beste manier om projecten afstuderen online te storen/sharen

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik studeer dit jaar samen af met een medestudent en ben op zoek naar de beste manier om online documenten en projecten ed te storen.
Dus met toegangscodes etc. maar wel eenvoudig nieuwe documenten toevoegen ed.

wat raden jullie aan

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Ikzelf gebruik een heel simpel PHP-paginatje om files een beetje af te schermen en online te zetten.
Linkje (origineel komt van http://onedotoh.sourceforge.net )
Maar je zou ook een compleet CMS (bijv. Mambo/Joomla) kunnen installeren met support voor versie-beheer (voor Joomla is er vast wel een module beschikbaar)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Tennisbal
TD-er schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:23:
Ikzelf gebruik een heel simpel PHP-paginatje om files een beetje af te schermen en online te zetten.
Linkje (origineel komt van http://onedotoh.sourceforge.net )
Maar je zou ook een compleet CMS (bijv. Mambo/Joomla) kunnen installeren met support voor versie-beheer (voor Joomla is er vast wel een module beschikbaar)
ik wil dus niet een server op mijn eigen pc draaien, wil dus een online server ergens hebben (dit omdat mijn eigen provider niet stabiel is)

Verwijderd

Wij hadden voor projecten een gmail account gemaakt en iedereen het wachtwoord gegeven. Dat werkt bij ons altijd wel oke.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Heb je al hosting? Daar kan je zo'n script op draaien. Anders zou je wat hosting moeten regelen, om hoeveel data gaat het? Ik heb weleens vaker voor een groepsproject wat hosting geregeld, dat hoeft niet heel erg kostbaar te zijn. Voor een aantal wetenschappers was dit echter wat lastig aangezien zijn vele GB's nodig hadden voor allerlei testresultaten. Die hebben uiteindelijk een eigen server genomen. Er zit dus nogal wat verschil in de mogelijke oplossingen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Voor iedereen die zich net als ik eerst 3x achter de oren moest krabben:
storen is Engels: To store oftewel opslaan. Heeft niets met verpesten van andermans afstudeerwerk te maken ;)

Is een ftp-accountje ergens een optie?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• TD-er
tennisbal schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:12:
[...]

ik wil dus niet een server op mijn eigen pc draaien, wil dus een online server ergens hebben (dit omdat mijn eigen provider niet stabiel is)
Dit draait ook niet bij mij thuis.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:15:
Wij hadden voor projecten een gmail account gemaakt en iedereen het wachtwoord gegeven. Dat werkt bij ons altijd wel oke.
Jep, en dan G-Mail drive gebruiken. Het enige nadeel is dat je niet makkelijk tussen mappen kan kopieren/plakken, mappen niet te renamen zijn en de totale bestandslengte niet langer dan +/- 50 tekens mag zijn ;(

Verwijderd

Remote Administrator is makkelijk. Laat 1 pc 24/24 aan staan, en dan kan je van gelijk welke pc met een klein stukje op een diskette en een wachtwoord jouw scherm krijgen van die pc. Dan verwerk je alles op jouw pc thuis, wat het voordeel heeft dat je overal over je eigen rekenkracht van je pc thuis beschikt. (Bij verwerken van grote bestanden moeten de grote bestanden niet doorgestuurd worden, alleen de beelden van je scherm.)

http://www.famatech.com/

handig programma, ik gebruik het zelf om thuis het volledige netwerk te kunnen besturen zonder van mijn stoel te komen.

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
tennisbal schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 23:15:
ik studeer dit jaar samen af met een medestudent en ben op zoek naar de beste manier om online documenten en projecten ed te storen.
Wat beidt je onderwijsinstelling voor faciliteiten aan?

• Tennisbal
jochemd schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 14:53:
[...]
Wat beidt je onderwijsinstelling voor faciliteiten aan?
blackboard, maar werkt niet lekker. Gedeelte dingen enzo, maar niet per 2 studenten

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
tennisbal schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 17:15:

blackboard, maar werkt niet lekker.
LOL

Daar weet ik alles van en nee, daar wil je inderdaad geen files mee uitwisselen >:)

Heb je deze vraag al aan de helpdesk van je opleiding gevraagd trouwens? Misschien bieden ze ook nog wel iets anders aan of misschien kan je op een server van hun een eigen script draaien.

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 03:03
Gebruik dotproject.net.
Dit gebruiken wij ook voor onze school projecten.
Het is aan het begin ff wennen, maar het werkt prima!
je kan natuurlijk ook groupware gebruiken, is in princiepe hetzelfde.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
gmail! :)

specs

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-01 10:53

Myedvyed

Ofzo

Het verbaast me dat nog niemand het over CVS heeft gehad :P

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:23

Gertjan

mmmm, beer...

Myedvyed schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 21:08:
Het verbaast me dat nog niemand het over CVS heeft gehad :P
CVS (en de betere variant Subversion) zijn uitermate geschikt om met meerdere mensen aan een project te werken, maar zijn eigenlijk niet echt geschikt om binary documenten op te slaan, zoals Worddocumenten of Excelsheets. Cvs en Svn kunnen inbinary bestanden geen verschillen ontdekken, en slaan bij elke wijziging dus het gehele document opnieuw op. Handige features al mergen werken dus niet, en je repository wordt snel enorm groot en traag.

Daarnaast zijn er voor zover ik weet geen gratis online Svn aanbieders (wel betaald), en wil de TS niets op zijn eigen server draaien.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Een wiki :) .

DM!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-01 14:14

VisionMaster

Security!

Als de TS nou effe LaTex gaat gebruiken en dan dus PDF files build it de .tex files. Dan gaat het prima met CVS (sprekend uit ervaring met een doc waar 6 man samen aan gewerkt heeft (simultaan)). Met een SSH front-end beveiliging, maar goed dat is bijzaak. :-)

@ Myedvyed: ik ben weer eens te laat...

I've visited the Mothership @ Cupertino

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Lijkt me toch lastig, omdat je het toch moet printen. En je nu afhankelijk bent van de Wiki print functie :)
Dat kan nog wel eens 'spannend' zijn.

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-01 10:53

Myedvyed

Ofzo

Ali_Illegali schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:37:
[...]

CVS (en de betere variant Subversion) zijn uitermate geschikt om met meerdere mensen aan een project te werken, maar zijn eigenlijk niet echt geschikt om binary documenten op te slaan, zoals Worddocumenten of Excelsheets. Cvs en Svn kunnen inbinary bestanden geen verschillen ontdekken, en slaan bij elke wijziging dus het gehele document opnieuw op. Handige features al mergen werken dus niet, en je repository wordt snel enorm groot en traag.

Daarnaast zijn er voor zover ik weet geen gratis online Svn aanbieders (wel betaald), en wil de TS niets op zijn eigen server draaien.
Inderdaad, maar er is niets gezegd over het type gebruikte bestanden.. ja, als de TS in Word oid werkt, zal CVS gebruiken inderdaad niet zo efficiënt zijn.

Verder heb ik nooit een CVS server opgezet, maar wel gebruikt tijdens een aantal projecten. Die CVS server draaide dan op de server van school, maar hoe dat in z'n werk ging weet ik niet. Het was alleen een suggestie :P

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

VisionMaster schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 00:42:
[...]Lijkt me toch lastig, omdat je het toch moet printen. En je nu afhankelijk bent van de Wiki print functie :) . Dat kan nog wel eens 'spannend' zijn.
Dat valt best wel mee. Als je de wiki zelf beheert, kan je zelf de layout van de print bepalen. Dat kost misschien eenmalig moeite, maar naar mijn ervaring werkt het uitstekend. Ik gebruik het al jaren :) .

DM!

• TD-er
JHS schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 20:50:
[...]
Dat valt best wel mee. Als je de wiki zelf beheert, kan je zelf de layout van de print bepalen. Dat kost misschien eenmalig moeite, maar naar mijn ervaring werkt het uitstekend. Ik gebruik het al jaren :) .
zo ontzettend lang bestaat het begrip wiki toch nog niet?

offtopic:
Wat betreft je ondertitel, krijg je dan een halve kleine duif, of gewoon minder biljartballen?

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

TD-er schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:09:
[...]

offtopic:
Wat betreft je ondertitel, krijg je dan een halve kleine duif, of gewoon minder biljartballen?
Minstens 2 jaar, dus je kan al ruim over jaren spreken ;)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
TD-er schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:09:
[...]

Wikipedia (Engels) ging online op 15 januari 2001.
De Nederlandstalige versie hiervan bestaat sinds de zomer van dat jaar :)

[ Voor 12% gewijzigd door Rone op 03-10-2005 02:16 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1