449
Matrox Millenium G400 MAX Dualhead CompTech World 559
InWin Q500 Big Tower 300 Watt CompTech World 259
Soundblaster Live 1024 Retail CompTech World 199
Hoontech Digital I/O III RIDI 140
TOSLink to TOSLink 2x3mtr RIDI 80
Sony MDS-JB730 - 750
Iiyama A901HT Vision Master Pro 450 Informatique 1385
Pinnacle Systems DV500 Informatique 1689
Labtec LCS-3010 Informatique 79
Microsoft IntelliMouse IntelliEye Informatique 109
Wacom Intuos A5 serial-tablet PEN Informatique 479
Epson Perfection 1200S SCSI Informatique 639

Alle advies welkom.
- Iiyama Pro 510 ipv Pro 450?
- Sony F400 ipv Pro 450?
- Asus oid ipv Matrox?
- Cooler voor AMD?
- Andere systeemkast?
- Meer geheugen? 384/512 ipv 256?
- Umax/Astra/Afga/.. ipv Epson?
- SCSI ipv IDE66?

Software gebruik:
RealMedia, Adobe (Premiere, Photoshop, Illustrator, GoLive!), Macromedia (Flash, Dreamweaver), Windows NT4 (of evt. 2000 Pro?).

Muis, ZIP, Geluid, Tablet, Diskdrive, en IO extension is vast,... de rest: adviseer.

Verwijderd

De Matrox is een aanrader, met Asus ga je meer de gamesrichting uit.

Met de dualhead kun je ook nog lekker DVD's afspelen op je TV of je desktop verspreiden over 2 monitoren... :9

Verwijderd

MONITOR: ALS je het geld ervoor hebt...
Sony, gewoon vreselijk hoge prijs, en idem kwaliteit.

GEHEUGEN: 256Mb is genoeg. kan altijd uitbreiden.

KAST: Aopen Hq08, voor overclockers niet ultiem, vanwege airflow, maar voor de rest, wat een prachtige kast!

slechts een suggestie hoor :)

Verwijderd

- Netwerkje ertussen, daardoor heb je geen twee ZIP-drives nodig.
- Win2k is een aanrader
- :9

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:46

Marc H

- - Is wakker - -

Prijs van de Wacom Intuos klopt niet. :(

Ik ben zelf ook aan het kijken voor een Intuos A5 tablet, en toen ik de prijs van de Wacom A5 in de lijst zag staan voor 479, kon ik het al bijna niet geloven.

Dus even op de website van Informatique gekeken:

Wacom "Intuos" A6 serial-tablet, incl Pen (PC) 479.00
Wacom "Intuos" A5 serial-tablet, incl Pen (PC) 809.00

Bij BCE in amsterdam staat hij aangeboden voor 759

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Als ze naast (lees: binnen netwerk afstand) van elkaar staan idd een 100Mbit netwerkje ertussen. (scheelt je weer minimaal 1 zip drive)
HDD-bottleneck eliminator: Promise Fasttrack IDE-RAID (fl.300,--)

Webdesign computer:
moet eigenlijk echt wel een 21"
Hoe wou je die Epson 1200S aansluiten zonder SCSI krt?
Waarom IDE DVD als je SCSI in je systeem hebt?

Media computer:
Waarom niet een DVD-Ram ipv CD-RW als je toch al met DVD aan de slag gaat?
Waarom een IDE DVD met scsi systeem?

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 07:47

Stefano

Ondertitel Not Found

Als het er nog bij kan zou ik gaan voor:

U3W-(of U2W)SCSI (Adaptec) met bijhorende HD op 10K. Seagate komt de laatste tijd zeer goed uit de testen, IBM is altijd goed. (kijk eens op http://www.scsifaq.org/scsifaq.html )

Ik heb zowel de Iiy. 450 als de 510 in de buurt staan, het verschil in grootte is aanzienlijk. Persoonlijk kies ik altijd voor de 510.

Suc6

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
tja maar die kost dan ook wel 2600,-- in z'n eentje, ex controller, dan redt ie het niet meer binnen z'n budget, anders is het nog beter om er een dubbele van te maken en in RAID 0 config. te draaien. maar ja, dan ben je voor 1 comp. al 5200 aan schijven kwijt (of 2x18.2Gb=36.4gb = 2x 1529 = 3058,--)

overigens, maar dat is persoonlijk, zou ik niet voor de maxtor gaan, ik vind dat ze nogal vaak stuk gaan, en 75% maakt veel herrie (ik kom ze nogal vaak tegen op mijn werk)

systeem

• php
  • Niet online

php

Over die 10k schijven: Houdt wel het geluid in de gaten. Het is de bedoeling dat er mensen voor hun werk aan werken, arbo etc. Een zingende schijf is na 8 uur werken (voor de baas) zeer irritant.

Laat eventueel de keus van muis en tablet bepalen door gebruiker. Misschein is het wel een Logitech fan.

Als er toch een (simpele) SCSI kaart in zit, zou ik alle randapparatuur (Zipdrive, DVD, CD-Rom etc) ook SCSI maken. Vooral bij Zipdrive is snelheidswinst enorm. (20 Mb vs 60 Mb) Trouwens, zet lekker in alletwee de bakken een zipdrive. Als er veel met die dingen gwerkt wordt, is het laatste wat je wil, iedere keer naar je collega lopen om een zipje te vervangen. Die extra zipdrive heb je er door het heen en weer geloop binnen een week werken uit.

Ik weet niet wat voor multimedia er gemaakt gaat worden, maar wellicht is EN een CD-RW EN een DVD ram handig. (CD-tjes kan iedereen draaien, DVD niet (opdrachtgevers))

Zou wel 21" monitoren nemen, Matrox kaarten zijn 2D en licht 3D goed, erg mooie beeldkwaliteit. Voor spellen is een Geforce leuker, maar voor elk ander werk een G400.

WOrdt er verder ook gezorgd voor een goede werkplek? (stoelen, ruime tafels, goede werkhouding etc)

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt voor de snelle reakties op mijn vraag om advies. Ik ben nog zeker niet klaar met het samenstellen van verschillende componenten, maar het wordt steeds duidelijk wat het moet worden.

Ik zal de keuze van een aantal componenten beargumenteren.

Iiyama Pro 450:
Ikzelf bezit de Iiyama Pro 450 en ben daar zeer tevreden mee. In eerste instantie had ik een Sony F400 op de lijst staan, maar de prijs was flink gestegen.

Maxtor DiamondMAX 40 Plus 30Gb:
Quantum Atlas 10K (I/II) is iets teveel van het goede. Eventueel alle maxtor schijven veranderen in Quantum Atlas V, 18Gb. Alleen komen er dan twee prijzige SCSI controllers bij. Schijven mogen persee niet defect gaan,... geen Maxtor dan maar?

Pioneer 10x40x DVD IDE:
Om beide systemen zoveel mogelijk met dezelfde componenten te voorzien heb ik gekozen voor 2 IDE's. 2 SCSI is ook goed, alleen moet het eerste systeem dan wel een SCSI adapter hebben. Een DVD RAM of DVD Schrijver is niet nodig hier op de werkplek.

Epson Perfection 1200S:
Deze 1200x2400DPI scanner bevat een SCSI kaart meegeleverd. Deze is echter niet te gebruiken voor interne SCSI apparatuur.

Wacom Intuos A5:
Moet een A6 zijn, foutje.

Matrox G400 MAX Dualhead:
De optie om twee monitoren aan te sluiten kan zeer van pas komen op beide systemen. Het wordt uiteraard geen game systeem en zodoende lijkt mij een Matrox een uitstekende kaart. Uitsluitend voor 2D werk.

Iomega ZIP Drive 100Mb:
Alle systemen hebben hier een eigen ZIP Interne 100MB zipdrive. Die kan eventueel nog wel uit de voorraad komen. Intern is zeker en aangezien er geen SCSI zipdrives meer gemakkelijk worden verkocht blijft het IDE zoals alle andere hier.

256Mb SDRAM 133Mhz:
Uitbreiden later kost veel moeite en tijd. Zelf heb ik 384Mb en zodoende vroeg ik mij of ik dat ook niet moet nemen op deze systemen. Ik merk dat Photoshop samen met Illustrator graag zoveel mogelijk geheugen wil hebben.

Netwerk:
Gezien beveiling is het niet mogelijk de PC met 98/NT4/2000 aan het netwerk te hangen. Alleen 95 systemen mogen op het netwerk. Gezien ik stabileit wil en eigenlijk altijd NT gebruikt heb, wil ik op beide systemen NT4 en alles NTFS. Er is een mogelijkheid om het systeem met het Internet te verbinden via de satteliet.

Kast & Tweaking:
Het hoeft geen overclockers systeem te worden, maar wel razendsnel, stabiel en betrouwbaar. Tot nu toe heb ik zo'n 8 In Win kasten gekocht, met name midi's. Maar ik ben minder te spreken over de tower van In Win. Gezien ik het aantal dealers wil beperken tot twee, zit ik met het probleem dat CompTech World nog Informatique Midi In Win heeft.

Cooler:
Ik heb geen idee wat ik hiervoor een moet nemen. Gewoon een die de systemen stabiel houdt

Ergonomie:
Inmiddels een zeer goede in duizend richtingen versteldebare eigen stoel gekregen en de werkplekken worden nader bekeken. 1/3 hier heeft inmiddels al een huidingsprobleem en of RSI, waaronder ikzelf.

• harley
  • Laatst online: 17:56
als je voor een dvd speler gaat en je hebt scsi ga dan voor de pioneer scsi 303s
6xdvd 32x cd rom
ik heb hem zelf ook gekocht toen het nog een van de uurste dvd drives was :( maar nu is ie zelf goedkoper dan alle andere ide dvd drives ( mycom prijslijst )

.

Verwijderd

Topicstarter
Is die snel genoeg om een cd copy van 32x naar 12x te gaan??

• php
  • Niet online

php

Interne SCSI zipdrives worden nog steeds verkocht, echter alleen in 250 Mb uitvoering ipv 100 Mb uitvoering.

Met maxtor heb ik niet echt beste ervaringen, alhoewel dat al weer enige tijd geleden is. Heb daarna Quantum, WD, seagate en IBM gehad, en ben met IBM zeer tevreden (niet kapot, en zeer stil, wat voor mij een belangrijk criterium is)

Koeler: Zoek een beetje stille koeler uit. Ik neem aan dat er niet ge-overclockt gaat worden, en dan is het al redelijk snel goed.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:24

botoo

💀 too old to die young

Ik durf het bijna niet te zeggen hiero, maar zou voor Media een G4 niet beter zijn?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tweede configuratie gemaakt met daarin Quantum Atlas V 18.2Gb. 1x in het webdesign systeem en 2x in het media systeem.
Ik heb gekozen voor een Adaptec 19160N KIT 160M SCSI controller. Pioneer DVD SCSI gemaakt. Het eerst systeem komt nu op 8000,- en het tweede op 12500. Verschil is: MDDeck, DV500, 2de Atlas V, Plextor 12X4X32X en TosLink I/O's voor de MD. Verder heb ik de cooler veranderd naar een FAK7X1B Athlon. Eigenlijk zou het basissysteem moeten uitkomen op ongeveer 6500,-. Er moeten namelijk ook software licenties bijkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen werkt hier met PC's,... ik zou wel een G4 willen, maar dat lijkt me niet verstandig. Ik ben het wel met je eens, want dan gewoon een G4 DV MAC met extra accessoires.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 07:47

Stefano

Ondertitel Not Found

MX,

Jammer dat je boven budget gaat met je laatste config. Is in mijn ogen de betere keus t.o.v. IDE.

PS Waarom mogen uitsluitend Win95 machines in het netwerk hangen? (voor welke veiligheid?)

Verwijderd

Topicstarter
Stefano: ik zou het niet weten. Maar volgens mij willen ze gewoon geen verschillende configuraties. Ik heb verstand van beveiliging, firewalls e.d... maar dan maar stand alone.

Inderdaad ook mijn voorkeur SCSI, maar ik denk dat ik het eerste station weer IDE maak. Het media systeem wel geheel SCSI, met een externe SCSI kast voor 3 devices.

Verwijderd

IPV die matrox neem een Diamond Fire GL 2.
En neem geen IDE spul neem SCSI bevalt mij ook vele malen beter.
Skip die zip drive heb je geen fuck aan, je kan beter een CD-RW kopen.
En als kast zou ik een Super Micro SC760-a nemen (server kast; alarm voor inbraak en als ie uit word gezet)

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
ehm, als je dit meent:
Alleen komen er dan twee prijzige SCSI controllers bij. Schijven mogen persee niet defect gaan,... geen Maxtor dan maar?
is de enige optie RAID 5 (disk striping with parity) met NT Server (NT Workstation ondersteunt geen RAID 5) maar ik begrijp dat dat iets boven het budget gaat.

IDE= (imho) IBM, Seagate, WD. GEEN Maxtor, geen Quantum (ze gaan procentueel toch vaker stuk)

systeem

• redwing
  • Laatst online: 19:08
256Mb lijkt me aan de lage kant aangezien je er veel grafische mee wilt werken. Ik zou eerder denken aan minimaal 512 MB. Zeker als je plaatjes gaat bewerken zul je merken dat je geheugen zo vol zit. Verder kies zeker de matrox omdat daar bijna alle software van adobe en macromedia voor geoptimaliseerd is, en perfect ermee samenwerkt.

[removed]

Verwijderd

-512MB Ram nemen lijkt me wel zo handig...
-Is SCSI wel nodig op dat 2e systeem???
-Als je SCSI gebruikt, gebruik dan die SCSI kaart voor de scanner, degene die jer erbij krijgt zuigen meestal...
-Weet niet hoe dat zit met Scanners, HP6300 series schijnen echt hele goeie proffesionele scanners te zijn (600-1000 gulden)

• harley
  • Laatst online: 17:56
Is die snel genoeg om een cd copy van 32x naar 12x te gaan??
dat weet ik niet 8x on the fly gaat in ieder geval hier goed want volgens nero haalt toch wel 13 tot 15x continu datadoorvoer
is dus wel genoeg lijkt mij.
ik kopieer met die pioneer 303s dvd drive en mijn teac 8x24x on the fly audio cd's ZONDER FOUTEN dus hij is zeer snel en foutloos !

.

Verwijderd

2 opmerkingen:

Kies voor zeer stabiele koeling voor de Arctic Circle ( www.coolingstore.com )
en voor de kast zal ik absloluut een Addtronics nemen de 7896A of 7890A www.addtronics.com
Wij kunnen beide produktlijnen leveren, zijn tevens distributeur van alle Addtronics produkten.
zijn tevens ook distributeur van Alpha heatsinks.
heb je vragen mail me even!
Greetinz

Newt

Verwijderd

ik zou een aantal dingen op het inet kopen: geheugen kingmax (reviewed door thetechzone)goedkoper en beter dan het genericgeheugen hier in NL

en een globalwin vos32 goedkoper dan een alpha ook al haal je hem uit usa ik betaalde 79 gulden

geen addtronics kast maar een supericro sc760 heeft redundant ps

geem maxtor schijven maar ibm of wd

bij websysteem een tweede monitor heb ik ook en ruled

asus mobo k7v beter stabieler etc

grappig eigenlijk hoe duur alles in NL is een maxtor 40gig koop je in usa voor $150 afgaande op anandtech dreamsystem

Verwijderd

geen addtronics kast maar een supericro sc760 heeft redundant ps
Ten eerste zijn alle Supermicro kasten van Addtronics (Supermicro heeft dit dus uitbesteed). De 7896A lijkt daarom ook erg veel op de 760A van Supermicro. De 7896A en 7890A kunnen wel redandunt powersuplly bevatten.
Ten tweede de Supermicro server-case SC760A heeft geen redundant powersupply, maar een redundant cooling powersupply. Dat is wel even wezenlijk anders, dat wil zeggen heeft 2 fans (1 als back-up). Wil je een redundant powersupply; 2 maal 300watt dan kost je dat heel veel meer. Deze zijn dan ook hot-swapable. Totaal kosten 7896A met redundant powersupply 300watt is 949,- exc. btw.
De Alpha zal met een Delta fan combinatie de VOS32 voorbij performen, en bij zulke systeem-configs kijk je niet op een 100,- meer of minder.

Greetinz

Newt

Verwijderd

O ja, IBM Schijfen zijn duurder, maar dat is niet voor niets, zo'n Artic Circle cooler is aanzienlijk stiller dan zijn concurrentie (zie ergens nieuwsposting op tweakers.net 3 weken geleden, geen zin om op te zoeken...)
Als je niet overklokt is die Asus K7V wel leuker, alleen heeft Abit 4 Dimm Modules ipv. 3, that's great...
Pagina: 1