[photoshop] randen vector vakken niet scherp.

Pagina: 1
Acties:

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02-2025

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.drafteffects.com/Crap/photoshop.png

Kan ik instellen dat deze randen niet zo half half zijn maar zoals het bovenste vierkantje?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08
Iets met anti-alias zoeken? :) (gok)

En is dit na het tekenen van een vectording of na het vergroten ervan?

Motor onderhoud bijhouden

Verwijderd

ctrl + D of appletje + D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2005 23:23 ]

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Je ziet het dit resultaat direct na het tekenen. tenzij je precies op de op de pixels precies tekent. (dat klinkt vast een beetje vaag.)

CTRL + D = deselect

[ Voor 49% gewijzigd door DoubleJ op 30-09-2005 23:26 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Nogal logisch, als je een vectorlijn rendert, terwijl deze niet precies met het raster van de bitmap samenvalt, dan krijgt deze al naar gelang een kleur tussen de achtergrond en de voorgrondkleur in, afhankelijk van de positie van de lijn ten opzichte van het raster.

Waar heb je dit voor nodig, normaal gesproken wil je juist dat 'ie het zo doet.

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Omdat dit ook te zien is als je niet ingezoomed bent en ik vind dit overbodig met een vierkantje.

[ Voor 3% gewijzigd door DoubleJ op 30-09-2005 23:30 ]

• sdomburg
DoubleJ schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:30:
Omdat dit ook te zien is als je niet ingezoomed bent en ik vind dit overbodig met een vierkantje.
Onzin, op 100% is dit niet zichtbaar als het goed is. Als je het wilt fixen pak je eende select tool, deselecteer je anti-aliassing en trek je 'm langs de rand waarna je op delete drukt. Of nog simpeler, je pakt meteen de rectangular select tool zonder anti-aliasing en trekt hier de vlakken mee, daarna opvullen met de fill tool.
Of je vinkt gewoon anti-aliasing al uit bij je vlakcreate tool...

Photoshop is een pixelbased programma met wat basale vectortools. Als je eisen stelt aan je vectorwerk, zal je Illustrator ofzo aan moeten schaffen.

[ Voor 22% gewijzigd door sdomburg op 30-09-2005 23:39 ]

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Oke het is blijkbaar niet mogelijk. dus wel, bedankt. :)

Maar wat ik zei is geen onzin.

Dit ziet er namelijk behoorlijk onscherp uit (omdat die aliased rand half transparant is):
Afbeeldingslocatie: http://www.drafteffects.com/Crap/photoshop2.png:

[ Voor 7% gewijzigd door DoubleJ op 30-09-2005 23:39 ]

• sdomburg
:X je hebt dan ook wel een hele extreme kleurencombinatie gekozen, maar idd je hebt gelijk.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Wat ik vaak doe in zo'n geval is twee hoekpunten selecteren met dat 'open pijltje' en die ingezoomed stukkie verschuiven zodat het op 'hele pixel' zit. Dat werkt wel aardig. Doe je het uit de losse pols dan krijg je dat soort dingen inderdaad.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
waarom gebruiken jullie deze tool voor dit soort vierhoeken? maak een selectie met de selectie tool in een nieuwe layer en gebruik de fill tool om je vierhoek te maken...

Of zie ik een nuttige optie van deze tool over het hoofd?

• OzBoz

OzBoz

DJMurtz schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 01:56:
waarom gebruiken jullie deze tool voor dit soort vierhoeken? maak een selectie met de selectie tool in een nieuwe layer en gebruik de fill tool om je vierhoek te maken...

Of zie ik een nuttige optie van deze tool over het hoofd?
Het nut is vooral dat je achteraf nog lekker kan aanpassen. Tenminste, daarom gebruik ik ze weleens.

Verwijderd

DoubleJ schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:37:
Oke het is blijkbaar niet mogelijk. dus wel, bedankt. :)

Maar wat ik zei is geen onzin.

Dit ziet er namelijk behoorlijk onscherp uit (omdat die aliased rand half transparant is):
[afbeelding]:
offtopic:
Als ik scroll komen er zwarte randen om het plaatje ? :?

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
OzBoz schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 02:04:
[...]

Het nut is vooral dat je achteraf nog lekker kan aanpassen. Tenminste, daarom gebruik ik ze weleens.
dit kan toch ook met een layer met een gevulde selectie? Selecteer de selectie en je kunt er een andere kleur van maken of klik op 'show surrounding box' en je kunt de afmetingen aanpassen.

• OzBoz

OzBoz

DJMurtz schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:24:
dit kan toch ook met een layer met een gevulde selectie? Selecteer de selectie en je kunt er een andere kleur van maken of klik op 'show surrounding box' en je kunt de afmetingen aanpassen.
Als je puur strakke vormen gebruikt maakt het weinig uit inderdaad. Maar stel dat je werkt met afgeronde hoekjes oid en je wil shape even weer groter hebben. Dat is het best handig om zulke dingen er als vector in te hebben zitten. Voordeel van vector shapes blijft dat je ze steeds kan aanpassen zonder dat de kwaliteit achteruit gaat.

Pagina: 1