En is dit na het tekenen van een vectording of na het vergroten ervan?
CTRL + D = deselect
[ Voor 49% gewijzigd door DoubleJ op 30-09-2005 23:26 ]
Waar heb je dit voor nodig, normaal gesproken wil je juist dat 'ie het zo doet.
[ Voor 3% gewijzigd door DoubleJ op 30-09-2005 23:30 ]
Onzin, op 100% is dit niet zichtbaar als het goed is. Als je het wilt fixen pak je eende select tool, deselecteer je anti-aliassing en trek je 'm langs de rand waarna je op delete drukt. Of nog simpeler, je pakt meteen de rectangular select tool zonder anti-aliasing en trekt hier de vlakken mee, daarna opvullen met de fill tool.DoubleJ schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:30:
Omdat dit ook te zien is als je niet ingezoomed bent en ik vind dit overbodig met een vierkantje.
Of je vinkt gewoon anti-aliasing al uit bij je vlakcreate tool...
Photoshop is een pixelbased programma met wat basale vectortools. Als je eisen stelt aan je vectorwerk, zal je Illustrator ofzo aan moeten schaffen.
[ Voor 22% gewijzigd door sdomburg op 30-09-2005 23:39 ]
Maar wat ik zei is geen onzin.
Dit ziet er namelijk behoorlijk onscherp uit (omdat die aliased rand half transparant is):
:
[ Voor 7% gewijzigd door DoubleJ op 30-09-2005 23:39 ]
Of zie ik een nuttige optie van deze tool over het hoofd?
Het nut is vooral dat je achteraf nog lekker kan aanpassen. Tenminste, daarom gebruik ik ze weleens.DJMurtz schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 01:56:
waarom gebruiken jullie deze tool voor dit soort vierhoeken? maak een selectie met de selectie tool in een nieuwe layer en gebruik de fill tool om je vierhoek te maken...
Of zie ik een nuttige optie van deze tool over het hoofd?
Verwijderd
DoubleJ schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:37:
Oke het is blijkbaar niet mogelijk. dus wel, bedankt.
Maar wat ik zei is geen onzin.
Dit ziet er namelijk behoorlijk onscherp uit (omdat die aliased rand half transparant is):
[afbeelding]:
Als ik scroll komen er zwarte randen om het plaatje ?
dit kan toch ook met een layer met een gevulde selectie? Selecteer de selectie en je kunt er een andere kleur van maken of klik op 'show surrounding box' en je kunt de afmetingen aanpassen.OzBoz schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 02:04:
[...]
Het nut is vooral dat je achteraf nog lekker kan aanpassen. Tenminste, daarom gebruik ik ze weleens.
Als je puur strakke vormen gebruikt maakt het weinig uit inderdaad. Maar stel dat je werkt met afgeronde hoekjes oid en je wil shape even weer groter hebben. Dat is het best handig om zulke dingen er als vector in te hebben zitten. Voordeel van vector shapes blijft dat je ze steeds kan aanpassen zonder dat de kwaliteit achteruit gaat.DJMurtz schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:24:
dit kan toch ook met een layer met een gevulde selectie? Selecteer de selectie en je kunt er een andere kleur van maken of klik op 'show surrounding box' en je kunt de afmetingen aanpassen.